  • 1. Data: 2010-05-22 23:04:13
    Temat: Kiedy Powershot G12
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Hej,

    Cos wiadomo kiedy Canon zamierza pokazac Powershota G12?

    Kyniu

  • 2. Data: 2010-05-22 23:14:17
    Temat: Re: Kiedy Powershot G12
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-23 01:04, Kyniu wrote:
    > Hej,
    > Cos wiadomo kiedy Canon zamierza pokazac Powershota G12?
    > Kyniu

    A będzie evilkiem? Jak nie to taka grupa cyfraków raczej będzie zanikać.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2010-05-23 08:48:36
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 23 May 2010 01:14:17 +0200, dominik napisał(a):

    > A będzie evilkiem? Jak nie to taka grupa cyfraków raczej będzie zanikać.

    Kiedy po co mi EV jak mam matowke w lustrzance i po co mi IL jak mam
    wymienne szkla w lustrzance. Ja po prostu potrzebuje czegos kiedy nie moge,
    nie chce, nie mam warunkow by zabrac lustrzanke i worek szkiel np. idac na
    rower czy w podrozy sluzbowej. Wtedy chce cos takiego jak Powershot Gx/xx.
    Ma robic RAW, miec Av/Tv/M, dobra optyke. Czego mi brakuje w takim G10/G11?
    Po co mi pokretlo ISO jak ISO zmienia sie moze raz dziennie - wolalbym jak
    kiedys w analogu miec pokretlo czasow. Zoom wolalbym miec w pierscieniu na
    obiektywie a nie jakis glupi cycek skokowo regulujacy zoom i do tego
    robiacy to w slimaczym tempie. To samo przeslona - zdecydowanie chce miec
    to szybko dostepne. Idealnie w pierscieniu na obiektywie ale rozumiem ze
    brak miejsca, ergonomia, etc. wiec niech bedzie pokretlo - np. zamiast tego
    zooma w cycku. Po co producenci odkrywaja ameryke i wmawiaja ludziom co im
    potrzebne, jak wystarczy siegnac po starego analoga i wsadzic do niego
    matryce. Tyle. I jakos kurna nie moga tego wymyslec.

    Kyniu

  • 4. Data: 2010-05-23 19:31:12
    Od: AA <...@...pl>

> [...]
    > potrzebne, jak wystarczy siegnac po starego analoga i wsadzic do niego
    > matryce. Tyle. I jakos kurna nie moga tego wymyslec.

    Spojrz na Canona S90.

    AA

  • 5. Data: 2010-05-23 20:32:58
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 23 May 2010 21:31:12 +0200, AA napisał(a):

    > Spojrz na Canona S90.

    Spojrzalem. G11 blizszy mym oczekiwaniom - optyczny celownik, odchylany
    ekranik, z recenzji wynika ze ostrzejsza optyka, ..... Ale to rozwiazanie z
    pierscieniem przy obiektywie w S90 - no wlasnie, jak widac da sie. Nie
    mozna bylo tak samo zrobic w G11 przeslony w trybach Av/M i czasu w trybie
    Tv. I jeszcze tylko mozliwosc manualnego zoomowania w obiektywie i bylbym
    wniebowziety.

    Kyniu

  • 6. Data: 2010-05-23 21:06:45
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 23.05.2010 Kyniu <k...@p...gazeta.pl> napisał/a:
    > zooma w cycku. Po co producenci odkrywaja ameryke i wmawiaja ludziom co im
    > potrzebne, jak wystarczy siegnac po starego analoga i wsadzic do niego
    > matryce. Tyle. I jakos kurna nie moga tego wymyslec.

    Hmm, eos 1000d lub xx0d z wkręconą np 35/2.0 czegoś ze starego analoga mu brak?
    Takie coś jest chyba mniejsze od G, zoom hmm jakoś na tych starych analogach
    nikt o tym nie myślał, masz cropa w szopie ;) megapixli im nie brak, a 2.0
    imo zrekompensuje braki powiększeń z _nawiązką_. Czas w kółku z guzikiem,
    przyslona w kółku, fokus w pierścieniu, nastawy względne av/tv, 'zielone'
    dla 'zrób mi fotke'.
    No i 35 się przyda w powiedzmy 'służbowym' body, a i drugim body czesto nie
    pogardzisz.

    Tylko nie wiem czy idzie je kupić bez zbędnego 18-55 :P

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 7. Data: 2010-05-23 21:34:08
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 23 May 2010 21:06:45 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Hmm, eos 1000d lub xx0d z wkręconą np 35/2.0 czegoś ze starego analoga mu brak?

    Nie chce kolejnej lustrzanki bo znowu bedzie a ktore szkolo wziac, a moze
    to, a jak to to i to drugie sie przyda, ale jak tu nie wziac trzeciego, no
    a jak biore szkla to moze i lampe, ale jak mam szkla to przynajmniej
    polarka bym wzial i ....... znowu plecak sprzetu. Ma byc w miare nieduze -
    no nie takie do kieszeni ale np. do plecaka z camelbagiem na rower czy
    plecaka z notebookiem z jakim biegam do pracy zeby weszlo. Odporne na
    wstrzasy, szczelne na kurz i inne brudy. Minimum automatyki - najlepiej
    jakby poza Av/Tv/M nie mialo zadnych programow tematycznych i innych
    duperszwancy. Bez lampy ale zeby mial stopke zgodna z ETTL/ETTL2. Gwint na
    statyw w osi obiektywu i zeby mozna bylo zalozyc plytke szybkiego mocowania
    bez przeslaniania nia gniazda na baterie.

    Kyniu

  • 8. Data: 2010-05-23 22:06:28
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > a jak biore szkla to moze i lampe, ale jak mam szkla to przynajmniej
    > polarka bym wzial i ....... znowu plecak sprzetu.

    Naucz się brać na wagę :) Albo idziesz focić i zabierasz 2x body 6x słoik, itd,
    albo idziesz dla innych przyjemności: małe body z małym szkłem - koniec :)

    > Ma byc w miare nieduze -
    > no nie takie do kieszeni

    To co polecałem wchodzi w kieszeń takiej powiedzmy zimowej kurtki.

    > ale np. do plecaka z camelbagiem na rower czy
    > plecaka z notebookiem z jakim biegam do pracy zeby weszlo.

    Aaaa, to możesz 5 zestawów zabrać :)

> [...]
    > statyw w osi obiektywu i zeby mozna bylo zalozyc plytke szybkiego mocowania
    > bez przeslaniania nia gniazda na baterie.

    Uważam, że szukasz IDEALNEJ hybrydy/kompakta - którego nie znajdziesz, i jeśli
    kupisz jego substytut to po 2-3 razach gdy go zabierzesz zamiast lustra to go
    ciepniesz w kąt, albo sprzedasz.
    Ja polecam rozwiązanie kompromisowe, inne, ale sprawdzone: tanie małe, ale
    lustro, z analogowym podglądem, bez kompromisów typu ev w kadrowaniu, z jasnym
    małym gabarytowo szkłem, taki dzisiejszy odpowiednik zenita/praktiki z 50/1.8 z
    przed 20 laty. Czemu 35/2.0 - bo to po prostu malutki gabarytowo naleśnik i
    dający ~50mm w cropie.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2010-05-23 22:23:52
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-23 10:48, Kyniu wrote:
    > Kiedy po co mi EV jak mam matowke w lustrzance i po co mi IL jak mam
    > wymienne szkla w lustrzance.

    Tak, ale szukasz czegoś małego i jednocześnie nie tak w pełni automatycznego.

> [...]
    > rower czy w podrozy sluzbowej. Wtedy chce cos takiego jak Powershot Gx/xx.
    > Ma robic RAW, miec Av/Tv/M, dobra optyke.

    Czemu evil nie spełnia tego kryterium?

    > Czego mi brakuje w takim G10/G11?

    Tobie... nie wiem. Jeśli nic, to czemu czekasz na G12?
    Mi by owszem brakowało: dobrego iso, perspektywy jasnych stałek no i
    przede wszystkim tego, że samo body można wymieniać - ile razy kiedyś
    ludzie pakowali się w kompakty przy sprzedaży za bezcen szły ich drogie
    dodatki.

    > Po co mi pokretlo ISO jak ISO zmienia sie moze raz dziennie -

    Szczerze to nie widziałem jeszcze aparatu z pokrętłem iso. Może jakiś
    jest, nie wiem :)

    > wolalbym jak
    > kiedys w analogu miec pokretlo czasow.

    W bardzo starych analogach miało to sens. Ale kiedy to było? Przed erą AF,
    programu A i masy tematycznych. Dzisiaj kilka aparatów takie pokrętła ma,
    ale to są raczej bardzo niszowe i specyficzne.

    > Zoom wolalbym miec w pierscieniu na
    > obiektywie a nie jakis glupi cycek skokowo regulujacy zoom i do tego
    > robiacy to w slimaczym tempie.

    Zoom na silniku w kompakcie ma sens jeśli mowa o trybie filmowym. Tam
    raczej to jest wskazane ze względu na estetykę nagrań. Przy normalnych
    zdjęciach i "tylko" aparacie zoom mechaniczny też by był ok. Tyle, że
    dzisiaj wszystko musi i filmy kręcić.

> [...]
    > brak miejsca, ergonomia, etc. wiec niech bedzie pokretlo - np. zamiast tego

    Wiesz co... dawno temu jak wchodził standard atx to ludzie też psioczyli,
    że nie do końca działa, że normalne przyciski były bardziej intuicyjne i
    zawsze się komputer wyłączał. Standard rodził się w bólach, z dobrego
    pomysłu najpierw wyszła średnia realizacja, a potem dopiero rozwój i
    stabilizacja. Dzisiaj już jest jasne jak to powinno działać i że ma sens.
    To o czym piszesz wyżej to narzekanie na brak czegoś co jest reliktem
    przeszłości. Dawniej rozwiązania, które opisujesz nie to, że miały sens,
    ale były po prostu podyktowane ówczesnymi możliwościami. Dzisiaj taki
    aparat jest możliwy, ale cofanie się w tył jest średnie.

    > Po co producenci odkrywaja ameryke i wmawiaja ludziom co im
    > potrzebne, jak wystarczy siegnac po starego analoga i wsadzic do niego
    > matryce. Tyle. I jakos kurna nie moga tego wymyslec.

    Ci źli producenci jednak mają konkretne przesłanki ku temu. Nie łudź się,
    że powstanie popularny aparat z opisanymi opcjami, a do tego będzie to w
    rozsądnej cenie. W pewien sposób Twoje kryteria spełnia leika m9. Tylko...
    nie ma AF, nie ma podglądu przez obiektyw, no i kosztuje.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2010-05-23 22:23:56
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

    > A będzie evilkiem? Jak nie to taka grupa cyfraków raczej będzie zanikać.

    Wystarczy, że Canon wsadzi APS-C do Gx i zmiecie sporą część EVIL-i
    z rynku.

    m.