  • 31. Data: 2009-11-18 09:59:45
    Temat: Re: Kat A od 24 lat
    Od: "Tytus z fabryki" <v...@o...pl>

    Czesc
    *** "Damork"
    Żeby nie było - według mnie skuter zablokowany do 45 km/h w normalnym ruchu
    wielkomiejskim to takie z lekka samobójstwo.

    Rajt i dlatego nie interesuje mnie V MAX - program do obslugi na SKP ma
    identyfikacje nr VIN i juz wtedy wychodzi czy dany pierdoped to 50 czy cos
    wiecej.
    Dalej to juz tylko koszty...
    Pisalem juz o tym...

    T.

  • 32. Data: 2009-11-18 11:10:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-11-18, Glub <g...@g...com> wrote:

    > Wiesz... Mam 31 a prawko od niedawna i ani myśle o busie

    A jezdziles? :-) Ja tez twierdzilem ze motocykl z przerostem mocy
    to bezsens, no bo i po co? Ale jednak jest cos co do tego ciagnie.
    No i przy wyprzedzaniu nie musze sie stresowac ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2009-11-18 11:23:17
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    > Wiesz... Mam 31 a prawko od niedawna i ani myśle o busie

    > Owszem ale nawet 16km w Gts250 wystarczy...

    otóż to, ale wyjechałem w zeszły weekend, bo pogoda dopisała i widziałem
    kolesia na w/w hayabusie w bluzie w paski i zwyklych portkach. W trasie!
    zatrzymał się na stacji, młodziak jakiś. To na buse stać a na ubrania nie?
    Strach się bać, kiedy ruszał z tej stacji wprast pod nadjezdzające
    dwupasmówką auta (wiara w moc sprzętu - bezcenna).

  • 34. Data: 2009-11-18 11:29:02
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    > Mnie osobiscie ciesza przepisy obowiazujace diagnostow do szkolen

    Póki co, ilerazy byłem na przeglądzie, wyglądał on następująco: światła,
    kierunki, podświetlenie tablicy, numery ramy, opony. Wszystko.
    Jeszcze raz przypomniało się facetowi o hamulcu. Kazał potoczyć się na moto
    (jak na hulajnodze) i zahamować :) rozbawiło mnie to.
    Dlaczego za 63zł nie wykonają prawdziwego badania? Chciałbym wiedzieć, czy
    mam bezpieczne moto (wiem bo sam sprawdzam), badanie tech. chyba ma na celu
    wykazać usterki pojazdu i stwierdzić czy jest bezpieczny. Kopanie w koło to
    taka tajna sztuka przeglądu? ;]

    > BTW gdzie Ty te hordy skuterow widzisz??? Wiekszosc juz wylapana...

    A zimno się zrobiło, to mniej ich. Ci co muszą, jeżdżą. Ale albo o czymś nie
    wiem, albo coś się zmieniło i gnojki bez świadomości zasad panujących na
    drodze już na nią nie wyjadą?

  • 35. Data: 2009-11-18 11:33:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-11-18, huck <2...@w...pl> wrote:

    > znaczy mam rozumiec ze jadac puszka takiem na przyk?ad
    > alfa romeo 159 GT 3,2 litra srasz w pory (bo to nie jest juz stres)
    > bo puszka ma tylko 260 kuni a wazy az 1750 kilo ;-)

    Eee... ale o co chodzi?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 36. Data: 2009-11-18 11:34:46
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    l...

    > A jezdziles? :-) Ja tez twierdzilem ze motocykl z przerostem mocy
    > to bezsens, no bo i po co? Ale jednak jest cos co do tego ciagnie.
    > No i przy wyprzedzaniu nie musze sie stresowac ;-)

    znaczy mam rozumiec ze jadac puszka takiem na przykład
    alfa romeo 159 GT 3,2 litra srasz w pory (bo to nie jest juz stres)
    bo puszka ma tylko 260 kuni a wazy az 1750 kilo ;-)
    huck

  • 37. Data: 2009-11-18 11:44:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-11-18, metalbeast <p...@-...pl> wrote:

    > Strach się bać, kiedy ruszał z tej stacji wprast pod nadjezdzające
    > dwupasmówką auta (wiara w moc sprzętu - bezcenna).

    No i wlasnie w takich momentach ciesze sie ze mam te pare kucy wiecej
    niz pincetka :-) Czasami nie da sie inaczej wbic niz na rozbiegu
    zlapac predkosc z jaka jada samochody (czasami jest to ze 100km/h albo
    i lepiej na autostradzie tylko tam rozbieg dluzszy) i wjechac miedzy nie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 38. Data: 2009-11-18 11:50:07
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-17 11:48:03 +0100, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    > Do 31mph w każdym razie.

    A od kiedy u nas obowiązją imperialne jednostki miar? No chyba że to "u
    nas" jest gdzie indziej niż "u was" ;-)

    > Podobnie jak ci, co śnią, że to wyglądałoby normalnie. Czyli 46KM w Busie.
    > Hayabusie.
    > Nie w naszym kraju, gdzie 125ccm idzie jako 50ccm przez przegląd bez żenady.

    Ty, ale możliwości techniczno-prawne to jedno, a rzeczywistość to drugie.

    de Fresz

  • 39. Data: 2009-11-18 11:58:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-17 15:55:50 +0100, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> said:

    > Nic mi się nie chyba...:)
    > Teraz faktycznie robi się A często np. na varaderkach 125cm 15KM.
    > Jak sobie wyobrażasz szkolenie i egzamin na poszczególne kategorie.
    > AM - varadero ? (nie spełnia limitu do 50cm)

    Kupią jakieś chińczyki z marketu.

    > A1 - varadero ?
    > A2 - varadero ?

    Nie wiem jak leci podział tych kategorii, ale niechby.

    > A - varadero ?

    Nieeee, np. CBF 250 (jak w Wawie).

    > Jeżeli tak, to mamy kolejny martwy przepis i próbę cyklicznego
    > wyciągania kasy za to samo.

    Novum takie w tym kraju, nie? Ważne że "młodocianym szaleńcom na
    ścigaczach z linkom na szyji" będzie trudniej, gospodynie wiejskie
    poczują się uspokojone.

    IMHO tak wogóle, to praktyczniejsza byłaby granica z 50 KM (choćby
    patrząc na to, co oferuje rynek) oraz gdyby był obowiązek przez 2 lata
    _posiadania_ takiego motocykl. Bo znam wiele osób które robią A, a
    później przez kolejne 5 lat na motocykl nie wsiadają i dla takich nowe
    przepisy nie specjalnie cokolwiek zmieniają.

    > Od planów do przepisów wykonawczych daleka droga...

    Właśnie.

    de Fresz

  • 40. Data: 2009-11-18 12:18:15
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe....
    > W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli
    > skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na
    > motocykl o mocy do 46 KM.

    Dziwna ta granica, akurat 46 KM. Czemu nie 45? Czemu nie 55?
    Granica jest akurat na poziomie Suzuki GS 500, ale Kawasaki ER-5 albo Honda
    CB 500 są już powyżej.

    Czyżby palce maczało tu lobby Suzuki?