  • 21. Data: 2009-03-08 14:26:03
    Temat: Re: Kontrast i jasność.
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 08 Mar 2009 14:51:24 +0100, animka napisał(a):

    > Wszystko byłoby ok, gdybym mogła ustawić większe (niż 60) odświeżanie.
    > Przy innej rozdzielczości ekranu odświeżanie byłoby większe i obraz byłby
    > lepszy. Niestety, wtedy wszystko jest powykoślawiane, bo to monitor
    > panoramiczny, a zalecana do niego rozdzielczość to 1440:900.

    Większe odświeżanie raczej nic by nie dało, 60Hz to standard dla LCD, tu
    migotanie nie zależy od odświeżania.
    I jeszcze jedno: warto spróbować ustawić sobie inne tło okien niż białe, np
    szare, niebieskie, zielone. Aby nie "żarówiaste" i by nie męczyło wzroku.

    --
    GLaF

  • 22. Data: 2009-03-08 14:34:54
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 08 Mar 2009 14:25:48 +0100, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    wrote:

    >Najgorsze jest to, że jak nie jest sporo przyciemnione, to czcionki w
    >Panelu sterowania (tekst) i w Eksploatorze Windows są za jasne i jakieś
    >cienkie. Jak wyłączę w ustawieniach ekranu clear type, to już normalnie
    >koszmar. Clear type muszę mieć włączone.
    Poszukaj czegoś takiego: Clear Type Tuning. To jest w Power Toys for
    XP.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 23. Data: 2009-03-08 14:48:27
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 08 Mar 2009 14:51:24 +0100, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    wrote:

> [...]
    >lepszy. Niestety, wtedy wszystko jest powykoślawiane, bo to monitor
    >panoramiczny, a zalecana do niego rozdzielczość to 1440:900.
    Ty coś mylisz. Częstotliwość odświeżania ma być taka, jaką podeje
    producent LCD - 60/75 Hz, nic innego. Rozdzielczość powinna być
    natywna. Jak masz za małe literki to w ustawieniach ekranu zwiększasz
    wielkość czcionki, dowiadując się przy okazji, które programy mają za
    nic reguły tworzenia interfejsu w Windows.

    Pilnując się tych reguł wszystko powinno być OK.

    KILu wspomniał wcześniej o przebarwieniach przy regulacji obrazu. Ma
    on asolutną rację ale ;) To ale polega na zastosowaniach monitora -
    jeżeli nie używasz go do grafiki, to do tego żółtawego odcienia szybko
    się przyzwyczaisz, GUI będzie ciągle czytelne a oczka nie zostaną
    oślepione. Problem się pojawia, gdy zaczyna być istotna grafika, a
    właściwie wierność oddania kolorów.

    A po trzecie, nie rozumiem jak czcionka może być za jasna? Masz
    nietypowy układ kolorów?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 24. Data: 2009-03-08 22:45:46
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    GLaF pisze:

    > Od podania modelu trzeba było zacząć. Każdy monitor inaczej wyświetla. U
    > mnie (Eizo S1932) optymalnie jest dla temperatury "native", gammy 2.2,
    > kontrast 50%, jasność od 0 do 30%.

    Poeksperymentowałam trochę i oznajmiam, że rzeczywiście takie ustawienie
    jest najlepsze.
    Z tym, że przy świetle dziennym inaczej widzę niż przy świetle żarówkowym
    i muszę zmieniać te ustawienia.

    > Generalnie zasada jest taka, że kontrast należy zostawić domyślny, a
    > regulować jasnością. Co się dzieje złego przy dużym ściemnieniu? Obraz
    > mruga, czy kontrast siada?

    Nie było ostrości, ale zarazem nie świeciło w oczy. Obraz nie mrugał.

    A gammę w monitorze ustawiłbym na maksymalną.

    W tym monitorze to jest koszmar. To tak jakby Ci ktoś reflektor podstawił
    przed oczy.

    > Ustawieniami karty graficznej należy zajmować się dopiero jak już monitor
    > ustawiło się optymalnie, a dalej jest źle.

    Ok.

    > W ostateczności trzeba będzie ten monitor wywalić i kupić coś porządnego.

    Nie wywalę, bo dopiero co go kupiłam. Nie stać mnie teraz na monitor za
    ponad 2000 zł ;-)
    Muszę się przyzwyczaić.

    > Oczu ma się tylko jedną parę.

    Tak, to prawda.

    Dzięki :-)

    --
    animka

  • 25. Data: 2009-03-08 22:50:24
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    GLaF pisze:
    > Dnia Sun, 08 Mar 2009 14:51:24 +0100, animka napisał(a):

    > Większe odświeżanie raczej nic by nie dało, 60Hz to standard dla LCD, tu
    > migotanie nie zależy od odświeżania.

    Nie migocze tylko mi świeci w oczy jak jarzeniówka czy reflektor.
    Już trochę pobawiłam się ustawianiem koloru, ostrości i jasności i jest
    lepiej.
    Niemniej jednak minie trochę czasu zanim się do tego monitora przyzwyczaję.

    > I jeszcze jedno: warto spróbować ustawić sobie inne tło okien niż białe, np
    > szare, niebieskie, zielone. Aby nie "żarówiaste" i by nie męczyło wzroku.

    W Thunderbirdzie mam lekko szare, białego tła nie lubię.

    Dzięki :-)

    --
    animka

  • 26. Data: 2009-03-08 22:58:14
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Poszukaj czegoś takiego: Clear Type Tuning. To jest w Power Toys for
    > XP.

    Poszukałam, zainstalowałam. Tam nie ma tego o czym piszesz. Szybko
    odinstalowałam ten programik.
    Lepszy mam na płytce od producenta i też go odinstalowałam, bo mam to samo
    na przyciskach.
    Mam jeszcze zainstalowany CCC (Catalyst Control Center) i mogę nim
    przyciemnić obraz itd. Nie mogłam i chyba jeszcze dalej nie mogę dopasować
    tego monitora do swoich oczu. Może wkrótce się przyzwyczaję.

    --
    animka

  • 27. Data: 2009-03-08 23:12:50
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

> [...]
    > wielkość czcionki, dowiadując się przy okazji, które programy mają za
    > nic reguły tworzenia interfejsu w Windows.

    Wiesz co zauważyłam? Dopiero teraz, bo w drugim, zwykłym monitorze tego
    nie dostrzegłam.
    Jak powiększę czcionkę ikony na pulpicie, albo ikonę to zwiększa się
    czcionka w oknie Eksploratora Windows i Panelu Sterowania, jest nawet
    ładniejsza, czerniejsza. Niestety za duża czcionka pod ikonami na pulpicie
    brzydko wygląda i kombinuję co by tu zrobić, żeby na pulpicie były ikony
    bez podpisów. Pewnie system by padł :D

> [...]
    > właściwie wierność oddania kolorów.
    >
    > A po trzecie, nie rozumiem jak czcionka może być za jasna? Masz

    Nie wiem jaki mam układ kolorów, nie znam się na tym. Jak ustawić te
    kolory, bo automatycznie to mi tak ustawia, że oczy na wierzch wychodzą
    (ten blask świecący).
    Zrobiłam zrzut ekranu, tzn okna Eksploratora Windows i miałam podać linka
    do tego obrazku. Zdziwiłam się jak na zrzucie zobaczyłam ładną, grubiutką
    i czarną czcionkę. Przeciwieństwo tego co jest w rzeczywistości :-(

    --
    animka

  • 28. Data: 2009-03-08 23:21:33
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > A po trzecie, nie rozumiem jak czcionka może być za jasna? Masz
    > nietypowy układ kolorów?

    Ktoś sprzedawał taki sam monitor na Allegro za sto parę zł na Allegro (ja
    już swój kupiłam i czekałam na przesyłkę).
    Napisałam do niego (pewnie czyta tą grupę) z zapytaniem dlaczego sprzedaje
    ten monitor, przeciez Philips to dobra firma.
    Napisał mi mniej więcej tak: że kupuje lepszy i nie chce już monitora, w
    którym czerń nie jest czarna.
    Nie chciało mi się już odsyłać mojego monitora do sklepu internetowego i
    teraz chyba będę się męczyła dopóki nie kupię innego.

    --
    animka

  • 29. Data: 2009-03-09 06:25:50
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 08 Mar 2009 23:58:14 +0100, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    wrote:

    >Poszukałam, zainstalowałam. Tam nie ma tego o czym piszesz. Szybko
    >odinstalowałam ten programik.
    Czego? To jest program do ustawiania Clear Type. Na pierwszej zakładce
    masz autokreatorka, nadrugiej ręcznie ustalasz ułożenie kolorów na
    matrycy i ,,siłę'' upiększania. To nie jest program do jasności,
    kontrastu, etc.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 30. Data: 2009-03-09 06:36:30
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 09 Mar 2009 07:25:50 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    I w ogóle sprawdź, czy masz włączone ClearType a nie ,,zwykłe''
    wygładzanie czcionek - jak ja mam włączone zwykłe to istotnie, literki
    wyglądają ,,blado''.
    --
    Grzegorz Krukowski