    From: Paweł Lewandowski <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Kolorowe znaki poziome
    Date: Thu, 24 Jun 2010 08:04:04 -0700 (PDT)

    Witam!

    Za sprawą rosnącej popularności kostki brukowej (tzw. polbruku) na
    parkingach i uliczkach osiedlowych doszło do ciekawego zjawiska.
    Często, zamiast malować na kostce znaki poziome białą farbą, układa
    się po prostu "znak" za pomocą kostki o innym niż nawierzchnia
    kolorze. Sądzę, że chodzi tu o oszczędność.

    W mojej okolicy tylko dziś (bo dziś na to zwróciłem uwagę) zauważyłem
    np. czerwone przejście dla pieszych na szarej kostce, czarne (!) linie
    rozdzielające pasy ruchu na jasnoszarym bruku oraz czerwone linie
    rozdzielające miejsca parkingowe wraz z "kopertą" złożoną z
    prostokątnych kawałków kostki, wyglądającą jak z wielkich pikseli.

    Moje pytanie jest następujące: czy PoRD bądź inny akt prawny określa,
    że znaki poziome mogą być tylko białe bądź zółte? Czy znak w innym
    kolorze jest znakiem w rozumieniu PoRD?

    Dzięki z odpowiedzi i pozdrawiam,
    PL