  • 1. Data: 2022-04-03 23:28:13
    Temat: Korozja blaszek od wylanej baterii DURACELL czym czyścić korozję, sól
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Stwierdzam, że baterie DURACELL to przereklamowane g....
    Już któraś wylała, Z rok temu wylały mi R20 w latarce.
    Teraz paluszek R6 w zegarze ściennym LCD
    Zegar jeszcze był na chodzie, na baterii ważność do roku 2023 i zrobiła
    spustoszenie żrące w pojemniku baterii na blaszkach
    https://www.imagebam.com/view/ME93T07

    Zaraz się okaże, ze na rynek polski, jak na śmietnik europy przystało,
    wrzucają do obiegu
    jakieś podróby lub najgorsze sorty tych baterii. Baterie z kauflandu, więc
    ich nie posądzałbym, że w obieg
    wpuszczają podróby. Zresztą ich kauflandowskie "firmowe" małe paluszki AAA
    pewnie
    ta sama fabryka klepie co te pożal się DURACELL, bo też wylewają dziady.
    Nieraz mija rok, bateria ma jeszcze napięcie ~1-1,2V a tu sól na dolnej
    minusowej końcówce i żremy.

    A tu w jednym mało używanym mierniku mam jakiejś tam nieznanej firmy baterię
    9V, której data
    ważności minęła w roku........ 1997, miernik już "świeci baterią" na
    wyświetlaczu, że już jest na wykończeniu, a do dziś nie ma przy baterii
    żadnego śladu soli, korozji.
    Podobnie popularne BIOS-owe CR2032 te potrafią być wydojone do 0V
    i być wciśnięte jako wydojone w gniazdo na płycie przez kolejne kilka lat i
    nic nie wylewa, zero soli, korozji.
    Widać klasę wykonania baterii.

    Jest jakiś specyfik sensowny aby jak najwięcej tego zardzewiałego, solnego
    g... się pozbyć? Bez zapinania do tematu pilnika :)

    Może coś podobnego jak do czyszczenia srebra i złota?
    Niektórzy do potencjometrów i ich nalotów tlenków, siarczków z metalowej
    srebrzonej ścieżki, na którą ślizgacz przekazuje dalej sygnał ze ścieżki
    węglowej, używali środka Argentum
    https://allegro.pl/oferta/plyn-do-czyszczenia-srebra
    -i-zlota-argentum-2-9239303439
    Może i w przypadku przyżartych blaszek-kontaktów do baterii taki środek co
    pomoże?
    Czy tylko pilnik?
    A może wystarczy popularny rozpuszczalnik olejny, itp?
    Chodzi o to by te syfy rozpuścić, a nie że tylko wizualnie zmyję, a w
    porowatej strukturze metalowych blaszek dalej będzie żarło.

  • 2. Data: 2022-04-04 22:27:16
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 03.04.2022 o 23:28, jedrek pisze:
> [...]
    > AAA pewnie
    > ta sama fabryka klepie co te pożal się DURACELL, bo też wylewają dziady.

    Odczuwam dysonans poznawczy i temat na kolejną pastę "Mój stary jest
    fanem kauflandu".

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2022-04-05 09:40:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Apr 2022 23:28:13 +0200, jedrek wrote:
    > Stwierdzam, że baterie DURACELL to przereklamowane g....
    > Już któraś wylała, Z rok temu wylały mi R20 w latarce.

    alkaliczne? dziwne.

    > Teraz paluszek R6 w zegarze ściennym LCD
    > Zegar jeszcze był na chodzie,

    A to jeszcze dziwniejsze.

    >na baterii ważność do roku 2023 i zrobiła

    Ups ..

> [...]
    > ta sama fabryka klepie co te pożal się DURACELL, bo też wylewają dziady.
    > Nieraz mija rok, bateria ma jeszcze napięcie ~1-1,2V a tu sól na dolnej

    Koniec swiata. Albo spisek producentow sprzetu :-)

    A swoja drogą - wydawalo mi sie, ze alkliczne sa dlugowieczne,
    a tu Varta Superlife ... "węglowo cynkowe".

    Varta sie juz nimi nie chwali, co jest ciekawostka samą w sobie,
    ale w kategorii "cynkowe"
    https://www.varta-ag.com/pl/dla-domu/kategorie-produ
    ktow/baterie
    sa "super heavy duty".

    https://www.varta-ag.com/pl/konsument/produktkategor
    ien/batterien/zink/super-heavy-duty-aa

    "Zegary ścienne, budziki czy piloty - baterie cynkowo-węglowe VARTA
    Super Heavy Duty zapewniają niezawodne działanie w urządzeniach o
    niskim poborze prądu"

    Aaa, takie Heavy Duty ...
    marketing siegnał szczytow, czy jakis postep w technologii Leclanche?

    Czy o juz tylko marka zostala?

    https://en.wikipedia.org/wiki/VARTA

    In 2002, the consumer battery activities (excluding button cells) were
    sold to Rayovac. The automotive battery business was acquired by
    Johnson Controls. The button cell and home energy storage businesses
    were acquired by Montana Tech Components.

    By 2006, VARTA AG had sold all its operating divisions, and the
    Quandts had sold their shares. VARTA AG then liquidated its remaining
    assets, contracts, liabilities and shareholdings, in particular the
    manufacture and sale of VARTA batteries, while continuing its company
    businesses.

    On 19 October 2017 shares of the VARTA AG started flotation on the
    stock market (Prime Standard). With an emission price of 17,50 Euro
    the company had a value of 668,5 Mio. Euro[3][4] On 2 January 2019,
    American company Energizer Holdings, Inc. took control over VARTA's
    consumer battery segment.
    On 29 May 2019, VARTA AG signed an agreement to acquire the VARTA
    Consumer Batteries business for the Europe, Middle East and Africa
    regions (including the manufacturing and distribution facilities in
    Germany) from Energizer Holdings, which was completed on 2 January
    2020.[7][8]

    Nic nie rozumiem.
    Sprzedaja, kupuja ...

> [...]
    > ważności minęła w roku........ 1997, miernik już "świeci baterią" na
    > wyświetlaczu, że już jest na wykończeniu, a do dziś nie ma przy baterii

    Ogolnie to bym na to nie liczyl. Masz troche szczescia ... i te 9V
    mniej wylewaja, z uwagi na konststrukcje.

    > Podobnie popularne BIOS-owe CR2032 te potrafią być wydojone do 0V
    > i być wciśnięte jako wydojone w gniazdo na płycie przez kolejne kilka lat i
    > nic nie wylewa, zero soli, korozji.
    > Widać klasę wykonania baterii.

    Ale "guzikowe" potrafia wylac.
    Nie wiem jak litowe - tam chyba jakis fikusny elektrolit.

    > Jest jakiś specyfik sensowny aby jak najwięcej tego zardzewiałego, solnego
    > g... się pozbyć? Bez zapinania do tematu pilnika :)

    Myjka ultradzwiekowa.

    Sprobowalbym tez zwykłą wodą i pedzelkiem - ile wypluczesz, to
    wypluczesz, potem troche alkoholu dla wysuszenia.

    J.