  • 51. Data: 2009-11-19 09:15:57
    Temat: Re: Kat A od 24 lat
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-11-19, Glub <g...@g...com> wrote:

    > Zależy jakie Typ będzie miał założenia, jeśli zamierza jeździć tylko
    > skuterami, maną850 lub DN-1 to niech se robi...
    >
    > Imho z zalatwieniem tego za dużo zachodu..

    A pozniej pomysli ze chcialby motocykl z normalnymi biegami i dupa. Albo
    pozyczyc na weekend od kumpla...

    > Bo to śmieszne jest... Jakim cudem stawiał na centralne nie wyjnujsc łap
    > z mufki?

    Nie wiem bo odwrocilem sie jak uslyszalem wycie, pewnie ciagnal za kiere,
    odkrecil i sie zacielo :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 52. Data: 2009-11-19 09:16:49
    Od: Glub <g...@g...com>

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > No i wtedy tylko automatami moze jezdzic?
    Tak.
> [...]

    > A co do automatow, to potrafia narobic bigosu ;-) Sam bylem swiadkiem
    > takiej na parkingu, przyjechal gosc jakims wiekszym skuterem Suzuki
    > i stawial go na centralke, na kierownicy mial mufki. Nie wiem jak
    > ale odkrecil na maksa, skuter ruszyl, zaparl sie o samochod na
    > przeciwko
    > chwile walczyl z nim, polozyl sie z nim na boczek, pokrecil baczki
    > przy okazji zahaczajac o 2 samochody no i jakos zgasil. Szok... ale
    > jakos od smiechu nie moglem sie powstrzymac ;-)

    Bo to śmieszne jest... Jakim cudem stawiał na centralne nie wyjnujsc łap

    Ja tam zazwyczaj gasze silnik ale nie mam mufek:)

    --
    Glub

  • 53. Data: 2009-11-19 09:16:50
    Od: Glub <g...@g...com>

    AZ <a...@g...com> wrote:

    (...)

    > Mi sie niestety nie udalo, czlowiek sobie nawciskal usprawiedliwien
    > dla swojego wyboru, a do tego sie napalil jak gupi i tak zostalo ;-)
    > Ale... nie zaluje :-)

    > Zmienisz kiedys zdanie :-)

    Nie mówię nie:)
    --
    Glub

  • 54. Data: 2009-11-19 10:20:06
    Od: Glub <g...@g...com>

    AZ <a...@g...com> wrote:
    > A pozniej pomysli ze chcialby motocykl z normalnymi biegami i dupa.
    > Albo
    > pozyczyc na weekend od kumpla...

    Dlatego zrobiłem normalne A.

    > Nie wiem bo odwrocilem sie jak uslyszalem wycie, pewnie ciagnal za
    > kiere,
    > odkrecil i sie zacielo :-)

    To jakaś fajtlapa musiała być:)

    --
    Glub

  • 55. Data: 2009-11-19 10:37:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-17 18:54:55 +0100, "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> said:

    > Przepisy maja wejsc w zycie za rok dodatkowo
    > w tym projekcie jest tez tekst mowiacy o tym,
    > ze jesli mlodociany kierowca w ciagu dwóch lat od
    > uzyskania prawka spowoduje dwa wypadki (sic!)

    Nie. Dwa wykroczenia.

    > bedzie musial przjsc przymusowy kurs
    > doksztalcajacy.

    Grunt to nie dać się złapać.

    de Fresz

  • 56. Data: 2009-11-19 11:10:05
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    WOJO pisze:

    > Ciekawe to jest to, w jakie maszynki wyposażą teraz naukę jazdy :)
    > Bo skoro A ma być powyżej 46KM to takie też wymagania muszą spełniać
    > pojazdy do nauki....

    Nie musza w Skierniewicach wedle strony Word na A1 i A jest 125cm Yamaha

  • 57. Data: 2009-11-19 11:34:22
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Nie musza w Skierniewicach wedle strony Word na A1 i A jest 125cm Yamaha

    Ja wiem, że do tej pory tak było. Jednak jeżeli podnoszą liczbę mozliwych
    kategori z 2 do 4 i do tego wprowadzają jakieś limity mocy, to wypadałoby
    także pokazać różnicę temu przyszłemu posiadaczowi "A"
    Chyba, że głównym i jedynym założeniem tej zmiany ma być ogólne odcięcie <24
    latków od motocykla, to faktycznie im się to uda, bo ciężko mi sobie
    wyobrazić takiego zapaleńca, który w wieku 14 lat zrobi za ~700 zł AM potem
    kolejne ~1400zł na A1, A2, żeby wreszcie w wieku 24 lat był łaskawie
    dopuszczony do A. Jak nietrudno wyliczyć taka zabawa wyjdzie drożej niż kurs
    "C" lub "D". Dodatkowo należy brać pod uwagę, że za każdy egzamin też się
    płaci i czasem oblewa :)
    WOJO

  • 58. Data: 2009-11-19 15:32:35
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    WOJO pisze:

> [...]
    > drożej niż kurs "C" lub "D". Dodatkowo należy brać pod uwagę, że za
    > każdy egzamin też się płaci i czasem oblewa :)

    Po pierwsze primo jesli zrobi A2 to po 2 latach dostanie A od reki. A
    wiec w wieku 20 lat. Po drugie AM nigdy nie bedzie za 700zł

  • 59. Data: 2009-11-22 21:33:36
    Od: Lukasz Baranski <g...@o...pl>

    Jest dobrze jak jest.
    Dla mnie ta ustawa to tylko cykliczne wyciaganie lap po kase.
    Jesli juz teraz na dwie rozne kategorie - A i A1 zdaje sie i uczy na
    tych samych moto,
    to tak samo bedzie pozniej, tylko bardziej cyklicznie (wiecej
    kategorii) - wyludzanie kasy za kolejne kursy
    i egzaminy na tych samych maszynach. Fajnie sobie wymyslilo lobby z
    pod znaku nauki jazdy.

    Naprawde, od tego przepisu nie bede sie czul bezpieczniej na drodze.
    Kto bedzie chcial kupic litra na pierwsze moto i tak to zrobi, a i tak
    stworzy mniejsze zagrozenie
    niz niezdecydowana pani w kapeluszu na lewoskrecie.

    Szkoda, ze rzekomo kopiujac zachod nie wprowadza np Provisional
    Driving License jak w UK,
    mozliwosci zdawania egzaminu bez przymusowego odbywania szkolenia lub
    egzaminu na wlasnym sprzecie.
    Ale to by bylo wbrew interesom lobby.

  • 60. Data: 2009-11-23 11:08:15
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Lukasz Baranski" <g...@o...pl> napisal w wiadomosci
    k.googlegroups.com...

> [...]
    > Driving License jak w UK,
    > mozliwosci zdawania egzaminu bez przymusowego odbywania szkolenia

    Które to lobby wycofuje sie z tego pomyslu w UK, wiec nie ma co
    kopiowac - takie sa ustalone dyrektywy unijne.
    Pomysl moze i fajny, ale skoro oburza nas, ze na 50ccm wystarczy dowód
    osobisty, skad idea, ze 125ccm z dowodem mialoby byc bezpieczniejsze?

    --
    Jasio
    vx etz