  • 1. Data: 2010-04-29 08:04:35
    Temat: Kaski otwarte - czy naprawdę tak niebezpieczne?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Zacząłem się zastanawiać nad kaskiem otwartym na lato.

    Jeździłem do tej pory w dwóch szczękowych i jednym intergralu. Nie mam
    powodów do narzekania na nie, ale latem przydałoby się trochę luzu i
    przewiewu - sami wiecie, jak jest. Gdy jest gorąco - człowiek zaczyna mieć w
    d... bezpieczeństwo i po prostu musi się trochę rozebrać z tych
    niezliczonych ochraniaczy.

    Czy zdarza się Wam jeździć w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
    ogóle warty jest rozważenia?

  • 2. Data: 2010-04-29 08:21:29
    Temat: Re: Kaski otwarte - czy naprawdę tak niebezpieczne?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-04-29, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    > przewiewu - sami wiecie, jak jest. Gdy jest gorąco - człowiek zaczyna mieć w
    > d... bezpieczeństwo i po prostu musi się trochę rozebrać z tych

    Ja tam pod prawa reka mam kontrole nawiewu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2010-04-29 08:23:02
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka
    ***"Marcin N"
    Czy zdarza się Wam jeździć w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
    ogóle warty jest rozważenia?

    Oczywiscie :) jezdze czasem nawet w rowerowym o takim:
    http://www.mpbikes.eu/images/produkty/2009_Earthwork
    s_flare1.jpg
    o i nawet raz mialem kontrole policjanta :). Popaczal podumal i kazal jechac
    dalej
    I jest on IHMO bezpieczniejszy niz tzw orzeszki.

    Tytus z fabryki

    5070 (20100428) __________

  • 4. Data: 2010-04-29 08:25:49
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 10:04:35 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Czy zdarza się Wam jeździć w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
    > ogóle warty jest rozważenia?

    IMHO tak. Od momentu kiedy zaczałem używać (jako drugiego kasku - obok
    integrala) N43 do jazdy na moto latem wokół komina, to zobaczyłem jak to
    podnosi komfort jazdy podczas gorącego lata. Oczywiście ten typ kasku ma
    swoje niezaprzeczalne minusy, ale do standardowego szlajania się po
    mieśćie w ciągu dnia jest naprawde fajny i wygodny - integral nie
    zapewnia takiej wentylacji czy np. wielkości/szerokości
    wizjera/widzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 5. Data: 2010-04-29 08:28:08
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    W dniu 2010-04-29 10:04, Marcin N pisze:

    > Czy zdarza się Wam jeździć w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
    > ogóle warty jest rozważenia?

    Mi się ciągle zdarza. Czy wart rozważenia - nie wiem. Po prostu w takim
    jeżdzę.

    --
    Asmodeusz

  • 6. Data: 2010-04-29 08:43:12
    Od: duddits <d...@N...pl>

> [...]
    > przewiewu - sami wiecie, jak jest. Gdy jest gorąco - człowiek zaczyna
    > mieć w d... bezpieczeństwo i po prostu musi się trochę rozebrać z tych

    Cóż, tzw. otwarty kask z pewnością nie chroni (czy też chroni gorzej)
    przed ew. urazami twarzy i szczęki.

    "(..)Studies have also been carried out of any differences in
    effectiveness between the various helmet types, particularly the
    integral helmet and the jet helmet. It is clear that an integral helmet
    with a fixed jaw guard considerably reduces the risk of chin and facial
    injury. The jet helmet lacks this protection. Vaughan (1997) confirms
    this difference; this study also indicates that the risk of being
    involved in a crash is the same for the wearers of both helmet types.
    O'Connor (2005) does not confirm that the risk of neck injury with an
    integral helmet is higher than with a jet helmet. Lin et al. (2004) also
    find no difference between the helmet types for causing SCI (Spinal Cord
    Injuries).(..)"

    http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS_Helmets.
    pdf

    > Czy zdarza się Wam jeździć w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
    > ogóle warty jest rozważenia?

    Ja się zastanawiałem nad szczękowcem, ale potem doszedłem do wniosku, że
    jednak wybiorę integrala. Póki co nie żałuję wyboru. Latem tak czy
    inaczej jak staniesz na światłach będzie ci gorąco.

    Jest też oczywiście kwestia estetyczna (też w sumie ważna), nie zawsze
    kask integralny będzie pasował do motocykla, no ale ten temat już
    zostawiam :)

    --
    duddits

  • 7. Data: 2010-04-29 10:06:55
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    Marcin N pisze:
    (...)

    > Czy zdarza się Wam jeździć w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
    > ogóle warty jest rozważenia?

    Zdarza mi sie jezdzic latem po miescie w otwartym kasku szczekowym. Daje
    mi to wystarczajacy przewiew i nie rozwazam zakupu kasku otwartego czy
    innego braincap'a. A jak sie robi wolna przestrzen na drodze to szczeka
    w dol i do przodu. Analogiczna wygoda podczas jazdy latem przez nasz
    piekny kraj. Poza miastem jest ok, a w miescie w upal szczeka w gore i
    jest chlodniej w pyszczydlo.

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 8. Data: 2010-04-29 10:12:53
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "KLOSZ" <konradki@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > dol i do przodu. Analogiczna wygoda podczas jazdy latem przez nasz piekny
    > kraj. Poza miastem jest ok, a w miescie w upal szczeka w gore i jest

    Ale masz kask z podwójną homologacją (niewiele jest takich), czy sobie po
    prostu otwierasz "zwykły"?

    Kask szczękowy po otwarciu jest bardzo niestabilny - jego środek ciężkości
    się unosi i nie wydaje się bezpieczny dla użytkownika.

    O ile wiem, to tylko Shark Evoline i Caberg Sintesi mają podwójne
    homologacje. Oba jednak są bardzo ciężkie. No i nietanie.

  • 9. Data: 2010-04-29 11:13:29
    Od: "Marcin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał :

    > Kask szczękowy po otwarciu jest bardzo niestabilny - jego środek ciężkości
    > się unosi i nie wydaje się bezpieczny dla użytkownika.

    Shoei Multitec daje rade do ok 90mk/h nic nie traci ze stabilnosci tylko
    stawia coraz wiekszy opor i szyja prosi o opuszczenie szczeki. Nic nie
    swiszczy ani nie telepie na boki.
    Ja bym teraz nie zamienil szczeki na integrala.

    Pozdr.
    Marcin
    RC46FiY

  • 10. Data: 2010-04-29 11:39:21
    Od: "Andrzej" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewiewu - sami wiecie, jak jest. Gdy jest gorąco - człowiek zaczyna mieć
    > w d... bezpieczeństwo i po prostu musi się trochę rozebrać z tych

    Moje podejście jest takie - kask to sprzęt ochrony osobistej, więc każdy ma
    prawo wybrać czy chce bez czy w, i w jakim. Ale...
    Wracałem do domu takim przerośniętym skuterem - niezbyt szybko, pewnie
    między 40 a 50km/h. Nie zauważyłem dziury w asfalcie i szlifnąłem się po
    nim. Kask integralny się rozpadł, ale głowa cała. Wstałem o własnych siłach,
    choć nieco oszołomiony. Jeden bok starty, skuter też troche oberwał, ale bez
    przesady. Przedwczoraj kupiłem drugi kask - też integralny. Na inne nie
    patrzyłem.

    --
    Pozdrv!
    Andrzej