  • 1. Data: 2009-05-18 15:56:00
    Temat: LPC2103 i stan linii w czasie resetu/inne niespodzianki
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Coś mi się obiło o uszy/oczy że w momencie resetu LPC2103 ustawia
    swoje linie I/O w stan wysoki niczym stary niedobry '51. W manualu do
    tegoż proca nie mogę wygrzebać nic na ten temat. Czy ktoś może
    potwierdzić/zaprzeczyć?
    Ew. jakich jeszcze pułapek, niespodzianek i nietypowych rzeczy
    powinienem się spodziewać projektując swój pierwszy układ z LPC2103?
    O linii P0.14 już wiem.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 2. Data: 2009-05-18 16:19:52
    Od: Konop <k...@g...pl>

    __Maciek pisze:
> [...]
    > swoje linie I/O w stan wysoki niczym stary niedobry '51. W manualu do
    > tegoż proca nie mogę wygrzebać nic na ten temat. Czy ktoś może

    Nie tyle w stan wysoki, co (identycznie jak '51) w stan podciągnięcia do
    zasilania... Jest to o tyle ważne, że typowy stan wysoki, to jednak
    pełne VCC z pewną wydajnością prądową, a '51 takiego stanu w ogóle nie
    posiadał ;)... W czasie pracy możesz wyłączyć rezystory podciągające...

    > Ew. jakich jeszcze pułapek, niespodzianek i nietypowych rzeczy
    > powinienem się spodziewać projektując swój pierwszy układ z LPC2103?
    > O linii P0.14 już wiem.

    No to taki główny bonus jakim producent użytkowników uraczył ;)...
    dodam, że jeśli jeszcze nie przegryzłeś się przez dokumentacje, to
    zapewniam Cie, że to zrobisz ;)... jest jakoś mało przyjaźnie napisana
    (przynajmniej do innego LPCka jakiego używałem ;P)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-05-18 17:53:39
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Konop pisze:

    > Nie tyle w stan wysoki, co (identycznie jak '51) w stan podciągnięcia do
    > zasilania...

    Coś nie widzę rejestru PINMODE w 2103. Gdzie się włącza/wyłącza te pull-upy?

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 4. Data: 2009-05-18 18:21:38
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Coś nie widzę rejestru PINMODE w 2103. Gdzie się włącza/wyłącza te
    > pull-upy?

    Racja, wycofuję się z tego co powiedziałem! Dzięki za sprostowanie :).
    Wydawało mi się, że ten LPC też miał PINMODE...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-05-18 19:36:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Konop pisze:

    > Nie tyle w stan wysoki, co (identycznie jak '51) w stan podciągnięcia do
    > zasilania...

    Atmelowe ARMy mają tak samo. Może to już taki "wynalazek" związany z
    samym jądrem ARM?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-05-18 19:45:10
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Atmelowe ARMy mają tak samo. Może to już taki "wynalazek" związany z
    > samym jądrem ARM?

    To najwidoczniej w ST mają jakiś mocnych chakierów, skoro potrafili
    ustawić IO na starcie w stan Z :-)

  • 7. Data: 2009-05-18 20:11:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > To najwidoczniej w ST mają jakiś mocnych chakierów, skoro potrafili
    > ustawić IO na starcie w stan Z :-)

    No rzeczywiście kupa roboty - dorzucić bufory 3-stanowe na każdym pinie
    i sterować sygnałem resetu. Ale w każdym razie zachowanie pożądane.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-05-18 20:34:36
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > No rzeczywiście kupa roboty - dorzucić bufory 3-stanowe na każdym pinie
    > i sterować sygnałem resetu.

    Nie opowiadaj bajek . Jeśli atmel i nxp włącza podciąganie na starcie,
    to nie dlatego, że ich inżynierowie się zakochali w 51, tylko pewnie
    mieli problem z prądem pobieranym przez wiszące w powietrzu bufory.
    Bufory IO w STM32 wyglądają na lepiej przemyślane i bardziej elastyczne
    (można nawet ustawiać prędkość narastania sygnału).

  • 9. Data: 2009-05-19 22:43:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

> [...]
    > Bufory IO w STM32 wyglądają na lepiej przemyślane i bardziej elastyczne
    > (można nawet ustawiać prędkość narastania sygnału).

    To chyba nie wina Atmela ogólnie, bo jakoś w AVRach potrafili zrobić
    Hi-Z w czasie resetu i nie spowodowało to dużego prądu statycznego.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-05-20 06:27:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 May 2009 00:43:55 +0200, Adam Dybkowski wrote:

    >To chyba nie wina Atmela ogólnie, bo jakoś w AVRach potrafili zrobić
    >Hi-Z w czasie resetu i nie spowodowało to dużego prądu statycznego.

    Ale to akurat zaleta ze na starcie stan procesora jest okreslony ..

    J.