  • 1. Data: 2013-02-07 12:03:24
    Temat: Kompakt i zew. mikrofon
    Od: tom <n...@n...net>

    Przeglądam od dłuższego czasu różne modele kompaktów i mam pytanie:
    czy jest do kupienia jakiś aparat typu kompakt z wejściem na zewnętrzny
    mikrofon (złącze jack 2.5"/3.5")?
    Z tego co widzę to wejście takie mają tylko nowe lustrzanki,
    bezlusterkowce natomiast złącza dedykowane do podłączenia mikrofonu.

  • 2. Data: 2013-02-07 15:05:21
    Temat: Re: Kompakt i zew. mikrofon
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2013, tom wrote:

> [...]
    > Z tego co widzę to wejście takie mają tylko nowe lustrzanki, bezlusterkowce
    > natomiast złącza dedykowane do podłączenia mikrofonu.

    Hm... chyba o gotowe zestawienie trudno.
    Ale przeklikałem sobie metodą:
    http://www.dpreview.com/search/?query=external%20mic
    rophone&terms=external%20microphone
    ->
    http://www.dpreview.com/previews/nikon-coolpix-p7700
    /3
    ->
    http://nikon.pl/pl_PL/product/digital-cameras/coolpi
    x/performance/coolpix-p7700
    -> "opcjonalne akcesoria"
    http://nikon.pl/pl_PL/product/accessories/slr/slr-co
    nnectivity/audio-video/me-1-microphone
    ...i tam jest -> specyfikacja:
    Wtyczka Pozłacana wtyczka stereo mini typu L (3,5 mm)

    Na oko jack.
    Chyba tylko taką metodą da się dojść.

    Jest jeszcze jedno pytanie: czy z tego, że mamy zewnętrzny mikrofon
    i gniazdo jack, wynika aby na pewno że jest "standardowo" podłączany.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-02-07 17:20:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-02-07 12:03, tom pisze:
    > Przeglądam od dłuższego czasu różne modele kompaktów i mam pytanie:
    > czy jest do kupienia jakiś aparat typu kompakt z wejściem na zewnętrzny
    > mikrofon (złącze jack 2.5"/3.5")?

    Zadaj sobie jeszcze jedno pytanie: czy da się kontrolować poziom? Bo
    jeśli się nie da (tzn. działa automatyczna regulacja poziomu, a jeszcze
    gorzej - połączona z kompresją), to dźwięk z tego do niczego
    poważniejszego się nie nadaje. A tak chyba jest obecnie w sporej części
    aparatów.

    --
    pozdrawia Adam
    /mnie wkurza, że się poszewka odposzewia od jaśka kiedy chce/

  • 4. Data: 2013-02-07 18:15:37
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-07 17:20, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > gorzej - połączona z kompresją), to dźwięk z tego do niczego
    > poważniejszego się nie nadaje. A tak chyba jest obecnie w sporej części

    Dlatego stosuje się zewnętrzny rejestrator-dyktafon, i "klaps" by
    później zsynchronizować widoczny klaps z słyszalnym klapsem na obu
    nagraniach.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-02-07 18:31:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-02-07 18:15, BartekK pisze:
    > Dlatego stosuje się zewnętrzny rejestrator-dyktafon, i "klaps" by
    > później zsynchronizować widoczny klaps z słyszalnym klapsem na obu
    > nagraniach.

    Też tak robię. Właśnie zginął mi taki ''klik-klak'', będę musiał znowu
    na jakiś odpust wyskoczyć :)

    --
    pozdrawia Adam
    /panowie, szybciutko z tą trumną bo tam spadek czeka.../

  • 6. Data: 2013-02-07 18:37:00
    Od: fruwacz <f...@f...net>

> [...]
    > Z tego co widzę to wejście takie mają tylko nowe lustrzanki,
    > bezlusterkowce natomiast złącza dedykowane do podłączenia mikrofonu.

    Ciekawe pytanie... też nie spotkałem się z jakimś prostszym kompaktem
    mającym wyjście na mikrofon zewnętrzny.

    Myśląc po co mnie to dochodzę do wniosku że czasami byłoby przydatne.
    Przykład: jestem na wycieczce, kręcę sobie wideo za pomocą kompakta,
    osoba towarzysząca jest dalej i opowiada to co widzi i... mikrofon
    wbudowany nie daje rady. Pozostaje tylko taki podłączany bezprzewodowy
    aby usłyszeć na materiale co ona tam stojąc 20 metrów dalej nadaje.
    No cóż... lustro i plecak ze słoikami potrzebny.

    Jak na szybko rzuciłem okiem na małe tańsze kamery też nie mają opcji
    wejścia zewnętrznego mikrofonu... producenci chyba celowo to pomijają
    rezerwując tę opcję dla sprzętu stojącego 2 poprzeczki (cenowe) wyżej.

    Pozdr.

  • 7. Data: 2013-02-08 00:57:54
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2013 12:03:24 +0100, tom napisał(a):

> [...]
    > Z tego co widzę to wejście takie mają tylko nowe lustrzanki,
    > bezlusterkowce natomiast złącza dedykowane do podłączenia mikrofonu.

    Podobno FinePix HS50EXR, ale instrukcji nie znalazłem. Możesz zerknąć na
    listę zgodnych z mikrofonem Fuji:
    http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/acc
    essories/others/

    Stereo Microphone
    MIC-ST1
    Features

    Size :?2.5mm
    Adapter included
    (?2.5mm->3.5mm??2.5mm->USB Multi-connector)

    Compatibility
    FUJIFILM X-E1 / X100S* / X20* / X-S1
    FinePix HS50EXR

    * Adapter required.
    --
    GLaF

  • 8. Data: 2013-02-08 07:26:54
    Od: tom <n...@n...net>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    Widzę że łatwo nie będzie... zabawa z dyktafonem i późniejsze składanie
    materiału na 'klik' jakoś mnie nie pociąga, zwyczajnie szkoda mi trochę
    czasu na składanie materiału.

  • 9. Data: 2013-02-08 07:30:27
    Od: tom <n...@n...net>

    W dniu 08-02-13 00:57, GLaF pisze:
    > Podobno FinePix HS50EXR, ale instrukcji nie znalazłem. Możesz zerknąć na
    > listę zgodnych z mikrofonem Fuji:
    > http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/acc
    essories/others/

    Chodziło mi raczej o podpięcie czegoś bezprzewodowego jak zauważył
    fruwacz. Mikrofon kierunkowy nie przebije się przez osoby które stoją
    bliżej między mną a obiektem mnie i głośno nadają między sobą.

  • 10. Data: 2013-02-08 10:55:22
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 08 Feb 2013 07:30:27 +0100, tom napisał(a):

> [...]
    > fruwacz. Mikrofon kierunkowy nie przebije się przez osoby które stoją
    > bliżej między mną a obiektem mnie i głośno nadają między sobą.

    Z tego co wyczytałem, to ten mikrofon (oraz aparaty bez gwiazdki) są na
    zwykłą wtyczkę 2,5 mm.

    --
    GLaF