    Date: Sun, 23 Jan 2022 14:31:56 +0100
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Komputerek CP/M na Z80 - problem z uruchomieniem

    Złożyłem jakiś czas temu prosty komputer na Z80, wg tego projektu:
    https://github.com/skiselev/easy_z80

    Konstrukcja jest zaprojektowana w ten sposób, że można jej używać w roli
    jednopłytkowego komputera retro, obsługiwanego przez terminal. Można tez
    traktować go jako część systemu na magistrali kompatybilnej z RC2014.
    Docelowo planowałem dodać kilka kart rozszerzeń, testy zacząłem jednak
    od konfiguracji SBC.

    Sytuacja na chwilę obecna wygląda następująco"
    1) Płytka złożona w 100%, z użyciem układów z serii Z80 w wersji CMOS na
    10 MHz.
    2) Układy logiczne z rodziny 74xx w wersji HCT.
    3) Układ taktowany generatorem kwarcowym 10 MHz, UART-y taktowane
    generatorem kwarcowym 1.8432 MHz.
    4) Flash zaprogramowany oprogramowaniem RomWBW-v3.0.1, pobranym z
    GitHuba i skompilowanym. Konkretnie wykorzystany został plik
    EZZ80_std.rom, a więc wersja przygotowana specjalnie z myślą o tym
    komputerku.
    5) Układ logiczny ATF16V8B zaprogramowany wsadem easy_z80_wdog.jed,
    próbowałem też easy_z80_no_wdog.jed
    6) Niestety nie udało mi się kupić układu MAX693. Zastąpiłem go
    MAX691ACPE, który miałem w swoich zapasach. Lista elementów wymienia
    MAX691 jako "possible alternative".
    7) Na szynie systemowej występuje prawidłowy sygnał UART_CLK. Jakis
    sygnał CPU-CLK także występuje, jednak nie jestem w stanie określić czy
    jest prawidłowy, bo 10 MHz to już za dużo dla mojego analziatora (tani,
    chiński na USB) - pokazuje coś wahającego się pomiędzy 8-12 MHz.
    8) Jest aktywność na liniach A0-A15, D0-D7, RD, WR, MREQ i IORQ.
    9) Linia RESET reaguje na wciskanie przycisku. Stan tej linii ma tez
    wpływ na zachowanie reszty systemu (m.in. stan linii adresowych).
    10) Na liniach RX1/RX2 widać sygnały wysłane przez komputer połączony z
    tym SBC.
    11) Na żadnej linii z linii TX1/TX2 nie ma aktywności. A po resecie
    powinna się tam pojawiać informacja powitalna/menu wyboru trybu pracy.

    Ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak i jak to dalej debugować?
    Moją pierwszą myślą byłoby uszkodzenie Z84C4010, ale scalak pochodzi z
    zaufanego źródła (DigiKey).