  • 1. Data: 2013-12-01 19:24:15
    Temat: Kupno pojazdu z DE
    Od: fifak <f...@w...com>

    Jak to jest teraz z kupnem samochodu pochodzenia niemcy?

    Jak kupuje od handlarza a on daje mi fakture VAT to jest najlepiej.

    Co w innych przypadkach i jakie są możliwości.?
    Dokumenty? co muszę dostać?

  • 2. Data: 2013-12-02 17:21:55
    Temat: Re: Kupno pojazdu z DE
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 01 Dec 2013 19:24:15 +0100, fifak napisał(a):

    > Jak to jest teraz z kupnem samochodu pochodzenia niemcy?
    >
    > Jak kupuje od handlarza a on daje mi fakture VAT to jest najlepiej.
    >
    > Co w innych przypadkach i jakie są możliwości.?
    > Dokumenty? co muszę dostać?

    Dostaniesz umowę podpisaną przez niemca, który tego kawałka papieru nie
    widział na oczy :)
    Do tego dostaniesz brief.

    Resztę załatwiasz w UC, US, WK.

    P.S. Hadlarz oficjalnie nie pojawi się na żadnym dokumencie więc nie
    będziesz mógł mieć do niego żadnych roszczeń. A niemca możesz samemu
    szukać, a jak go znajdziesz to dowiesz się kilku ważych informacji o swoim
    samochodzie :)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 3. Data: 2013-12-02 18:20:32
    Od: fifak <f...@w...com>

    > Dostaniesz umowę podpisaną przez niemca, który tego kawałka papieru nie
    > widział na oczy :)
    > Do tego dostaniesz brief.

    Hmm, niech ktoś mi wyjaśni:

    powiedzmy przychodzi ktoś do mnie kupić mój samochód, daje mi kasę a ja
    mu kluczyki oraz papiery ???

    bo przecież sprzedając samochód w polsce, dowodem zbycia jest umowa, to
    jest podstawa do wszystkiego, a co i jak robi niemiec?

  • 4. Data: 2013-12-02 18:52:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "fifak" <f...@w...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >
    > bo przecież sprzedając samochód w polsce, dowodem zbycia jest umowa, to
    > jest podstawa do wszystkiego, a co i jak robi niemiec?

    Robi tak samo, tylko potem polski handlarz fałszuje (z pomocą kupującego)
    umowę, żeby oszukać na podatkach.

  • 5. Data: 2013-12-02 19:08:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Robi tak samo, tylko potem polski handlarz fałszuje (z pomocą kupującego)
    > umowę, żeby oszukać na podatkach.

    Podatki podatkami, ale przy okazji pozbywa się odpowiedzialności z tytułu
    rękojmi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-12-02 19:09:27
    Od: fifak <f...@w...com>

    > Robi tak samo, tylko potem polski handlarz fałszuje (z pomocą
    > kupującego) umowę, żeby oszukać na podatkach.

    czyli oryginalna umowa istnieje tylko do momentu sprzedaży i nie widzi
    jej nikt oprócz niemca i niemieckich instytucji ?

    a tak bardziej szczegółowo jakby ktoś napisał punkt po punkcie jak co
    się odbywa ?

  • 7. Data: 2013-12-02 19:11:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-12-02 17:21, huri_khan pisze:
> [...]
    > będziesz mógł mieć do niego żadnych roszczeń. A niemca możesz samemu
    > szukać, a jak go znajdziesz to dowiesz się kilku ważych informacji o swoim
    Albo samochodach, gdyby okazało się, że przez przypadek kupiłeś kilka
    sztuk :->

    Maciek

  • 8. Data: 2013-12-02 19:12:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "fifak" <f...@w...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > czyli oryginalna umowa istnieje tylko do momentu sprzedaży i nie widzi jej
    > nikt oprócz niemca i niemieckich instytucji ?

    Dokładnie.

    > a tak bardziej szczegółowo jakby ktoś napisał punkt po punkcie jak co się
    > odbywa ?

    Ale co?
    Fałszowanie umowy?
    Kartka papieru, długopis, ew. komputer.

  • 9. Data: 2013-12-02 19:14:05
    Od: fifak <f...@w...com>

    W dniu 2013-12-02 19:11, Maciek pisze:
    > Albo samochodach, gdyby okazało się, że przez przypadek kupiłeś kilka
    > sztuk :->

    polak na moje dane kupi samochody w niemczech?

  • 10. Data: 2013-12-02 19:26:23
    Od: fifak <f...@w...com>

    > Ale co?
    > Fałszowanie umowy?
    > Kartka papieru, długopis, ew. komputer.

    coś w stylu:

    1 handlarz kupuje od niemca pojazd, umowa na niemca i siebie?
    2 handlarz załatwia papiery w DE na podstawie tej umowy
    3 samochód przyjeżdża do PL i ...?

    7 znajduje się klient w PL, powstaje umowa klient PL - niemiec