  • 41. Data: 2020-04-28 21:18:38
    Temat: Re: LED i ściemniacz
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 15:01, Marek pisze:

    > Nie rozumiem, moje dimmable z Castoramy można tak ściemnić, że zgasną,
    > choć na minimum świecenia świecą nierówno a jedna czy dwie zaczyna migać.

    Ja nie mówię o ściemnianiu, ale o wyłączaniu. Po naciśnięciu powinny
    zgasnąć ciemnością pełną, a one się radośnie słabo ale świecą.

    Robert

  • 42. Data: 2020-04-28 21:27:41
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 28.04.2020 o 10:44, J.F. pisze:

    > Sciemniacz tak sobie z tym pracuje i kolega Kit ma racje ze opornik w
    > szereg by sie przydal.
    > Chyba ze ... Trailing Edge.

    Nie neguję. Ale mam też prostsze rozwiązanie, które stosuję od lat, bo
    nie lubię zabawy ściemniaczami: główne oświetlenie w pomieszczeniu
    podzielone na dwie sekcje + stojąca lampka. To już daje 2^3 różnych
    natężeń oświetlenia ;)

    Jakub Rakus

  • 43. Data: 2020-04-28 21:30:48
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Dałeś bo miałeś, czy z jakiegoś powodu są dwa w szereg (poza napięciem)?

    Jak już pozostali napisali chodziło o typ kondensatora. Ale dałem takie,
    a nie inne, bo właśnie ich dużo miałem. Tylko u mnie problem był nie ze
    ściemniaczem ale długimi przewodami i prądami pojemnościowymi.

    Jakub Rakus

  • 44. Data: 2020-05-01 22:42:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 10:55, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A to juz od wielkosci i chlodzenia zalezy.

    > Gorace, ale nie dym :-)

    Kupiłem różne. Doszedłem do 57 K i nadal działa, czyli LED'y gasną.
    Sukces! :-)

    Co do temperatury, to trzy w szereg (10, 27, 22 k) lekko letnie.
    Zastanawia mnie dlaczego 10 K najcieplejszy w tym szeregu.

    Robert

    Dołożyłem jeszcze do 130 k i nadal działa.
    Idę szukać większych. :-)

  • 45. Data: 2020-05-02 22:05:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu piątek 1.05 o 22:42, Robert Wańkowski pisze:
    > Dołożyłem jeszcze do 130 k i nadal działa.
    > Idę szukać większych. :-)

    140 k jest granicą, kiedy zaczyna świecić jeden LED 9 W w obudowie G9.

    Robert