  • 1. Data: 2009-05-18 21:53:58
    Temat: Prośba o literaturę - demodulacja FM
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Witam!

    Chciałbym prosić Was o polecenie mi jakiejś literatury dot. demodulacji
    FM, ale od strony praktycznej, a nie - teoretycznej. Powiedzmy, że
    chciałbym zbudować prosty odbiornik FM i potrzebuję książkę, która
    objaśni mi jak działa dany układ / antena itd.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 2. Data: 2009-05-18 22:39:22
    Temat: Re: Prośba o literaturę - demodulacja FM
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Virus_7 pisze:
> [...]
    > chciałbym zbudować prosty odbiornik FM i potrzebuję książkę, która
    > objaśni mi jak działa dany układ / antena itd.

    Na przykład nota katalogowa NE564 jako demodulator.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-05-19 08:56:00
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Virus_7 wrote:
> [...]
    > chciałbym zbudować prosty odbiornik FM i potrzebuję książkę, która
    > objaśni mi jak działa dany układ / antena itd.

    poszukaj w starych numerach Młodego Technika - druga połowa lat '80, tam
    było chyba nawet kilka opisów jak zbudować odbiorniki radiowe, zarówno
    supereakcyjne jak i superheterodynowe. Albo książka "Proste układy
    elektroniczne" z "Biblioteczki Młodego Technika"

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2009-05-19 11:52:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w
    wiadomości news:guts6a$7bc$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > radiowe, zarówno supereakcyjne jak i superheterodynowe. Albo
    > książka "Proste układy elektroniczne" z "Biblioteczki Młodego

    Do biblioteki i znalezc ksiazke do telewizora Jowisz - byl dosc
    dokladnie opisany.
    Interesujace rzeczy sa w rodziale tor foni.

    Co do prostego odbiornika radiofonicznego FM:
    - sa do tego uklady scalone "wszystko w jednym"
    - szkoda robic - mozna kupic za grosze, za zlotowki, ale kilka :-)

    http://www.nxp.com/pip/TDA7000_CNV_2.html

    oo - juz nawet i on jest discontinued :-)
    Ale moze znajdzies w calej dokumentacji jakis lepszy opis niz w
    datashit

    J.

  • 5. Data: 2009-05-19 22:21:27
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Michał Baszyński pisze:
> [...]
    > supereakcyjne jak i superheterodynowe. Albo książka "Proste układy
    > elektroniczne" z "Biblioteczki Młodego Technika"

    No dobrze, ale te pojęcia nic mi nie mówią: supereakcyjne oraz
    superheterodynowe. Gdzie znajdę jakiś przystępny przewodnik?

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 6. Data: 2009-05-19 22:27:48
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Virus_7" <virus_7@usun_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No dobrze, ale te pojęcia nic mi nie mówią: supereakcyjne oraz
    > superheterodynowe. Gdzie znajdę jakiś przystępny przewodnik?

    W książce pt. "Proste radioodbiorniki" z serii Biblioteka Młodego Technika.
    :)

    http://www.allegro.pl/item608128959_proste_radioodbi
    orniki_biblioteka_mlodego_tech.html

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2009-05-19 22:55:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Co do prostego odbiornika radiofonicznego FM:
    > - sa do tego uklady scalone "wszystko w jednym"
    > - szkoda robic - mozna kupic za grosze, za zlotowki, ale kilka :-)
    > http://www.nxp.com/pip/TDA7000_CNV_2.html

    Ależ to staroć. Obecnie małe TV robi się na TDA9887. A jak tylko radio
    to TEA5767 / TEA5768. Ten ostatni jest stosowany m.in. w komórkach Nokii
    (modeli z radiem).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-05-19 23:01:50
    Od: "edgr" <e...@W...gazeta.pl>

    Np:
    http://www.allegro.pl/item618750153_l_niemcewicz_pod
    reczna_encyklopedia_radioa
    mator.html
    http://www.allegro.pl/item615743438_amatorskie_odbio
    rniki_tranzystorowe.html
    http://www.allegro.pl/item634937232_odbiorniki_tranz
    ystorowe_kobylanski_wolszc
    zak.html
    http://www.allegro.pl/item635002673_amatorskie_odbio
    rniki_tranzystorowe_wolszc
    zak.html
    http://www.allegro.pl/item627964949_radiotechnika_dl
    a_praktykow.html
    i wiele innych starszych wydawnictw.
    Polecam na początek wizytę w najbliższej bibliotece.

    Pzdr
    edgr