  • 1. Data: 2009-01-05 07:53:19
    Temat: Problem językowy
    Od: nb <n...@n...net>

    Nie siedzę w sprzęcie i coś co powinno być oczywiste,
    tak jak jest traktowane np. w ofertach sklepowych,
    dla mnie zupełnie nie jest oczywiste.

    Stąd pytanie - czy "adapter IDE na SATA" służy do:
    1. podłączenia dysku IDE do gniazda SATA
    2. wykorzystania gniazda IDE do podłączenia dysku SATA
    3. nie wiadomo czego, póki się nie sprecyzuje tak jak w 1. albo 2.

    (ten sam problem z adapterem DIN/PS2 itp.)

    Przy okazji, czy na dysku IDE przepiętym na SATA
    występują istotne straty wydajności w porównaniu
    z połączeniem IDE/IDE?

    --
    nb

  • 2. Data: 2009-01-05 08:57:22
    Temat: Re: Problem językowy
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. wykorzystania gniazda IDE do podłączenia dysku SATA
    > 3. nie wiadomo czego, póki się nie sprecyzuje tak jak w 1. albo 2.

    SATA na IDE/IDE
    - umozliwia podlaczenie dysku IDE do plyty glownej poprzez interfejs Sata
    natomiast IDE/ATA na SATA
    - umozliwia podlaczenie dysku SATA poprzez zlacze IDE

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://forum.virtual-it.pl/

  • 3. Data: 2009-01-05 09:31:19
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 05 of Jan 2009 09:57, Washi wrote:

> [...]
    > Sata
    > natomiast IDE/ATA na SATA
    > - umozliwia podlaczenie dysku SATA poprzez zlacze IDE

    Dzięki!

    Czyli można uogolnić do reguły (inaczej nie zapamiętam),
    że patrzymy od strony serwera na klienta?
    Czyli adapter PS2 na DIN jest dla gniazda PS2 i klawiatury DIN,
    LPT/USB port równoległy w kompie i USB w drukarce,
    gwint/bagnet to gwint w korpusie a bagnet w obiektywie.
    Tak?

    --
    nb

  • 4. Data: 2009-01-05 10:04:53
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    > at Mon 05 of Jan 2009 09:57, Washi wrote:

    > Czyli można uogolnić do reguły (inaczej nie zapamiętam),
    > że patrzymy od strony serwera na klienta?

    Tak, z tym ze idac np. dosklepu lepiej mowic, co do czego chcesz podlaczyc,
    natomiast kupujac przez internet czytac opis, bo ludzie sie myla z opisami,
    zwazywszy na fakt ze teraz jest taki wysyp przejsciowek ze niemal kazde
    uzadzenie przez kazdy port mozna podlaczyc ;)

    Washi

  • 5. Data: 2009-01-05 13:31:33
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba nb napisała na pl.comp.pecet:

    > Stąd pytanie - czy "adapter IDE na SATA" służy do:
    > 1. podłączenia dysku IDE do gniazda SATA

    Tak, ale najczęściej na końcu tej drogi jest jeszcze gniazdo USB. Także
    trzeba dobrze patrzeć. Może powiedz co chcesz, poszukamy.

    Marcin Kocur

  • 6. Data: 2009-01-05 15:33:58
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Washi" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwazywszy na fakt ze teraz jest taki wysyp przejsciowek ze niemal kazde
    > uzadzenie przez kazdy port mozna podlaczyc ;)

    nie wiem czy to reguła, ale jak mam interfejs LPT na USB
    to rozumiem, że SYMULUJĘ LPT poprzez USB.

    Tak samo IDE->SATA kojarzę możliwość podłączenia dysku IDE do zlącza SATA.

    Ale czy to tylko moja reguła, to nie wiem...
    Z reguły jest w opisie albo widać złącza które jednoznacznie określają...
    Dodam jeszcze, że korzystałem z takiej przejścówki umożliwiającej podłączenie
    dysku SATA do IDE. Działało, ale transfery tragiczne....

    Feromon