  • 1. Data: 2010-08-20 23:14:06
    Temat: Kiedy ktoś wreszcie wpadnie na to...
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Że matrycę można bardzo łatwo przesunąć/obrócić? :)

    Przecież to jest banalne do wykonania, kompaktowcy bedą mogli udawać, że
    mają małą GO i robić "efekt tilt-shift", lustrowi oprócz powyższego
    wykorzystają też darmowego shifta do krajobrazów i architektury.

    No czemu nikt tego nie robi? Przecież to tylko płytka z jednym chipem :)

  • 2. Data: 2010-08-21 07:43:35
    Temat: Re: Kiedy ktoś wreszcie wpadnie na to...
    Od: JD <j...@g...com>

    On 21 Sie, 01:14, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
> [...]
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

    Ano wpadł na to parę lat temu Andrzej A. Mroczek.
    Opisał pomysł w jakims felietonie. Problem w tym,
    że zrobienie tego softowo jest o wiele tańsze i wiedzą o tym
    producenci sprzętu,
    a efekt wystarczający większości.

    JD

  • 3. Data: 2010-08-21 08:10:13
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > No czemu nikt tego nie robi?

    Cos trzeba sobie przeciez zostawic jako ficzery w kolejnych modelach.
    Zrobic mozna juz wlasciwie wszystko -- tylko po co? Wypsztykaja sie z
    pomyslow w jednym modelu i co beda sprzedawac przez kolejne nascie,
    dziesiat lat?
    Sarkastyczne "ISO milion" tez juz pewnie wiedza jak zrobic na poziomie
    uzywalnym. Tylko na jaka cholere je wciskac do aparatu, skoro nadal
    jeszcze mozna trzepac kase na "ISO 3200"? :D

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 4. Data: 2010-08-21 09:11:36
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <i...@t...hamstera.pl>,
    Mateusz Ludwin nabazgrał:
    > Że matrycę można bardzo łatwo przesunąć/obrócić? :)

    Nie wiem kiedy wpadnie, ale oficjalnie ogłosi model z tą funkcją
    20 Maja 2009. Pozdrowienia z przyszłości ;)

    > Przecież to jest banalne do wykonania, kompaktowcy bedą mogli udawać, że
    > mają małą GO i robić "efekt tilt-shift", lustrowi oprócz powyższego
    > wykorzystają też darmowego shifta do krajobrazów i architektury.

    Nawet jest to jednym z selling pointów. Tylko nie wiem jak mieliby uzyskać
    tilta :P

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Wykrakałem?

  • 5. Data: 2010-08-21 14:02:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze l...@l...localdomain:

    > Nie wiem kiedy wpadnie, ale oficjalnie ogłosi model z tą funkcją
    > 20 Maja 2009. Pozdrowienia z przyszłości ;)

    Poka poka.

  • 6. Data: 2010-08-21 14:06:04
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <i...@t...hamstera.pl>,
    Mateusz Ludwin nabazgrał:

    > Poka poka.

    http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_
    k7.asp

  • 7. Data: 2010-08-21 14:16:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze l...@l...localdomain:

    > http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_
    k7.asp

    Noo, ciekawe, ciekawe:

    http://www.imaging-resource.com/PRODS/K7/screens250/
    zcomp_shift250.gif

    Ale to wciąż zbyt mało.

  • 8. Data: 2010-08-21 17:08:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-21 16:16:00 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/K7/screens250/
    zcomp_shift250.gif

    > Ale to wciąż zbyt mało.

    I więcej nie będzie.
    Wymagałoby to przekonstruowania praktycznie wszystkich szkiełek
    cropowych, albo przynajmniej robienia nowych dedykowanych.
    Szkła FF od biedy by się nadały, ale tego przesunięcia też nie wiele
    tam wyjdzie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-08-21 18:30:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JA:

> [...]
    > cropowych, albo przynajmniej robienia nowych dedykowanych.
    > Szkła FF od biedy by się nadały, ale tego przesunięcia też nie wiele

    Ależ nie:

    http://fotozakupy.pl/obiektyw/samyang-14-mm-f-2-8-if
    -ed-umc-aspherical,10121s

    Wystarczy nawet taka zabawka żeby z powodzeniem poużywać shifta.

  • 10. Data: 2010-08-21 19:09:32
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-21 20:30:08 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Wystarczy nawet taka zabawka żeby z powodzeniem poużywać shifta.

    Mamy bardzo różne definicje zwrotu "z powodzeniem".