    From: "Nowy" <n...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Komfort jazdy sportowym autem - CLK
    Date: Mon, 30 Jul 2012 20:49:21 +0000 (UTC)

    Witam, kupiłem pół roku temu Mercedesa CLK w209 i jeśli droga jest ok, to auto
    jest nawet i komfortowe. Ale wystarczy że droga jest gorsza, to jest już kiepsko.

    Mercedes CLK (W209) i C-klasa (W203) na bazie której powstał mają jak
    przypuszczam tę samą płytę podłogową.
    Chciałbym odrobinę podnieść komfort podróżowania moim clk i dlatego pytam:

    co da lepszy efekt:

    a) zmiana opon na opony o wyższym profilu (obecnie mam 245/40 R17 z tyłu, oraz
    225/45 R17 z przodu). Planuję zamianę na 205/55 R16 (obie osie) (Uprzedzając
    uwagi, napiszę że samochodem nie szaleję więc węższe opony nie pogorszą pewnie
    bezpieczeństwa (nota bene to na co chcę zamienić jest w granicach rozmiarów
    zalecanych przez producenta).
    )

    czy:

    b) inwestycja w zawieszenie ? - tzn czy w ogóle możliwa jest wymiana elementów
    zawieszenia na bardziej komfortowe ? A może dałoby się uzyskać lepszy komfort
    poprzez [jedynie regulację] w serwisie ?

    Na wstępie napisalem o tym że clk i C mają dużo wspólnego (mechanicznie) i
    może dałoby się użyć elementów zawieszenia z C-klasy również w CLK, tak żeby
    podnieść komfort ?

    Nie wiem jak się to fachowo określa, ale przypuszczam że jest coś takiego jak
    skok amortyzatora. Przypuszczam że w CLK jest niższy niż w C-klasie. Ktoś wie
    jakie są to różnice ? A może nie ma różnic, a wszystko przez te nieszczęsne
    niskoprofilowe opony ?

    Niestety mieszkam w takim miejscu że codzienną drogę dojazdową mam kiepskiej
    jakości i redukcja drgań jest dla mojego auta niezbędna.

    Help !

    Dzięki,
    pozdrawiam
    Nowy