  • 1. Data: 2011-06-03 07:09:10
    Temat: Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
    Od: gomader <g...@g...com>

    Witam,
    Poszukuje karty dzwiekowej stereo na USB, ktora generuje czyste wysokie
    tony ... zadnych 5.1 tylko zwykle stereo, nie chce zadnych creativa
    poniewaz ktos na komputroniku w opiniach dodal ze powyzej 400Mhz juz sie
    pojawiaja schodki

    w tej chwili mam wbudowanego realtek'a oraz C-Media na USB, dzwiek z
    realteka jest OK dla mnie, natomiast C-Media generuje fatalne wysokie tony

    szukam czegos na USB co posiada chipset realteka albo lepszy, niestety
    producenci nie podaja, na jakich chipsetach sa zbudowane, dlatego pytam
    tutaj

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-06-03 07:19:20
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gomader"
> [...]
    >tony ... zadnych 5.1 tylko zwykle stereo, nie chce zadnych creativa
    >poniewaz ktos na komputroniku w opiniach dodal ze powyzej 400Mhz juz sie

    Kurczę, niezły słuch koleś ma, jak słyszy powyżej 400MHz.

    >w tej chwili mam wbudowanego realtek'a oraz C-Media na USB, dzwiek z

    http://epsilon.eu.org/epsilon/index.php/pol/Varia/Od
    loz-ten-apostrof!

> [...]
    >
    >szukam czegos na USB co posiada chipset realteka albo lepszy, niestety
    >producenci nie podaja, na jakich chipsetach sa zbudowane, dlatego pytam

    Rozwiązań jest kilka:
    1) Kup kierunkowe kable zasilające i podstawki pod kolumny. Będziesz
    mieć wówczas krystalicznie czysty dźwięk, doskonałą głębię sceny
    i pierdyliard innych audiofallicznych kretynizmów
    2) Wyjdź z komputera cyfrowo (S/PDIF?)
    3) Kup coś pokroju E-MU 0404 USB.
    4) Masaj.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 3. Data: 2011-06-03 07:20:01
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 06/03/2011 09:09 AM, gomader wrote:
> [...]
    >
    > szukam czegos na USB co posiada chipset realteka albo lepszy, niestety
    > producenci nie podaja, na jakich chipsetach sa zbudowane, dlatego pytam

    cos w okolicach DAC 24bit/192kHz bylaby dobra, oczywiscie samo stereo,
    bez zadnych udziwnien typu 5.1 ...

  • 4. Data: 2011-06-03 07:35:00
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 06/03/2011 09:20 AM, gomader wrote:

    > cos w okolicach DAC 24bit/192kHz bylaby dobra, oczywiscie samo stereo,
    > bez zadnych udziwnien typu 5.1 ...

    wkradla sie pomylka - posiadam Intel HD Audio

    http://www.intel.com/design/chipsets/hdaudio.htm

    lspci:
    Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller
    (rev 03)

    i szukam czegos na USB o podobnej lub lepszej jakosci ...

  • 5. Data: 2011-06-03 07:35:41
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 06/03/2011 09:19 AM, Mariusz Kruk wrote:
> [...]
    > mieć wówczas krystalicznie czysty dźwięk, doskonałą głębię sceny
    > i pierdyliard innych audiofallicznych kretynizmów

    nie potrzebuje zadnych udziwnien

  • 6. Data: 2011-06-03 07:50:28
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

    > 4) Masaj.

    :)

  • 7. Data: 2011-06-03 08:04:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "gomader" <g...@g...com> napisal w
    wiadomosci news:isa2r4$r9v$1@news.vectranet.pl...

> [...]
    > Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio
    > Controller i szukam czegos na USB o podobnej lub lepszej jakosci

    A jak z ta jakoscia, bo IMO:

    -karta to zwykly DAC, niby nie powinno byc roznic, ale odkad
    wymyslono "1 bit" to juz nie jestem taki pewny,

    -teraz karty obsluguje mixer programowy MS, i robi to na
    czestotliwosci .. u siebie na jakims starociu widze 96ksps.
    Ile w tym zaslugi karty i jej drivera, a ile MS to juz nie wiem -
    ale rozsadne jest zeby mixer pracowal na najwyszej czestotliwosci,

    -gdzies po drodze ten mikser musi robic resampling - i tu mozna
    wiele stracic, szczegolnie jak zrodlo ma 44.1ksps.
    A usb moze dorzucic swoje.

    Summa summarum - to nie musi byc wina karty.

    I sie ne bardzo potrafie doczytac czy powyzszy intel to rozwiazuje.

    J.

  • 8. Data: 2011-06-03 09:15:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mariusz,

    Friday, June 3, 2011, 9:19:20 AM, you wrote:

    [...]

    > http://epsilon.eu.org/epsilon/index.php/pol/Varia/Od
    loz-ten-apostrof!

    Apostrof, apostrofem. Skoro już się poucza w sprawach językowych,
    wypadałoby odróżniać samogłoskę (a ą e ę i o u y) od głoski
    bezdźwięcznej (c ch cz f h k p s ś sz t x).

    W nazwisku Morse ostatnią głoską (w piśmie) jest jak najbardziej
    dźwięczna samogłoska - stąd w odmianie Morse'a.
    W nazwisku Dubois (w wymowie!) jest również dźwięczna samogłoska -
    stąd Dubois'a - paradoksalnie wymowa dopełniacza nie różni się od
    mianownika.

    Gdyby rzeczywiście chodziło o bezdźwięczne, to "linuxa" należałoby
    pisać jako "linux'a" a na stronie jak wój mamy jednak "linuxa" lub
    "linuksa". Podobnie ze "Slackware" - nie ma tu głoski bezdźwięczenej a
    jednak w odmianie używamy apostrofu.

    Ufff..

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-06-03 09:24:48
    Od: shg <s...@g...com>

    On Jun 3, 10:04 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A usb moze dorzucic swoje.
    > Summa summarum - to nie musi byc wina karty.
    > I sie ne bardzo potrafie doczytac czy powyzszy intel to rozwiazuje.

    Na USB trzeba szukać urządzeń pracujących w trybie asynchronicznym,
    tzn. własny zegar, nie wyciągany PLL-em z ramek. Chociaż ten ostatni
    to nie aż takie wielkie zło, sprawdzałem na kilku kontrolerach i
    wygląda to tak, że w okolicy 1 kHz są śmieci na poziomie ~-100 dBFS,
    prążki oddalone o 100 Hz, albo 150 z największym przy 1 kHz. Na
    niektórych kontrolerach USB tego w ogóle nie ma, albo jest jeszcze
    mniejsze. Sprawdzane na PCM2906.
    Poza tym innych śmieci z USB nie widziałem na oczy. Robiłem próby z
    transmisją synchroniczną i asynchroniczną (z własnym urządzeniem) i
    przez wiele godzin nie trafiła się ani jedna błędna ramka, na różnych
    kombinacjach przewodów (w tym 2+5 metrów), bez uziemienia, w warunkach
    domowych.

    PCM-ów raczej nie polecam, są jakoś wybitnie wrażliwe na zakłócenia,
    lubią się zawiesić (przynajmniej 2702 i 2906, nie wiem jak inne). Na
    analizatorze widma nie oglądałem, więc nie wiem co jest powyżej 400
    MHz, mogę jedynie polecić głośniki: http://www.machinadynamica.com/machina28.htm

    24bit/192kHz na USB wymaga już użycia standardu High-Speed (maksimum
    dla audio to 1 MB/s w Full-Speed). Chyba mało tego na rynku i raczej
    sprzęt z górnej półki, chociaż jakaś firma na X coś tam pokazała, co
    wyglądało w miarę tanio, ale zestawy ewaluacyjne w cenie raczej
    nieprzyzwoitej.

  • 10. Data: 2011-06-03 09:28:03
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RoMan Mandziejewicz"
    loz-ten-apostrof!
    >Apostrof, apostrofem. Skoro już się poucza w sprawach językowych,
    >wypadałoby odróżniać samogłoskę (a ą e ę i o u y) od głoski
    >bezdźwięcznej (c ch cz f h k p s ś sz t x).

    Tfu. Oczywiście, masz rację. Z rozpędu napisałem bezdźwięczności,
    zamiast o znaku niemym.

    --