  • 1. Data: 2010-07-21 14:15:14
    Temat: Kiedy gaz zalozyc?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Konczy mi sie miejsce w dowodzie rejestracyjnym i konczy sie waznosc
    przegladu. Wiem, ze musze najpierw na przeglad pojechac, potem do WK po
    nowy dowod. Jako ze chcialbym przy okazji hondzie zagazowac, to pytanko
    jak to zgrac? Czy po zagazowaniu czeka mnie odrazu przeglad, czy tylko
    jakis rozszerzony co roku? W dowodzie rej. wbijaja jakas pieczatke, czy
    chca koniecznie zarobic na wymianie dokumentu?
    No i moze ktos polecic dobry warsztat w miasteczku domyslnym, ktory hani
    1,4 civic nie skrzywdzi, a zrobi porzadnie?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2010-07-21 14:42:06
    Temat: Re: Kiedy gaz zalozyc?
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 21.07.2010 14:15, Pawel O'Pajak pisze:
> [...]
    > No i moze ktos polecic dobry warsztat w miasteczku domyslnym, ktory hani
    > 1,4 civic nie skrzywdzi, a zrobi porzadnie?

    Po założeniu gazu tylko dopisują do dowodu rejestracyjnego, że masz gaz,
    żadnego przeglądu nie robisz i nic nie płacisz. Różnica w cenie
    przeglądu bez gazu vs. z gazem to ok 80 zł (nie pamiętam dokładnie),
    więc najlepiej jedź teraz na badanie techniczne (zapłacisz starą cenę),
    a potem w kolejności dowolnej załóż gaz i wyrób nowy dowód. Następny
    przegląd będziesz musiał zrobić za rok (już w cenie droższej - z gazem).
    Gdybyś zrobił na odwrót, czyli najpierw założył gaz a potem robił
    przegląd, to czeka Cię już ten droższy - czyli 80 zł wyrzucone w błoto.
    Czy najpierw zagazujesz auto, czy wyrobisz dowód to wszystko jedno, bo
    do dowodu gaz jest i tak tylko dopisywany - całkowicie bezpłatnie
    (przynajmniej w WK w Przemyślu, ale sądzę, że stawki są takie same w
    DC). Być może jeśli najpierw założysz gaz a później dopiero wyrobisz
    nowy dowód to w dowodzie będzie gaz ładniej wpisany, tzn nie ręcznie a
    komputerowo :) ale dla mnie by to nie był żaden argument.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 3. Data: 2010-07-21 14:43:31
    Od: " Mav2007" <k...@g...pl>

    Po zalozeniu instalacji masz jakis czas jezdzenia "free". Na kazdym nast
    przegladzie po zalozeniu instalacji placisz +60 pln za przeglad instalacji. Tak
    wiec najpierw przeglad, ew potem dowod, a na koniec gaz.

    Po zalozeniu instalacji musisz to zglosic w WK - ale nie ma kary za
    niezgloszenie - ew Policja moze sie przyczepic w czasie kontroli, ale wtedy
    warto wozic dokumenty instalacji przy sobie - i bedzie OK (testowane).

    Jak najpierw gaz a potem przeglad - to zaplacisz 60 pln wiecej.

    I pamietaj jeszcze o gwarancji na gaz itp - po 1k moze byc wymagany przeglad u
    gazownika - ale to sie zapytaj tam, gdzie bedziesz zakladal.

  • 4. Data: 2010-07-21 17:32:09
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Po zalozeniu instalacji masz jakis czas jezdzenia "free". Na kazdym nast

    Dzieki wszystkim za cenne wskazowki.
    Rozpoczynam Googlanie za dobrym warsztatem i dobra instalacja,
    dotychczas przejezdzalem jakies 10kkm rocznie, wiec sila rzeczy gaz mnie
    nie interesowal i te watki pomijalem, niedlugo bede mieszkal troche
    dalej i LPG zacznie sie oplacac. Znajac zycie, im wiecej bede czytal na
    ten temat, tym wiekszy metlik bede mial w glowie;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa