  • 1. Data: 2009-12-08 21:03:58
    Temat: Re: Lustrzanka, a ujemne temperatury
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Winetoo pisze:
    > Witam!
    >
    > Pamiętacie ostrzeżenia w instrukcji, mówiące o temp. pracy 0-40 stopni
    > Celsjusza. Tak wiem, jest co najmniej jeden model który ma szerszy zakres,
    > ale generalnie jest to 0-40.

    To Pentax K7 ma od -10*C. K10D i K20D chyba też mają taką temperaturę
    pracy i mają uszczelnienia. Uszczelnienia ma także wycofany już K200D z
    matrycą z K10D (CCD) więc sądzę, że ma także podobne parametry pracy.
    A swoją drogą - bawiłem się nieuszczelnianym K110D w temperaturach
    poniżej zera i trochę powyżej, ale w dużej wilgotności i nic się do tej
    pory nie stało.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 2. Data: 2009-12-08 21:13:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Dez., 22:03, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    te aparaty spokojnie wytrzymuuja niskie temperatury.
    nawet matryce wymagaja chlodzenia - no moze cmos mniejszego , w kazdym
    razie w podwyzszonych temp pracuja gorzej.
    Nawet moja hybryda ma chlodzenie matrycy ccd.

    chodzi o to ze w niskich tenperaturach niektore dane swiadczace o
    wydajnosci aparatu ulegaja obnizeniu ( np nie 8 a tylko 6 zdj/sek) ,
    bateria wytrzymuje nie 600 a 200 zdjec itp. I w tych warunkach nie sa
    dochowane te parametry , ktore szumnie podaje producent , co mogloby
    byc przedmiotem reklamacji.

    ta taki d....chron.

  • 3. Data: 2009-12-08 21:19:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:
    > ta taki d....chron.

    Też mi się tak wydaje. Szczególnie przy użyciu słabszych, niemarkowych
    akumulatorków, może się okazać, że przy -5 aparat pokazuje wyczerpane
    baterie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-12-08 21:21:49
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    > To Pentax K7 ma od -10*C. K10D i K20D chyba też mają taką temperaturę
    > pracy i mają uszczelnienia.
    >[...]

    Dla K20D oficjalna instrukcja obsługi podaje zakres temperatur 0-40 stopni.
    W praktyce na pewno wytrzymuje niższe temperatury, ale producent nie bierze
    za to odpowiedzialności.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2009-12-08 21:25:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Dez., 22:19, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Te mi si tak wydaje. Szczeg lnie przy u yciu s abszych, niemarkowych
    > akumulatork w, mo e si okaza , e przy -5 aparat pokazuje wyczerpane
    > baterie.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Pawe W.

    tak bedzie

    kiedys w czasach analogu producenci scigali sie w reklamowaniu swoich
    aparatow pracujacych w niskich temperaturach - o ile pamietm do -25
    canon zamrazal jedynke. no niewazne w ilu w kazdym razie bylo b
    zimno. migawka miala dzialac , przyslona tez , smary nie gestnialy
    zbytnio.

    zenit przy - 20 st c stawal sie aparatem precyzyjnym , wskutek
    kurczenia luzy w mechanizmach znikaly.

  • 6. Data: 2009-12-09 09:46:15
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    > zbytnio.

    > zenit przy - 20 st c stawal sie aparatem precyzyjnym , wskutek

    Ja pamiętam jak poniżej -10 nie mogłem załadować do Praktiki filmu Orwo, bo film
    pekał przy zginaniu.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 7. Data: 2009-12-09 11:00:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ja pamiętam jak poniżej -10 nie mogłem załadować do Praktiki filmu Orwo, bo film
    > pekał przy zginaniu.
    >
    > Pozdrawiam
    > Wojtek

    juz chcialem wyrazic glebokie wspolczucie , ale nie moge sobie
    przypomniec w ktorej praktice zaginalo sie filmy ?

    we wszystkich ?
    zabij nie pamietam .

  • 8. Data: 2009-12-09 14:43:33
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]

    > juz chcialem wyrazic glebokie wspolczucie , ale nie moge sobie
    > przypomniec w ktorej praktice zaginalo sie filmy ?
    Już nie pamiętam dokładnie modelu, to było ponad 20 lat temu. Jakaś MTL chyba.
    Samemu nie trzeba było zaginać filmów, robił to pałąk na rolce. Film układało
    się na płasko, a rolka sama go łapała zaginając końsówkę.

    > we wszystkich ?
    > zabij nie pamietam .
    Miałem tylko z jedą styczność.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 9. Data: 2009-12-09 15:43:50
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    To się nazywało System PL (Praktica Loading).
    Nie mogłem zrozumieć, dlaczego w Prakticach serii B odeszli od powyższego systemu i
    wkładanie filmu w szczelinę plastikowej szpuli
    odbiorczej znów stało się modlitwą.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-12-09 18:59:27
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]
    > Nie mogłem zrozumieć, dlaczego w Prakticach serii B odeszli od powyższego systemu i
    wkładanie filmu w szczelinę plastikowej szpuli

    System był montowany we wszystkich Praktikach serii "L". W "B" odeszli
    chyba ze względu na rozmiar aparatu. Jeżeli będziesz miał okazję, to
    porównaj wielkość dowolnej z obu serii. Porównaj wymiary tego co jest po
    prawej stronie kadru - patrząc od tyłu. Też nie mogę zrozumieć dlaczego
    mimo wszystko nie chcieli zachować tego genialnego wynalazku.
    Maciek