  • 1. Data: 2010-03-31 10:33:25
    Temat: Krzywe felgi tylne a bicie
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Witajcie
    Mam takie stare auto które na dniach będzie przeznaczone do rozbiórki, z
    tyłu założyłem felgi które na oko są proste, ale na wyważarce mają
    bicia. W czasie jazdy zupełnie tego nie czuje, może mi ktoś więc
    powiedzieć jak wyczuć w czasie jazdy np przy zakupie auta używanego czy
    koła tylne są proste. (oczywiście nie bierzemy pod uwagę demontażu i
    sprawdzania na wyważarce) Wydawało mi się, że bicie byłoby zauważalne
    przy hamowaniu a tutaj nic :/ Z góry dzięki za wypowiedzi.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-03-31 11:36:53
    Temat: Re: Krzywe felgi tylne a bicie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010 10:33:25 +0200, krzysiek82 wrote:
> [...]
    >sprawdzania na wyważarce) Wydawało mi się, że bicie byłoby zauważalne
    >przy hamowaniu a tutaj nic :/ Z góry dzięki za wypowiedzi.

    Krzywe to krzywe - auto na podnosnik i krecimy.

    Wywazarka nie wykrywa krzywych, tylko niewy[rowno]wazone.
    Krzywa tez mozna wywazyc, ale jechac to wcale dobrze nie musi.

    J.

  • 3. Data: 2010-03-31 11:41:11
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <> napisał w wiadomości...
    > Wydawało mi się, że bicie byłoby zauważalne przy hamowaniu a tutaj nic

    bicie przy hamowaniu to gdyby tarcza była krzywa
    a krzywa felga z tyłu to w czasie jazdy będzie dawać
    bicia/drgania idące po podłodze czy też całym nadwoziu,
    czasem trochę na kierownicy...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 4. Data: 2010-03-31 11:41:33
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

> [...]

    > sprawdzania na wyważarce) Wydawało mi się, że bicie byłoby zauważalne
    > przy hamowaniu a tutaj nic :/ Z góry dzięki za wypowiedzi.
    Znam przypadek, gdzie felgi byly idealne a krzywe byly opony(kord byl
    uszkodzony) i nie bylo bicia przy hamowaniu a jedynie smiesznie
    wizualnie auto wygladalo patrzac z tylu - jechalo zygzakiem o ile to
    mozna tak nazwac i kolysalo tylkiem przy wolnej jedzie :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-03-31 11:49:00
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    J.F. pisze:
    > Krzywe to krzywe - auto na podnosnik i krecimy.
    >
    > Wywazarka nie wykrywa krzywych, tylko niewy[rowno]wazone.
    > Krzywa tez mozna wywazyc, ale jechac to wcale dobrze nie musi.

    specjalnie przyłożyłem młotem dodatkowo w rant felgi, jest zdrowo zgięta
    nic nie czuje w czasie jazdy, a przejechałem się odcinkiem stryków -
    biała kawałek autostrady wiec droga równa. Nie rozumiem, więc jak
    specjaliści są w stanie wyczuć bicia. Nic nie niesie po podłodze.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-03-31 12:17:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > specjalnie przyłożyłem młotem dodatkowo w rant felgi, jest zdrowo zgięta

    W głowę się walnij. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-03-31 12:26:07
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > W głowę się walnij. ;-)

    dobra rada ale chyba dla Ciebie :) samochód przeznaczony jest do
    rozbiórki, koła denne więc do przetopu więc w czym problem?
    Zamiast być teoretykiem, chciałem teorie sprawdzić w praktyce i za nic w
    świecie nic mi się nie zgadza.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-03-31 12:28:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > dobra rada ale chyba dla Ciebie :) samochód przeznaczony jest do
    > rozbiórki, koła denne więc do przetopu więc w czym problem?

    Mogłeś oddać biednym zamiast niszczyć, marnotrawcze.

    > Zamiast być
    > teoretykiem, chciałem teorie sprawdzić w praktyce i za nic w świecie nic
    > mi się nie zgadza.

    Można wyczuć krzywe tylne felgi podczas wolnej jazdy po bardzo gładkiej
    nawierzchni.

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-03-31 13:02:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010 11:49:00 +0200, krzysiek82 wrote:

> [...]
    >biała kawałek autostrady wiec droga równa. Nie rozumiem, więc jak
    >specjaliści są w stanie wyczuć bicia. Nic nie niesie po podłodze.

    Widac miales za lekki mlotek :-)
    Do tego trzeba z 10kg, ambitnie uderzyc i jeszcze wiedziec jak, bo sam
    rant moze byc za malo.

    Idz do gumiarza, spytaj czy nie ma jakiejs pogietej felgi, zaloz opone
    byle jak i przejedz sie. Potem daj do wywazenia i znow sie przejedz.

    Najbardziej czuc na kierownicy. ale i na tylnej kanapie troche czuc.

    Mozesz jeszcze sprobowac wyciagnac najwiekszy ciezarek wywazajacy i
    poprosic o przewiezienie - ciekawe czy poczujesz.

    J.

  • 10. Data: 2010-03-31 13:04:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010 11:41:33 +0200, Gabriel'Varius' wrote:
> [...]
    >wizualnie auto wygladalo patrzac z tylu - jechalo zygzakiem o ile to
    >mozna tak nazwac i kolysalo tylkiem przy wolnej jedzie :-)

    Podobny przypadek doswiadczylem, auta nie dalo sie prowadzic, a na oko
    nic nie bylo widac. Dopiero kawalek dalej z opony zostaly strzepy i
    sprawa sie wydala :-)

    J.