  • 1. Data: 2014-07-14 22:57:58
    Temat: Kieszeń do dysku
    Od: sp33dy <s...@g...com>

    Witam,
    posiadam dysk 500GB 3,5" SATA 2. Chcę do niego kupić kieszeń i używać go
    jako dysk przenośny na USB. Warto wykładać kasę na USB 3.0, czy
    wystarczy 2.0?

    --
    sp33dy

  • 2. Data: 2014-07-15 01:03:10
    Temat: Re: Kieszeń do dysku
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sp33dy pisze tak:

    > posiadam dysk 500GB 3,5" SATA 2. Chcę do niego kupić kieszeń i
    > używać go jako dysk przenośny na USB. Warto wykładać kasę na USB
    > 3.0, czy wystarczy 2.0?

    Sprawdź ile wyciąga ten dysk na sata a ile na usb 2.0 i już będziesz
    miał odpowiedź.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-07-15 09:05:10
    Od: sp33dy <s...@g...com>

    W dniu 2014-07-15 01:03, PiteR pisze:
    > Sprawdź ile wyciąga ten dysk na sata a ile na usb 2.0 i już będziesz
    > miał odpowiedź.

    Są jakieś takie testy? O ile prędkość SATA mogę sprawdzić, to już na USB
    nie.

    --
    sp33dy

  • 4. Data: 2014-07-15 09:26:42
    Od: zuzia <z...@c...pl>

    > Sprawdź ile wyciąga ten dysk na sata a ile na usb 2.0 i już będziesz
    > miał odpowiedź.

    Ale po diabła ma to robić
    Po prostu warto i tyle.
    Mi tam różnica 30MB/s a 100MB/s robi różnicę
    A sp33dy niech już z tą informacją robi co chce.

  • 5. Data: 2014-07-15 13:42:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-14 22:57, Użytkownik sp33dy napisał:
    > Witam,
    > posiadam dysk 500GB 3,5" SATA 2. Chcę do niego kupić kieszeń i używać go
    > jako dysk przenośny na USB. Warto wykładać kasę na USB 3.0, czy
    > wystarczy 2.0?

    Warto kupić na USB 3.0. Różnica w prędkości będzie widoczna i odczuwalna.
    Z jednym zastrzeżeniem że nie warto w to się bawić jeśli to duży
    (3,5 cala) dysk.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-07-15 13:54:03
    Od: sp33dy <s...@g...com>

    W dniu 2014-07-15 13:42, RadoslawF pisze:
    > Warto kupić na USB 3.0. Różnica w prędkości będzie widoczna i odczuwalna.
    > Z jednym zastrzeżeniem że nie warto w to się bawić jeśli to duży
    > (3,5 cala) dysk.

    Tak, jest to właśnie dysk 3,5". Myślałem też o jakichś przejściówkach
    SATA/ATA <-> USB/eSATA.

    --
    sp33dy

  • 7. Data: 2014-07-15 15:27:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-15 13:54, Użytkownik sp33dy napisał:

    > Tak, jest to właśnie dysk 3,5". Myślałem też o jakichś przejściówkach
    > SATA/ATA <-> USB/eSATA.

    Na dysk przenośny za duży gabarytowo, za ciężki i wymaga noszenia
    zasilacza. Aktualnie dyski zewnętrzne 2,5 cala (czyli już z obudowami)
    kosztują koło 200zł za 750GB czy 260zł za 1TB. I coś takiego polecam
    jeśli potrzebujesz dysku przenośnego.
    Ten co masz możesz próbować wykorzystać jako dysk do backapu lub
    trzymania kopii zapasowych ważniejszych danych.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-07-15 15:44:39
    Od: sp33dy <s...@g...com>

    W dniu 2014-07-15 15:27, RadoslawF pisze:
> [...]
    > Ten co masz możesz próbować wykorzystać jako dysk do backapu lub
    > trzymania kopii zapasowych ważniejszych danych.

    Trochę źle się wysłowiłem w pierwszym poście. Właśnie chodzi mi o taki
    dysk-magazyn, który częściej będzie leżał u mnie przy kompie niż gdzieś
    jeździł. Nie chcę go podłączać na stałe, ponieważ ma uszkodzoną
    mechanikę i ma problem z rozpędzeniem dysku, przez co spowalnia kompa
    czasami. Jako że rzadko z niego korzystam, pomyślałem, żeby wrzucić go w
    kieszeń i podłączać pod USB w razie potrzeby. Ew. zamiast kieszeni użyć
    takiej przejściówki.

    --
    sp33dy

  • 9. Data: 2014-07-15 16:24:20
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 15 Jul 2014 15:44:39 +0200, sp33dy napisał(a):

> [...]
    > czasami. Jako że rzadko z niego korzystam, pomyślałem, żeby wrzucić go w
    > kieszeń i podłączać pod USB w razie potrzeby. Ew. zamiast kieszeni użyć

    Backup / magazyn na uszkodzonym dysku? Zaiste nie pojmuję...

    [ Love. The slowest form of suicide. (znalezione w necie) ]

  • 10. Data: 2014-07-15 16:39:19
    Od: sp33dy <s...@g...com>

    W dniu 2014-07-15 16:24, Przemysław Ryk pisze:
    > Backup / magazyn na uszkodzonym dysku? Zaiste nie pojmuję...

    Backup nie, magazyn tak. Dopóki jeszcze działa, chcę trzymać na nim
    rzeczy, których nie będzie mi w razie czego szkoda oraz takie, które
    będę mógł w razie czego szybko zdobyć ponownie.
    Zresztą to raczej tylko mechanika siada, dane na talerzach powinny cały
    czas być. Problem objawia się błędem Spin Retry Count w S.M.A.R.T.
    Obecnie jest ich 30 ;)

    --
    sp33dy