  • 1. Data: 2012-07-30 22:49:21
    Temat: Komfort jazdy sportowym autem - CLK
    Od: "Nowy" <n...@W...gazeta.pl>

    Witam, kupiłem pół roku temu Mercedesa CLK w209 i jeśli droga jest ok, to auto
    jest nawet i komfortowe. Ale wystarczy że droga jest gorsza, to jest już kiepsko.

    Mercedes CLK (W209) i C-klasa (W203) na bazie której powstał mają jak
    przypuszczam tę samą płytę podłogową.
    Chciałbym odrobinę podnieść komfort podróżowania moim clk i dlatego pytam:

    co da lepszy efekt:

    a) zmiana opon na opony o wyższym profilu (obecnie mam 245/40 R17 z tyłu, oraz
    225/45 R17 z przodu). Planuję zamianę na 205/55 R16 (obie osie) (Uprzedzając
    uwagi, napiszę że samochodem nie szaleję więc węższe opony nie pogorszą pewnie
    bezpieczeństwa (nota bene to na co chcę zamienić jest w granicach rozmiarów
    zalecanych przez producenta).
    )

    czy:

    b) inwestycja w zawieszenie ? - tzn czy w ogóle możliwa jest wymiana elementów
    zawieszenia na bardziej komfortowe ? A może dałoby się uzyskać lepszy komfort
    poprzez [jedynie regulację] w serwisie ?

    Na wstępie napisalem o tym że clk i C mają dużo wspólnego (mechanicznie) i
    może dałoby się użyć elementów zawieszenia z C-klasy również w CLK, tak żeby
    podnieść komfort ?

    Nie wiem jak się to fachowo określa, ale przypuszczam że jest coś takiego jak
    skok amortyzatora. Przypuszczam że w CLK jest niższy niż w C-klasie. Ktoś wie
    jakie są to różnice ? A może nie ma różnic, a wszystko przez te nieszczęsne
    niskoprofilowe opony ?

    Niestety mieszkam w takim miejscu że codzienną drogę dojazdową mam kiepskiej
    jakości i redukcja drgań jest dla mojego auta niezbędna.

    Help !

    Dzięki,
    pozdrawiam
    Nowy

  • 2. Data: 2012-07-30 22:57:20
    Temat: Re: Komfort jazdy sportowym autem - CLK
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Zmiana opon na pewno duzo da. Mam SLK, kupilem na16tkach w takim
    rozmiarze jak piszesz, zmianilem na dokladnie takie same 17tki i jest
    spora roznica w komforcie (ale dla mnie do przyjecia).

  • 3. Data: 2012-07-30 23:14:10
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-30 22:49, Nowy pisze:
> [...]
    > bezpieczeństwa (nota bene to na co chcę zamienić jest w granicach rozmiarów
    Różnica komfortu między /40 a /55 jest ogromna, ale sprawdź czy
    dostępne/wybrane przez ciebie felgi wchodzą u ciebie (zwłaszcza z
    przodu) i nie ocierają o zaciski hamulców.
    To że w W203 wchodzą, to nie znaczy że w W209 nie dali większych tarcz z
    większym zaciskiem i nie wejdą...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-07-30 23:32:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-30 23:14, BartekK pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > przodu) i nie ocierają o zaciski hamulców.
    > To że w W203 wchodzą, to nie znaczy że w W209 nie dali większych tarcz z

    Przeczytałeś co podkreślone?

  • 5. Data: 2012-07-30 23:52:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 30-07-2012 22:49, Nowy pisze:
> [...]
    > Niestety mieszkam w takim miejscu że codzienną drogę dojazdową mam kiepskiej
    > jakości i redukcja drgań jest dla mojego auta niezbędna.

    Ja miałem ten sam problem kolego, rozwiązałem go następująco.
    Zamiast fabrycznych 225/45/17 założyłem felgi z oponami 185/70/13 od
    poloneza. Felgi nie weszłyby na 4 tłoczkowe zaciski, więc musiałem
    założyć mniejsze. Dopasowałem więc tarcze i zaciski od Yugo Coral, co
    wyszło autku na dobre - teraz pasażerowie nie mają choroby lokomocyjnej
    i nie narzekają że za ostro hamuję.
    Następnym elementem były amortyzatory. Wywaliłem sztywne oryginały i
    założyłem 4 szt. stabilizujące bęben pralki Polar PFL1021.
    Od tej chwili autko stało się super komfortowe i cieszy jazdą!

    --
    Pozdr.

  • 6. Data: 2012-07-30 23:56:30
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin DoQ

> [...]
    > oryginały i założyłem 4 szt. stabilizujące bęben pralki Polar PFL1021.
    > Od tej chwili autko stało się super komfortowe i cieszy jazdą!

    Ech, kolego, przekombinowałeś. Ja w moim egzemplarzu spuściłem po prostu
    olej z amortyzatorów. Teraz auto komfortowo płynie po drodze, a
    pasażerowie mają wrażenie jakoby się nad nią wręcz unosiło!

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2012-07-31 00:05:47
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 30-07-2012 23:56, t? pisze:
    > Ech, kolego, przekombinowałeś. Ja w moim egzemplarzu spuściłem po prostu
    > olej z amortyzatorów. Teraz auto komfortowo płynie po drodze, a
    > pasażerowie mają wrażenie jakoby się nad nią wręcz unosiło!

    Dobry pomysł. Niestety teraz trzeba wszystko poprawiać po tych
    inżynierskich partaczach...

    --
    Pozdr.

  • 8. Data: 2012-07-31 00:12:30
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin DoQ

    > Dobry pomysł. Niestety teraz trzeba wszystko poprawiać po tych
    > inżynierskich partaczach...

    Dokładnie, kiedyś miałem dostawczaka FSO Polonez Truck Roy i nawet on był
    komfortowy. A teraz auto luksusowe Mercedes trzęsie na dziurach. Tak to
    jest, gdy za projektowanie samochodów biorą się księgowi!

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2012-07-31 09:23:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-30 23:32, Artur Maśląg pisze:
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Przeczytałeś co podkreślone?
    Tak. I o niczym to nie świadczy, piszę to z mojego doświadczenia - do
    mojego auta - również mam np 17" w tabelce rozmiarów opon. A pół roku
    szukałem 17" felg, które w tej wersji auta pasują, nie ocierając o zacisk.
    Jak już znalazłem i założyłem - wszystko było dobrze do pierwszego
    hamowania, bo zostały zerwane i odleciały ciężarki wyważające z felgi.
    Okazuje się że jeszcze trzeba super-płaskie ciężarki stosować.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2012-07-31 09:45:10
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin BartekK

> [...]
    > pierwszego hamowania, bo zostały zerwane i odleciały ciężarki wyważające
    > z felgi. Okazuje się że jeszcze trzeba super-płaskie ciężarki stosować.

    Twoje doświadczenie świadczy wyłącznie o tym, że koła zakładał Ci jakiś
    partacz.

    --
    ignorance is bliss