  • 1. Data: 2009-12-09 00:30:54
    Temat: Korekcja zniekształceń - przyda się ?
    Od: "JmWro" <b...@a...i.juz>

    Witam,

    Tworzę pewien algorytm do korekcji zniekształceń obiektywu. Przy czym nie
    jest to jakaś z góry zadana funkcja. Najpierw trzeba zrobić fotkę planszy
    testowej. Programik dokonuje analizy zniekształceń i potem można zaaplikować
    korekcję do dowolnego zdjęcia.
    Znacie już może coś działającego w ten sposób ? Czy taki program byłby
    przydatny dla Was na tyle aby go kupić ? Oczywiście trzeba by dodać trochę
    funkcjonalności np. przetwarzanie wielu zdjęć, dobieranie korekcji na
    podstawie ogniskowej z exifa, itp. Trochę czasu by to zajęło i trochę by to
    kosztowało.

    PS. To co robię jest częścią dużo większego projektu i jak nie będzie
    zainteresowania to nic się nie stanie i programik po prostu nie zostanie
    wydany osobno.

    pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2009-12-09 06:54:10
    Temat: Re: Korekcja zniekształceń - przyda się ?
    Od: "Robert" <a...@p...pl>

    "JmWro" napisał:
    > Znacie już może coś działającego w ten sposób ?

    Programów korygujących zniekształcenia jest wiele.
    Ale nie kojarzę takiego, którego można "uczyć" - czyli poddać analizie
    zdjęcia jakiejś planszy testowej...
    Np. w DxO Optics Pro są dostępne już zdefiniowane moduły dla konkretnych
    obiektywów, ale nie można (chyba) zdefiniować sposobu korekty zniekształceń
    dla obiektywu, dla którego nie ma modułu.

  • 3. Data: 2009-12-09 07:14:38
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "JmWro" <b...@a...i.juz> napisał w wiadomości
> [...]
    > PS. To co robię jest częścią dużo większego projektu i jak nie będzie
    > zainteresowania to nic się nie stanie i programik po prostu nie zostanie

    Jesli bede mogl sfotografowac "kartke w kratke" i na podstawie
    tego zdjecia stworzyc funkcje korygujaca to tak, przyda sie.

  • 4. Data: 2009-12-09 07:44:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Dez., 01:30, "JmWro" <b...@a...i.juz> wrote:
> [...]
    >
    > PS. To co robię jest częścią dużo większego projektu i jak nie będzie
    > zainteresowania to nic się nie stanie i programik po prostu nie zostanie

    dokladnie takiego programu nie znam , ale sa dane produzentow do
    konkrtenych obiektywoww ( w sumie nie jest ich wiele) usuwajacych wady
    optyczne jak dystorsja vinietta.

    ale sadze ze bedzie b uciazliwy w stosowaniu.

    moze troche inaczej albo jeszcze do prezentowanego pomyslu dolozyc
    dodatkowa funkcje :
    na pokrzywionym zdjeciu klikam kika punktow ( np 3 w danym kierunku )
    ktore winny stanowic linie prosta i program plynnie prostuje.

  • 5. Data: 2009-12-09 08:37:29
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JmWro napisał(a):
> [...]
    >
    > PS. To co robię jest częścią dużo większego projektu i jak nie będzie
    > zainteresowania to nic się nie stanie i programik po prostu nie zostanie

    Przydatne to jest, ale czy potrafisz być lepszy niż to?:
    http://hugin.sourceforge.net/download/

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-12-09 09:14:14
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > PS. To co robię jest częścią dużo większego projektu i jak nie będzie
    > zainteresowania to nic się nie stanie i programik po prostu nie zostanie

    Fotografowanie wzorca (nawet wielkości ściany) i budynku może dać różną
    dystorsję. W przypadku większości obiektywów zmiennoogniskowych jest to
    niemal pewne.
    Programem, który potrafi korygować deformacje na podstawie danych
    użytkownika był PT_Lens ( w czasach, kiedy baza szkieł była pisana otwartym
    tekstem). OIMW "engine" tego programu jest dostępny za free.
    Co zaś do parametrów - uzyskać je można było z któregoś programów do
    robienia panoram (Hugin? - on korzysta chyba z tych samych bibliotek). Czyli
    w programie do panoram sklejało się dwie fotki, odczytywało parametry
    odpowiedzialne za korekcję dystorsji, i wprowadzało do bazy szkieł/aparatów
    PT-lens. Dla jednej kombinacji szkło/aparat można było przeprowadzić pomiary
    przy kilku różnych ogniskowych - ptlens interpolował je dla wartości
    pośrednich.
    Mam nadzieję, że coś pomogłem.

  • 7. Data: 2009-12-09 09:21:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Dez., 10:14, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > pośrednich.
    > Mam nadzieję, że coś pomogłem.- Zitierten Text ausblenden -

    na pewno.

    a winnych programach do prostowania dystorsji , jesli nie dysponuja
    one baza danych to sie przesuwa suwaczkiem do momentu odpowiedniego
    wyprostowania. na ogol wyniki sa dobre.
    wydaje mi sie ze to wygodniejsze od fotografowania tablicy , ale moze
    sie myle ?

  • 8. Data: 2009-12-09 09:27:48
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    To świetny pomysł! Niestety programy typu PTLens dają tylko skokową korekcję
    dla zoom'ów np. 24/35/50/70mm. Zawsze mnie dziwiło dlaczego producenci
    aparatów jeszcze nie wpadli na ten pomysł aby instalować taki soft w swoich
    wyrobach.

    Tom
    www.tomlot.pl

  • 9. Data: 2009-12-09 09:30:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Dez., 10:27, "tomlot" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > aparatów jeszcze nie wpadli na ten pomysł aby instalować taki soft w swoich

    alez oczywiscie ze instaluja choc moze nie wszyscy

    np canan w wywolywarkach rawao dolacza dane obiektywow i mozliwosci
    koprekcji automatycznej.
    leica / panasonic tez , sadze ze dzisiaj to chyba wieszosc producentow
    tak robi , ale nie dla wszystkich obiektywow.

  • 10. Data: 2009-12-09 09:35:34
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > dla zoom'ów np. 24/35/50/70mm. Zawsze mnie dziwiło dlaczego producenci
    > aparatów jeszcze nie wpadli na ten pomysł aby instalować taki soft w

    Wpadli... poczytaj chocby recenzje wyrobow z mikro 4/3 ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.