  • 1. Data: 2024-04-30 11:35:46
    Temat: Który program do PIT-ów?
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Chciałbym przed wypełnieniem linka na gov.pl wypróbować różne opcje ulg itp. w
    którymś z niezależnych programów, polecicie któryś z
    nich?

  • 2. Data: 2024-04-30 11:53:02
    Temat: Re: Który program do PIT-ów?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.04.2024 o 11:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > Chciałbym przed wypełnieniem linka na gov.pl wypróbować różne opcje ulg
    > itp. w którymś z niezależnych programów, polecicie któryś z nich?
    Ja od "zawsze" używam
    https://fundacjanaszaszkola.pl/asystentpit-rozliczen
    ie-podatku/. Możesz
    stamtąd wysłać zgłoszenie. Ja się z żoną rozliczam i nie da się na
    stronie podatki tego rozliczyć, bo choć kwoty przychodów biorę z ich
    archiwum, to twierdzą, że są złe. A tym rozliczasz bez problemu.

    Ja zostawiam te 1,5% na ich fundację, ale można zmienić. I zaciąga sobie
    dane z roku na rok, więc w przyszłym roku zaciągnie z tego roku i na dwa
    kliknięcia się rozliczysz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-04-30 15:07:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ąćęłńóśźż,

    Tuesday, April 30, 2024, 11:35:46 AM, you wrote:

    > Chciałbym przed wypełnieniem linka na gov.pl wypróbować różne opcje ulg itp. w
    którymś z niezależnych programów, polecicie któryś z nich?

    https://pity.pl/ obecnie fundacja Nasza szkoła. Program, z którego korzystam od
    samego początku.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2024-05-06 14:24:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ja od "zawsze" używam
    > https://fundacjanaszaszkola.pl/asystentpit-rozliczen
    ie-podatku/. Możesz
    > stamtąd wysłać zgłoszenie.

    Me too.

    > I zaciąga sobie
    > dane z roku na rok, więc w przyszłym roku zaciągnie z tego roku i na dwa
    > kliknięcia się rozliczysz.

    Moim zdaniem program jest faktycznie bardzo dobry. Nawet rzeczy nie
    ujęte w PIT (wpisywane z naruszeniem reguł matematycznych) teraz pozwala
    (nie wiem, czy wszystko, bo teraz mam co innego takiego do wpisywania)
    wpisać tak, że człowiek wie co wpisuje, a nie jak jeszcze kilka lat
    temu, że trzeba było wbrew jego wyliczeniom wpisywać na siłę swoje kwoty.
    Ale z tymi dwoma kliknięciami to jednak trochę przesadziłeś :)

    Tak mieszają w podatkach, że człowiek się co roku czegoś nowego musi uczyć.
    Od kilkunastu lat rozliczałem najem na PIT-36 i już miałem to obcykane.
    Ale wymusili zmianę więc tym razem się musiałem zorientować jak się
    wypełnia PIT-28. Myślałem, że rozliczenie ryczałtu to coś banalnie
    prostego, ale jak się przyjrzeć temu PIT-owi to on jest większy od
    innych PIT-ów.
    Gdzieś pewnie w ustawie znalazło się jedno, czy dwa słowa i się PIT
    skomplikował. Tam jest jakieś wyliczanie % udziałów przychodów z danym %
    opodatkowania we wszystkich przychodach ryczałtowych i potem dalsze
    komplikacje. Dobrze, że u mnie wszystko niby w jednej pozycji.
    Ale poza podaniem sumy każdą zaliczkę trzeba wpisać osobno, a ja (nigdy
    wcześniej nie opłacałem ryczałtu - nie wiedziałem) wpłacałem zaliczki
    dokładnie 8,5%, co wychodziło z końcówką 50gr a w PIT w zaliczkach
    groszy się nie da wpisać więc co drugą wpisałem o 50gr wyższą, a co
    drugą niższą - pewnie im się nie zgodzi z przelewami...
    PIT-11 z PWN dotychczas miałem razem z najmem w PIT-36, a teraz musiałem
    PIT-37.
    Czyli ja nic nowego nie robiłem a musiałem jeden PIT zmienić na dwa inne.

    I w zeszłym roku skończyłem 65 lat i kolejne nowe zagadnienia:
    - czy mogę całe 85528.- ulgi dla seniorów odliczyć,
    - jak wyliczyć ile składek na ubezpieczenie społeczne odliczać od
    dochodu, bo tych przypadających na ulgę podobno nie wolno odliczać.

    Nie mogłem się wcześniej jak 28-go za to zabrać. Termin goni, a człowiek
    musi rozstrzygać jakieś nowe wątpliwości.

    W tym roku za mnie i żonę wysłałem w sumie 6 PITów. Taki mamy prosty
    system podatkowy.
    P.G.