  • 1. Data: 2009-01-05 10:57:21
    Temat: Laptop ASUS F5R po upgrade biosu - nie żyje
    Od: "...piiit..." <f...@w...pl>

    Witam.

    Mam problem z laptopem ASUS F5R. Opiszę pokrótce jego historię. Dodam, że
    nie jest on moją własnością.

    Kiedyś został na niego rozlany jakiś płyt i nie działały niektóre klawisze
    (jakieś litery chyba). Laptop został oddany do naprawy i naprawiony, Ale
    chyba nie do końca bo kilka dni temu laptop ten trafił do mnie i
    stwierdziłem, że główny włącznik nie reaguje (nie włącza, nie wyłącza), a
    włączenie laptopa jest możliwe tylko klawiszem pierwszym z lewej strony u
    góry (czy to normalne że ten klawisz włącza laptopa?)

    Zaznaczyłem to na zdjęciu: http://fexel.w.interia.pl/asus_f5r.jpg

    Można było zamkną system (XP), ale np. w przypadku zawieszenia komputera nie
    dało się go wyłączyć, ani zresetować, jedyna metoda to pozostawienia aż się
    rozładuje bateria.

    Postanowiłem wgrać mu najnowszy bios, więc go pobrałem ze strony producenta

    Stary bios był: f5ras.303

    A nowy bios: f5ras.505

    Odpaliłem laptopa z hiren's BOOT CD, włączyłem Volcov Commander i
    załadowałem nowy bios, programem też ze strony producenta (aflash2.exe).

    Wszystko szło pięknie, na końcu wyświetlił się komunika, że succes i press
    any key.

    Jednak laptop był zawieszony i nie reagował na żadne klawisze, więc
    pozostawiłem go jak poprzednio aż się rozładuje bateria (bo nie miałem jak
    zresetować). Po kilkudziesięciu minutach wyłączył się

    (chociaż nie wiem, czy to bateria faktycznie padła, bo była naładowana na
    full).

    Od tej pory laptop w ogóle się nie włącza, nic nie świeci, ani nie wydaje
    żadnych dźwięków, żadnym klawiszem nie da się go uruchomić.

    Podjęte, przeze mnie działania to wyjęcie głównej baterii, ale zdaje się, że
    aby zresetować CMOS to chyba trzeba wyjąć baterię na płycie głównej? Tak jak
    w komputerach stacjonarnych?

    Pomóżcie, co robić? Bo laptop nie żyje a właściciel jeszcze o tym nie wie.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2009-01-05 20:54:38
    Temat: Re: Laptop ASUS F5R po upgrade biosu - nie żyje
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "...piiit..." <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jednak laptop był zawieszony i nie reagował na żadne klawisze, więc
    > pozostawiłem go jak poprzednio aż się rozładuje bateria (bo nie miałem jak
    > zresetować). Po kilkudziesięciu minutach wyłączył się

    Przecież wystarczy tę baterie wyjąć

  • 3. Data: 2009-01-05 22:00:01
    Od: Chichotek <z...@e...jnj.cy>

    Był 5 styczeń (poniedziałek) gdy o godz. 11:57 *...piiit...* napisał(a):

    > Odpaliłem laptopa z hiren's BOOT CD, włączyłem Volcov Commander i
    > załadowałem nowy bios, programem też ze strony producenta (aflash2.exe).

    To był najwiekszy błąd, IMHO, biosy w laptokach updatuje sie z poziomu
    systemu. Pozostało Ci chyba tylko przeinstalowanie systemu, a jesli zalezy
    Ci na jakichs danych to wyjmij dysk, podłącz go w kieszeni do innego kompa i
    skopiuj co trzeba.
    PS; żeby go wyłączyć wystarczy wyjąć baterie, a nie czekać w
    nieskończoność...

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 4. Data: 2009-01-06 16:04:50
    Od: "...piiit..." <f...@w...pl>

    Jak napisałem wyżej laptop w ogule nie startuje, nawet żadna diodka nie
    świeci.
    Próbowałem jeszcze zresetować cmos przez wyjęcie bateryjki na płycie
    głównej - bez rezultatu.

  • 5. Data: 2009-01-06 17:53:18
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ...piiit... wrote:
> [...]
    > wyłącza), a włączenie laptopa jest możliwe tylko klawiszem pierwszym z
    > lewej strony u góry (czy to normalne że ten klawisz włącza laptopa?)

    To powinno dawac do myslenia. Zalany nieneutralna substancja sprzet nalezy
    rozebrac, a elektronice zafundowac kilka kapieli w wodzie destylowanej, na
    koncu w izopropanolu, ktory wyplucze pozostalosci wody. Przyda sie ja tez
    wygrzac na koniec w kilkudziesieciu stopniach. Serwis pewnie tego nie
    zrobil, uznal, ze jest OK... a chemia po plynie pozostala, zaczela
    reagowac z wilgocia z powietrza, doszlo do elektrolizy, cos sie
    utlenilo... i laptop sie skonczyl. Tak nie musialo byc, ale opisane
    zachowanie moze na to wskazywac. Wgranie BIOS-u nie musialo miec z finalem
    zadnego zwiazku.

    k,