  • 1. Data: 2024-02-08 22:08:44
    Temat: Klej przewodzący albo naklejane ścieżki
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam folię klawiatury. Retro. Wymaga naprawy, na zagięciu przestałą
    przewodzić.

    Sprawa jasna. Klej przewodzący i już.

    No więc nie.

    Kupiłem to:

    https://allegro.pl/oferta/lakier-przewodzacy-naprawa
    -ogrzewania-szyby-tylnej-13050939005

    Akurat był w sklepie obok.

    Po pomalowaniu mam dwa problemy:
    1) po wyschnięciu pokrył się nieprzewodzącą wartwą "lakieru"
    2) bardzo kiepsko kontaktuje ze ścieżką (prawdopodobnie srebrną)

    To absurdalne. Zakładam, że to kiepskiej jakości klej.

    W ogóle, to najlepsza była by ścieżka do naklejenia, z klejem
    przewodzącym, do napraw PCB. Widziałem już coś takiego do lutowania i
    *podobno* są samoprzylepne, z klejem przewodzącym.

    Ktoś może polecić:
    a) lepszy klej przewodzacy
    b) coś typu "samoprzylepna miedź z przewodzącym klejem" o ile istnieje
    ?

  • 2. Data: 2024-02-09 06:31:17
    Temat: Re: Klej przewodzący albo naklejane ścieżki
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > 1) po wyschnięciu pokrył się nieprzewodzącą wartwą "lakieru"
    > 2) bardzo kiepsko kontaktuje ze ścieżką (prawdopodobnie srebrną)

    Z moich doświadczeń te kleje się dobrze sprawdzają do naprawy klawiatur
    ( np. w Spectrum Plus naprawiałem :).
    Ale - kluczowe jest dobre wymieszanie i wyschnięcie. On nabiera
    przewodności dopiero po naprawdę porządnym wyschnięciu.

  • 3. Data: 2024-02-09 07:32:18
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, February 8, 2024 at 3:08:48 p.m. UTC-6, heby wrote:
> [...]
    > 1) po wyschnięciu pokrył się nieprzewodzącą wartwą "lakieru"
    > 2) bardzo kiepsko kontaktuje ze ścieżką (prawdopodobnie srebrną)

    Szukaj innego kleju. Ja uzywalem ten miedziany z permatexa.
    On daje sie malowac warstwami i dobrze przylega i do szyb i do sciezek przewodzacych.

    Naprawilem nim pare grzanych szyb i wyszlo calkiem ok.

  • 4. Data: 2024-02-09 14:27:00
    Od: Haralampiusz Dźwięczny <h...@g...com>

    heby napisał(a):

    > To absurdalne. Zakładam, że to kiepskiej jakości klej.

    Spróbuj kupić u kitajca cienki drut 0,01-0,02 mm bez izolacji.
    Wymieszaj miksturę jaką kupiłeś, nałóż na ścieżkę i wciśnij w to drutek.

  • 5. Data: 2024-02-09 14:48:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/02/2024 14:27, Haralampiusz Dźwięczny wrote:
    > Spróbuj kupić u kitajca cienki drut 0,01-0,02 mm bez izolacji.
    > Wymieszaj miksturę jaką kupiłeś, nałóż na ścieżkę i wciśnij w to drutek.

    Dokładnie tak zrobiłem (kynar). Ale szukam rozwiązań na przyszłość,
    najfajniejsza była by "samoprzylepna miedź" z przewodzącą wartwą kleju.

    Mam taśmę przewodzącą, podobno srebrnąm wygląda jak materiałowa.
    Niestety o ile po naklejeniu nawet przewodzi przez ten klej, to po kilku
    dniach przestaje, klej ją odcina.

  • 6. Data: 2024-02-09 15:04:48
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Mam taśmę przewodzącą, podobno srebrnąm wygląda jak materiałowa.
    > Niestety o ile po naklejeniu nawet przewodzi przez ten klej, to po kilku

    Niby są takie rozwiązania, ale one są oparte o klej termoutwardzalny, na
    plastikowym podłożu nie sprawdzi się. Podłoże klawiatury przy tej
    temperaturze rozpuści się.

    OT.
    Limit spod gógla wyczerpałem, całe 5 wiadomości/dzień (chj w anusa
    góglowi bez posypki), stąd przełączenie konta.

  • 7. Data: 2024-02-10 03:06:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-09, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Mam taśmę przewodzącą, podobno srebrnąm wygląda jak materiałowa.
    > Niestety o ile po naklejeniu nawet przewodzi przez ten klej, to po kilku

    Są taśmy miedziane i węglowe stosowane np. w mikroskopii elektronowej do
    odprowadzania ładunku z powierzchni. Węglowa jest dwustronna, miedziana,
    z przewodzącym klejem, jednostronna (goła miedź od góry). Niestety nie
    wiem jak dobrze przewodzą i ile kosztują, ale chyba cenowo
    akceptowalnie. Tam powierzchnia styku kleju z przewodnikiem jest dość
    duża, więc nawet przy względnie słabym przewodnictwie kleju może
    skuteczxnie odprowadzać ładunek.

    Miedziane są też stosowane do ekranowania.
    https://vi.aliexpress.com/w/wholesale-conductive-cop
    per-adhesive-tape.html
    Tylko podejrzewam będzie problem z ustaleniem, która ma przewodzący
    klej, bo majfriendsy są tu dość niespecyficzne delikatnie mówiąc.

    --
    Marcin