  • 1. Data: 2014-03-14 08:48:15
    Temat: Ładowanie akumulatora i gsm w komórce
    Od: Janusz Wo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Witam!
    Mam pytanie w sprawie telefonu gsm. W czasie jazdy samochodem telefon LG
    L9 zacząłem od pewnego momentu ładować przez kabelek usb podłączony nie
    do oryginalnej ładowarki, ale do takiej wtyczki do gniazdka zapalniczki.
    Obserwuję, że po naładowaniu baterii telefonu do 100% zaczyna szwankować
    gsm. Telefon nie widzi satelitów. Sytuację natychmiast poprawia
    odłączenie kabelka usb z zasilaniem. Telefon znowu widzi satelity.
    Co się dzieje?
    Czy telefon muszę ładować oryginalną ładowarką?
    Czy winę za to może ponosić nieoryginalna bateria telefonu?
    Czy może ta wtyczka do zapalniczki którą zasilam telefon ma jakiś feler?
    Dzięki za wszelkie rady - Janusz Wo

  • 2. Data: 2014-03-14 09:24:13
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora i gsm w komórce
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Janusz Wo <jannus_tl@taki_gaz.pl> wrote:

    > Obserwuję, że po naładowaniu baterii telefonu do 100% zaczyna szwankować
    > gsm. Telefon nie widzi satelitów. Sytuację natychmiast poprawia
    > odłączenie kabelka usb z zasilaniem. Telefon znowu widzi satelity.

    Miałem różne cuda z niemarkowymi ładowarkami - głównie z ekranem
    dotykowym w różnych telefonach. GPS (bo zakładam, że chodzi o GPS,
    a nie o GSM) jest ze swojej natury wrażliwy na zakłócenia, więc
    jak ładowarka sieje (bo chińczyk zaoszczędził), to może tak się
    dziać.

    > Czy telefon muszę ładować oryginalną ładowarką?

    Tak byłoby najlepiej.

    > Czy winę za to może ponosić nieoryginalna bateria telefonu?

    Raczej nie.

    > Czy może ta wtyczka do zapalniczki którą zasilam telefon ma jakiś feler?

    No właśnie tak :)

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 3. Data: 2014-03-14 09:24:43
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-03-14 08:48, Janusz Wo pisze:
> [...]
    > Co się dzieje?
    > Czy telefon muszę ładować oryginalną ładowarką?

    Jeśli to tanie badziewie to ja bym się bał o możliwość podania 12V na
    telefon z chwilą awarii takiej ładowarki (przegrzanie, odpadnięcie
    jakiegoś elementu itp.)

    > Czy winę za to może ponosić nieoryginalna bateria telefonu?

    Jeśli na oryginalnej ładowarce nic takiego się nie dzieje to nie.

    > Czy może ta wtyczka do zapalniczki którą zasilam telefon ma jakiś feler?

    Najprawdopodobniej wprowadza zakłócenia przewodzone, o ile w środku jest
    przetwornica impulsowa. Chociaż liniowy stabilizator o małej wydajności
    prądowej wraz z ładowarką wbudowaną w telefon chyba też może prowadzić
    do niestabilnej pracy i w efekcie zakłóceń uniemożliwiających prawidłową
    pracę telefonu.

    --
    Michał

  • 4. Data: 2014-03-14 09:54:30
    Od: Janusz Wo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Adam Wysocki wrote:

    > GPS (bo zakładam, że chodzi o GPS, a nie o GSM)

    Tak, chodziło mi o GPS, sorrry.

    Pozdrawiam - Janusz Wo

  • 5. Data: 2014-03-14 12:29:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Michał Lankosz <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    > prądowej wraz z ładowarką wbudowaną w telefon chyba też może prowadzić
    > do niestabilnej pracy i w efekcie zakłóceń uniemożliwiających prawidłową

    Teraz te wszystkie chińczyki są impulsowe - kilka elementów na krzyż,
    minimalne filtrowanie lub jego brak. Aby było mniej więcej 5V...

    Ja osobiście bałbym się podpiąć taką ładowarkę do telefonu (a jeżeli
    nie byłaby na 12V, tylko na 230V, to już w ogóle nie ma opcji, widziałem
    jak to w środku wygląda - to już nie byłby strach o telefon a o życie)...

  • 6. Data: 2014-03-15 11:05:37
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-03-14 12:29, Adam Wysocki pisze:
    > Teraz te wszystkie chińczyki są impulsowe - kilka elementów na krzyż,
    > minimalne filtrowanie lub jego brak. Aby było mniej więcej 5V...

    Nie wszystkie. Mam taką wtyczkę zapalniczkową z gniazdem USB do
    ładowania GPS. Siedzi w niej 7805.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2014-03-15 11:36:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-03-15 11:05, Michał Lankosz pisze:

    > Nie wszystkie. Mam taką wtyczkę zapalniczkową z gniazdem USB do
    > ładowania GPS. Siedzi w niej 7805.

    Moja Nokia wżera pół ampera. Zakładając napięcie w instalacji samochodu
    w czasie jazdy 13.5V na stabilizatorku będzie tracone ponad 4W. Ma toto
    jakiś radiator?

    Paweł

  • 8. Data: 2014-03-15 13:24:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]

    > minimalne filtrowanie lub jego brak. Aby było mniej więcej 5V...
    >
    > Ja osobiście bałbym się podpiąć taką ładowarkę do telefonu.

    Ale gdybyś koniecznie chciał, to popatrz tu:

    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/131655536
    75/

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2014-03-15 15:21:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Saturday, March 15, 2014, 11:05:37 AM, you wrote:

    > Nie wszystkie. Mam taką wtyczkę zapalniczkową z gniazdem USB do
    > ładowania GPS. Siedzi w niej 7805.

    To ten GPS musi mieć bardzo mały prąd ładowania...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-03-17 09:50:55
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Michał Lankosz <m...@t...pl> wrote:

    > Nie wszystkie. Mam taką wtyczkę zapalniczkową z gniazdem USB do
    > ładowania GPS. Siedzi w niej 7805.

    Wyjątek potwierdzający regułę... ile ten GPS bierze prądu? 100mA? To nadal
    prawie 1W do odprowadzenia...