  • 131. Data: 2016-03-14 08:15:12
    Temat: Re: Laptop dla nastolatki
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 13 Mar 2016 13:44:08 -0400, rs wrote:

    > to by miało sens, jeśli by na takich lekcjach były omawiane również inne
    > religie, czy mające znaczenie sekty i kulty, a nie tylko jedyna słuszna
    > katolicka agenda.

    Owszem, ale o innych religiach opowiada mu tato, więc ma świadomość
    różnorodności. A on sam i tak jest mocno sceptyczny, twierdzi, że świat
    powstał z wybuchu, bo oglądał o tym film i że coś tam ścimniają na religii
    ;-)

    > poza tym, żyjemy w XXI i ten czas, dzieciaki mogły by spędzić w znacznie
    > bardziej pożyteczny, dla siebie czy przyszłego społeczeństwa sposób, lub
    > choćby by w wieku lat nastu nie popadać w depresje czy inne borderliney.
    > religia moze powinna być uczona na wydziałach socjologii, albo
    > politykoznawstwie, żeby wiedzieć jak ochronić kraj, który w konstytucji
    > ma wpisanie rozdział kościoła od państwa, od wpływów ludzi wierzących w
    > zabobony, albo choćby potrafiły dobrać odpowiedni zasilacz do grafy. <rs>

    Odpowiedzialny rodzic dba także o inne aspekty życia potomka, to chyba
    oczywiste. Albo powinno być oczywiste... bo może rzeczywiście różnie z tym
    bywa.

    --
    howgh
    szemrany

  • 132. Data: 2016-03-14 08:18:03
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 13 Mar 2016 22:02:49 +0100, Przemysław Ryk wrote:

    > Zadam jedno pytanie - ile jest godzin religii w porównaniu do matematyki,
    > chemii, biologii, fizyki i historii?

    Sobie sprawdź...

    np.
    http://www.szostka.uznam.net.pl/index.php?option=com
    _content&view=article&id=68&Itemid=99

  • 133. Data: 2016-03-14 08:20:29
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 13 Mar 2016 22:00:35 +0100, Przemysław Ryk wrote:

    > Fundacje to jednakowoż raczej przejrzystość finansową muszą zachowywać. Czyż
    > nie?

    Uhmm.. to poczytaj o fundacji Owsiaka albo Urszuli Jaworskiej.

  • 134. Data: 2016-03-14 08:21:47
    Od: szemrany <s...@o...off>

    > Jak ja qrfa lubię ten ,,argument" pt. ,,będziesz miał dziecko to
    > porozmawiamy".

    Co masz do argumentu poza tym, że gadanie z Tobą o tym to jak ze ślepym o
    kolorach?
    I nawet nie trzeba wielkiej bystrości umysłu tylko może odrobinę empatii by
    to pojąć.

  • 135. Data: 2016-03-14 08:54:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-03-13 o 22:02, Przemysław Ryk pisze:
    > Byś się nie zdziwił. Jednak moim zdaniem - jeżeli KRK za użytkowanie jego
    > własności śpiewa sobie rynkowe ceny, to nie widzę powodu, by w drugą stronę
    > nie miało to działać tak samo.
    No jak? Przecież na mszę możesz przyjść całkiem bezpłatnie i godzinkę
    sobie w cieple pod dachem postać. I tak pewnie kilka razy dziennie ;-)

    Maciek

  • 136. Data: 2016-03-14 09:00:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 07:43, Stregor pisze:
    > Zapewne jak się chce to można. W mojej szkole moje dzieci miały na
    > pierwszych lub na ostatnich jak dotychczas. Są w klasie 4 i 6 obecnie.
    Szczęście?
    Zobacz sobie plany lekcji przedstawianej przez kogoś wcześniej szkoły:

  • 137. Data: 2016-03-14 09:07:52
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-03-14 o 08:21, szemrany pisze:
> [...]

    Czyli denerwuje Cię Przemku to, że dzieci nie masz, czy to, że w żaden
    istotny sposób na ten argument nie jesteś w stanie odpowiedzieć? Myślę,
    że najbardziej to drugie, no i w dodatku tych, co tak mówią, uważasz za
    jakieś dinozaury, co tylko przez niedopatrzenie losu - nadal jeszcze
    żyją. No to pewnie do żeniaczki jeszcze sporo Ci brakuje, nie dziwota
    więc, żeś taki radykalny: jak to młodzież. W tym wieku ma się zakodowane
    przez naturę zarówno radykalizm, jak też i bunt przeciw tradycji. Jak
    dojrzejesz to zrozumiesz, iż życie jest dość... skomplikowane, i gdy się
    go nie pozna od podszewki, na różne strony - to wyciąga się naiwne, i
    baaardzo niebezpieczne wnioski.

    > Co masz do argumentu poza tym, że gadanie z Tobą o tym to jak ze
    > ślepym o kolorach? I nawet nie trzeba wielkiej bystrości umysłu tylko
    > może odrobinę empatii by to pojąć.

    Ale jeśli chodzi o wychowanie dzieci, to nieopierzony młodzieniec jet
    faktycznie "ślepy", wszak rodzic nie kieruje się jakąś tam "logiką",
    lecz bezwarunkową miłością, sięgającą nawet do nadopiekuńczości. Które
    są zaszyte w mózg każdego niemal ssaka, a już u tych, które baaardzo
    długo dziećmi się opiekują - jest to oczywiście najsilniejsze. Na
    marginesie warto zauważyć, że im bardziej inteligentny jest dany
    gatunek, tym dłużej niańczy potomstwo. Co skutkuje mniejszą dzietnością!
    Jednak gdyby nie długi okres wychowawczy, to potomstwo nie nabyłoby
    istotnych nauk co do niezbędnych w dalszym życiu umiejętności. A tu
    wracamy do sprawy "indoktrynacji": nawet zawiązywanie butów jest do
    mózgów małych dzieci "wtłaczane" siłą! Podobnie jak tysiące innych
    zachowań, działających najlepiej za sprawą _odruchu_:
    mów wyraźnie, nie dłub w nosie, jedz sztućcami a nie rękami. Może z tych
    elementów wdrukowywanych dziatkom na zasadzie tresury - należy
    zrezygnować, by nie krępować im "wolnego wyboru"?? Oczywiście bzdura!

    Przeważające powody ataków na Kościół są skrzętnie skrywane, aby
    skołowana gawiedź dała się łatwiej zmanipulować. Nie istnieje coś
    takiego, jak "neutralność światopoglądowa" wśród rasy rozumnej, bo taką
    to może mieć ciało nie ożywione, np. młotek. Jemu jest naprawdę wszystko
    jedno czy wbija gwoździe, czy roztrzaskać ma czyjąś czaszkę. Pod pozorem
    "neutralności" - jej promotorzy chcą zaszczepić zdezorientowanej publice
    zbiór lewackich, chorych idei. Przed czym chrześcijaństwo stanowi
    nieocenioną tamę. Ludzie atakujący Kościół walczą o rząd dusz, i nie
    przebierają w środkach. A gdy (co nie daj Bóg) zwyciężą - to zaczną
    budować "raj na Ziemi", wg receptury Mefistofelesa!

  • 138. Data: 2016-03-14 09:23:17
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-03-14 o 07:44, Stregor pisze:

    > praworęczny :)

    No to może jeszcze inne skojarzenia?
    Np. co to znaczy "człek prawy", a co lewizna, bądź "lewe interesy", lub
    "praca na lewo". Zbliżone skojarzenia występują w większości języków
    europejskich. Takie "right" oznaczać może kierunek, ale i "niezbywalne
    uprawnienia", zaś "left" to jakaś "pozostałość" (co bym proponował
    odczytywać jako... odchody).
    Ciekawy stosunek do tego mają w krajach arabskich: gdy jakieś czynności
    ktoś nieopatrznie wykona "złą" (szatańską!) ręką - to może nawet zostać
    ukamienowanym. Aż dziw, że oni tak szeroko zaakceptowali lewicowe,
    socjalistyczne idee, które, na marginesie pisząc, tworzą wybuchową
    mieszankę w połączeniu z prawem szariatu. Czyli wbrew wypowiedziom
    piszących tu propagatorów czerwieni bądź różu - w niektórych wypadkach
    socjalizm może prowadzić do krystalizacji teokracji.

  • 139. Data: 2016-03-14 09:43:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 09:07, BaSk pisze:
> [...]
    > przebierają w środkach. A gdy (co nie daj Bóg) zwyciężą - to zaczną
    > budować "raj na Ziemi", wg receptury Mefistofelesa!
    Serio wierzysz w to co mówisz? Naprawdę uważasz za sensowne wtłaczanie
    dzieciom, że są grzeszne od samego poczęcia i tylko przyjmowane
    sakramenty sprawiają, że mogą jakoś funkcjonować? Naprawdę uważasz, że
    bez religii (jakiejkolwiek) ludzie oddawaliby się tylko "sodomii" i
    stworzyli piekło na Ziemi? Nie dostrzegasz, że chrześcijaństwo, to także
    wiele lat krwawej walki o rząd dusz, bez żadnego przebierania w
    środkach? Jeśli to był tylko zwykły "okres błędów i wypaczeń", to może
    komunizm po okresie stalinowskim też był jednak całkiem przyzwoity ;-)

    Maciek

  • 140. Data: 2016-03-14 09:47:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2016 09:07:52 +0100, BaSk napisał(a):

    > Pod pozorem
    > "neutralności" - jej promotorzy chcą zaszczepić zdezorientowanej publice
    > zbiór lewackich, chorych idei.
    Neutralność jest neutralnością, publika nie jest zdezorientowana a
    lewackość to jest przymiotnik używany przez katolików na poglądy które
    im się nie podobają.

    >Przed czym chrześcijaństwo stanowi
    > nieocenioną tamę.
    Chrześcijaństwo, podobnie jak inne systemy religijne jest drwiną z
    rozumu i rzeczą niegodną człowieka.

    >Ludzie atakujący Kościół walczą o rząd dusz, i nie
    > przebierają w środkach.
    Nikt nie "walczy z kościołem". Walczy się z natrętną zaborczością,
    szkolną indoktrynacją, chciwością kleru.

    >A gdy (co nie daj Bóg) zwyciężą - to zaczną
    > budować "raj na Ziemi", wg receptury Mefistofelesa!
    Bogowie nie istnieją. Jedyne piekło to to które ludzie ludziom są w
    stanie uczynić (z bożym błogosławieństwem :)

    --
    Jacek
    I hate haters.