  • 1. Data: 2011-06-30 08:33:59
    Temat: Ken Rockwell o 645D
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Wlasnie znalazlem opis wrazen Kena Rockwella nt Pentaksie 645D.
    Nie jestem pewien, czy mial tego Pentaxa w rekach (odnosze wrazenie, ze
    ogladal tylko fotografie), ale mocno go skrytykowal.
    Ze karta SD zamiast CF, ze niepotrzebne zawodowcowi live view, tryby
    tematyczne (sa takie w 645d?), wielopunktowy AF, HDR... No i po co 40
    megapixeli, podczas gdy powszechnie wiadomo, ze zawodowcowi wystarcza
    39, jak w Hasselbladzie...
    http://www.kenrockwell.com/pentax/645d/index.htm
    Ten Ken Rockwell coraz bardziej mnie zadziwia...
    TA

  • 2. Data: 2011-06-30 09:11:22
    Temat: Re: Ken Rockwell o 645D
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze T...@s...in.the.world:

    > http://www.kenrockwell.com/pentax/645d/index.htm
    > Ten Ken Rockwell coraz bardziej mnie zadziwia...

    Przecież to kretyn, po co go w ogóle komentować? To go tylko nobilituje.

  • 3. Data: 2011-06-30 09:13:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-30 10:33:59 +0200, T...@s...in.the.world said:

    > Wlasnie znalazlem opis wrazen Kena Rockwella nt Pentaksie 645D.
    > Nie jestem pewien, czy mial tego Pentaxa w rekach

    W czasie pisania tej "recenzji" raczej nie miał, bo jak sam zaznaczył,
    "dzisiaj Pentax oficjalnie ogłosił..."

    > Ze karta SD zamiast CF,

    Z punktu widzenia pro to wada, gdyż ci najczęściej mają pokaźną kolekcję CF-ów.

    > ze niepotrzebne zawodowcowi live view,

    Ken dość wolno oswaja się z nowinkami, jeszcze ze 4 ata temi pisał, że
    film jest lepszy od cyfry, dopiero później poszedł po rozum do głowy.
    Czyli można przypuszczać, że za jakieś 5 lat będzie zagorzałym
    orędownikiem używania LV w konkretnych sytuacjach.

    > tryby tematyczne (sa takie w 645d?),

    Coś tam chyba jest.

    > wielopunktowy AF,

    Jego argumentem jest "a Hassel ma tylko jeden!" Powalająca logika (?),
    nieprawdaż?

    > HDR...

    To akurat bzdet. Wyśmiewa się też z pomiaru światła matrycowego ("bo w
    Hasslu wystarcza centralnie ważony/spot"), elektronicznego horyzontu
    (prawdziwy pro umie ustawić poziom na oko), za amatorszczyznę uważa
    jakieś tam pokrętła (spotykane w takich badziewnych sprzętach jak D3,
    czy 1Dsmk3) zamiast pierścieni przesłony i czasu, itd, itp. Czy
    naprawdę warto roztrząsać opinię kogoś tak niekonsekwentego?

    > No i po co 40
    > megapixeli, podczas gdy powszechnie wiadomo, ze zawodowcowi wystarcza
    > 39, jak w Hasselbladzie...

    Za 3 krotnie wyższą kwotę dodajmy.

    de Fresz

  • 4. Data: 2011-06-30 10:09:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-30 11:13, de Fresz pisze:

    > Z punktu widzenia pro to wada, gdyż ci najczęściej mają pokaźną kolekcję
    > CF-ów.

    Z czego większa część kolekcji została nabyta przed laty i dysponuje
    śmiesznymi w chwili obecnej pojemnościami.
    I co za problem kupić 10 kart SD po 8-16GB? Tym bardziej, że karty CF
    nie mają żadnej istotnej przewagi nad SD, bo nawet pojemności nie mają
    większych, a patrząc na pojemności kart microSD, to CF mogłoby być ze
    100x pojemniejsze.

    Zawodowcowi to pewnie wystarczy pinhole, a cała reszta jest nie
    potrzebna. Niech lepiej udowodni, że to przeszkadza, bo póki nie
    przeszkadza, to jest OK.

> [...]
    >
    > Coś tam chyba jest.

    > Jego argumentem jest "a Hassel ma tylko jeden!" Powalająca logika (?),

    Zgadzam się - logika powalająca. W stylu - Cinquecento jest lepszy od
    Porshe, bo zmieścisz w jego bagażniku 2 torby do golfa, a nie jedną
    (przykład nie jest analogiczny, więc proszę nie robić na ten temat OT ;) )

> [...]
    > czy 1Dsmk3) zamiast pierścieni przesłony i czasu, itd, itp. Czy naprawdę
    > warto roztrząsać opinię kogoś tak niekonsekwentego?

    Bo prawdziwy pro powinien w ogóle nie używać pomiaru z korpusu, tylko
    chodzić z zewnętrznym światłomierzem i mierzyć. Natomiast poziom
    ustawiać przy pomocy podręcznej poziomicy murarskiej. Uważam, że AF też
    jest wadą. W końcu PRO ostrzy na matówce do manualnego ostrzenia.

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/

  • 5. Data: 2011-06-30 10:18:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    "The good news is that the Pentax 645D shoots the professional 4:3
    aspect ratio as do Hasselblad and Mamiya. This is much better than the
    amateur 3:2 aspect ratio of the LEICA S2."
    To też mi się podoba - proporcje boków świadczą o profesjonalizmie.
    Chciałbym tu wspomnieć, że mój Canon A640 miał, a obecny Samsung WB600
    też ma 4:3 !!! :D
    Nie znalazłem na stronie Hassela modelu, o którym wspomina Ken, ale
    model H4D-31 ma dużo większą od Pentaksa matrycę:
    *Sensor dimensions:*
    *33.1x44.2 mm. 6.8?m pixels*
    ;)
    Dopiero H4D-50 ma faktycznie większą, bo Sensor dimensions:36.7 mm x
    49.1 mm.
    Natomiast H4D-40 ma nawet mniejszą.

    Zupełnie jak u wyznawców iPada! :D

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/

  • 6. Data: 2011-06-30 10:21:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    "Only designed for 50,000 shots, which seems like a typo.

    Heck, my Nikon D3 already has more shots on it than that."

    Szkoda, że nie skomentował poniższego:
    "Frame rate: 1.1 FPS."
    Bo to oznacza, że to jest jeden z najszybszych, jeśli nie najszybszy
    średni format. Co zresztą też okazałoby się wadą, bo skoro Hassel robi
    wolniejsze aparaty, to:"Pros must know something Pentax doesn't".

    :)))

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/

  • 7. Data: 2011-06-30 10:31:08
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-30 12:09:42 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Z czego większa część kolekcji została nabyta przed laty i dysponuje
    > śmiesznymi w chwili obecnej pojemnościami.

    Niekoniecznie. Wyobraź sobie kogoś, kto ma np. D3s z zestawem
    najszybszych na rynku kart i chciałby do studyjnej roboty dołożyć
    takiego 645. W segmencie Pro CF wciąż są dominujące i konieczność
    dokupowania drugiego zestawu w innym standardzie, mimo że realtywnie
    niedroga (w zestawieniu z ceną samego aparatu), jest jakąś tam
    upierdliwością.

> [...]
    > nie mają żadnej istotnej przewagi nad SD, bo nawet pojemności nie mają
    > większych, a patrząc na pojemności kart microSD, to CF mogłoby być ze

    Za to są szybsze. W aparacie nie ma to jakiegoś szczególnego znaczenia
    póki co, ale już przy masowym zrzucaniu materiału z dużej sesji - tak.

> [...]
    > Porshe, bo zmieścisz w jego bagażniku 2 torby do golfa, a nie jedną
    > (przykład nie jest analogiczny, więc proszę nie robić na ten temat OT

    Ten fragment mnie rozwalił:
    "If I have to lose photos because the Pentax 645D won't fire because
    the pointless 11-zone AF system is set incorrectly, as can happen on
    Canon and Nikon DSLRs, I can do without this Pentax."

    Po pro można by oczekiwać umiejętności ogarnięcia zaawansowanej
    techniki jego narzędzia pracy, ale być może wymagam zbyt wiele...

    > Bo prawdziwy pro powinien w ogóle nie używać pomiaru z korpusu, tylko
    > chodzić z zewnętrznym światłomierzem i mierzyć.

    W studiu jest to w zupełności normalne. Sytuacja zmienia się w plenerze.

    > Uważam, że AF też jest wadą. W końcu PRO ostrzy na matówce do
    > manualnego ostrzenia.

    Pewnie się zdziwisz, ale w studiu nierzadko ostrość ustawia się właśnie
    ręcznie. Lub po ustawieniu AFem wyłącza się tegoż.

    de Fresz

  • 8. Data: 2011-06-30 10:55:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-30 12:31, de Fresz pisze:

    > Pewnie się zdziwisz, ale w studiu nierzadko ostrość ustawia się właśnie
    > ręcznie. Lub po ustawieniu AFem wyłącza się tegoż.

    Nie, nie zdziwiłeś mnie. Natomiast dziwi mnie podejście, że obecność
    jakiejś opcji, która jest do wyłączenia jest wadą. Poza tym można sobie
    ustawić dowolny z punktów AF, np. centralny i mieć jak w Hasselu ;)
    A w swoim Pentaksie też tak używam AFu. U mnie jest on ustawiony pod
    dedykowany przycisk AF, a nie pod spustem migawki, bo jak robię jakąś
    serię zdjęć, to przeważnie obiekt znajduje się w podobnej odległości na
    kolejnych zdjęciach, więc nie ma potrzeby tracenia czasu na szukania
    ostrości po raz kolejny.

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/

  • 9. Data: 2011-06-30 10:57:49
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <iuhi0t$1b9$1@news.onet.pl>,
    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ustawiać przy pomocy podręcznej poziomicy murarskiej. Uważam, że AF też
    > jest wadą. W końcu PRO ostrzy na matówce do manualnego ostrzenia.

    Sadze, ze uszczelnianie tez jest jest zbedne. Przeciez to jest aparat do
    studia, a zawodowca stac chyba na takie zeby sufit nie przeciekal.
    Poza studiem tez niepotrzebne, bo Ken_w_Podrozy uzywa Nikona D40.

    TA

  • 10. Data: 2011-06-30 11:00:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-30 10:33, T...@s...in.the.world pisze:
    > Ze karta SD zamiast CF, ze niepotrzebne zawodowcowi live view

    Ale gość pieprzy. Wszystkie firmowe aparaty jakie znam miały kiedyś
    pokrzywione albo połamane styki od CF. Co do lv - nie wyobrażam już
    sobie sesji bez tego.

    --
    pozdrawia Adam
    /zgodnie z dz.u. 1997 nr 133 poz. 883 oświadczam, że można się na mnie