  • 1. Data: 2011-04-28 09:30:09
    Temat: Lasery w odtwarzaczach DVD - spisek, czy jak?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Rodzice moi mieli odtwarzacz DVD. Jakiegoś LG. Mają nadal, ale głównie
    w formie ozdoby, bowiem podupadł mu laser, mało którą płytę czyta.

    Teściowa moja miała odtwarzacz DVD, tani model Philipsa. Równo z
    końcem gwarancji padł mu laser. Wymieniłem na nowy, zakupiony wraz z
    mechanizmem na allegro, niestety po kolejnym roku padł i ten.

    Sam mam odtwarzacz Yamaha, model raczej z wyższej półki. Obecnie nie
    jestem w stanie z niego korzystać, bowiem... no, kto zgadnie, co się
    stało? (nie, czyszczenie nie pomaga - to tak dla jasności)

    I teoretycznie rzecz mogłaby być prosta do wytłumaczenia: cięcie
    kosztów, pchanie tanich materiałów, półprzewodnikowe lasery pracujące
    na granicy wytrzymałości i mające przez to krótki żywot i tak dalej.
    Bolesne dla konsumenta, ale teoretycznie zrozumiałe.
    Dlaczego jednak, do ciężkiej anielki, ta teoria nijak się ma do
    odtwarzaczy i nagrywarek pecetowych? Które są w zasadzie wieczne i
    niemal się nie psują?
    Tak, oczywiście, wiem, tez się psują, ale o ile rzadziej?!? Z
    otaczających mnie odtwarzaczy DVD AV laser padł z czasem w dokładnie
    wszystkich, podczas gdy z padniętym DVD-romem nie spotkałem się
    osobiście jeszcze nigdy, padniętą nagrywarkę miałem dotychczas raz, w
    dodatku padła na gwarancji i została od ręki wymieniona w serwisie na
    nową.

    Tak więc, ja naprawdę nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale
    nie sposób tutaj nie zacząć się zastanawiać nad oczywistym faktem, że
    w przypadku sprzętów AV tak szybko padające lasery nakręcają sprzedaż
    nowych urządzeń, podczas gdy w przypadku komputerów nie jest to
    potrzebne, bowiem średni czas życia komputera i tak jest dość krótki.
    Przypadkowy zbieg okoliczności?

    A do konkretów przechodząc - ktoś z szanownych elektroników
    serwisantów może mi podpowie, jak kupić laser DOBRY? Choćby do tej
    mojej Yamahy, jej fabryczny laser to KHM-313AAA, po sklepach
    internetowych widzę go ze sporą rozpiętością cenową (od 28PLN do
    niemal 60PLN, bez żadnych dodatkowych informacji n/t oryginalności
    bądź bycia "zamiennikiem", wg zdjęcia oba wyglądają identycznie,
    wygląd pokrywa się z tym, co mam w sprzęcie), na elektrodzie jednak
    ktoś na boku dyskusji o wymianie tego lasera wspomina o podróbkach.

    J.

  • 2. Data: 2011-04-28 09:34:46
    Temat: Re: Lasery w odtwarzaczach DVD - spisek, czy jak?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com>
    >Dlaczego jednak, do ciężkiej anielki, ta teoria nijak się ma do
    >odtwarzaczy i nagrywarek pecetowych? Które są w zasadzie wieczne i
    >niemal się nie psują?

    Bo nie pracuja 4h na dobe ?

    J.

  • 3. Data: 2011-04-28 10:45:26
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 28 Kwi, 11:34, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo nie pracuja 4h na dobe ?

    No właśnie w tym sęk, że odtwarzacze w mojej rodzinie pracują może ze
    4h w tygodniu, rzadko kiedy częściej. A choćby w moim służbowym,
    wykorzystywanym codziennie laptopie, zwykle jest wsadzona jakaś płyta
    i jeśli nawet z niej nie korzystam, to i tak programy typu explorer
    dość regularnie włączają odczyt płyty w celu weryfikacji jej
    obecności.

    J.

  • 4. Data: 2011-04-28 13:59:20
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    wiadomości:e460a2f5-35a7-4a4f-aa86-0aa8a436e715@hg8g
    2000vbb.googlegroups.com,
    Jarek P. <j...@g...com> nastukał:
    > Rodzice moi mieli odtwarzacz DVD. Jakiegoś LG. Mają nadal, ale głównie
    > w formie ozdoby, bowiem podupadł mu laser, mało którą płytę czyta.

    podejrzewam, że problem nie jest z laserem ale z optyką, tanie plastiowe
    soczewki matowieją po jakimś czasie i czyszczenie nic nie daje, laser
    rozbija się o "mgłę" na powierzchni.

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-04-28 14:04:49
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 28 Kwi, 15:59, "VSS" <v...@o...pl> wrote:

    > podejrzewam, e problem nie jest z laserem ale z optyk , tanie plastiowe
    > soczewki matowiej po jakim czasie i czyszczenie nic nie daje, laser
    > rozbija si o "mg " na powierzchni.

    Nadal zostaje pytanie: dlaczego to samo zjawisko nie występuje w
    pecetowych napędach?

    J.

  • 6. Data: 2011-04-28 14:09:37
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    wiadomości:79053778-57fd-4f9a-88a4-583055294953@d26g
    2000prn.googlegroups.com,
    > Nadal zostaje pytanie: dlaczego to samo zjawisko nie występuje w
    > pecetowych napędach?

    inna optyka ? droższy plastik?

    --
    VSS

  • 7. Data: 2011-04-28 14:58:41
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > inna optyka ? droższy plastik?

    Optyka na pewno inna, bo napędy PC są już chyba wyłącznie z nagrywarkami, a
    to z natury rzeczy
    stawia wyższe wymogi. Czyli w DVD-RW jest znacznie bardziej rozbudowany
    zespół, bo i do odczytu, i do zapisu, i to chyba przynajmniej ze 2 lasery
    imho...

  • 8. Data: 2011-04-28 15:09:38
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:ipbvb1$amo$...@n...onet.pl,
    sundayman <s...@p...onet.pl> nastukał:

> [...]
    > stawia wyższe wymogi. Czyli w DVD-RW jest znacznie bardziej
    > rozbudowany zespół, bo i do odczytu, i do zapisu, i to chyba

    dioda ta sama do odczytu i zapisu, jest tylko kilka diód w zależności co ma
    czytać, w optyce BluRay (np. w ps3) są trzy diody i na pewno poważniejsza
    optyka niz w zwykłym odtwarzaczu cd

    --
    VSS

  • 9. Data: 2011-04-28 15:14:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    VSS zeznaje przed komisją:

    > laser rozbija się o "mgłę" na powierzchni.

    ... a hel osadza się na mankietach.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2011-04-28 15:23:43
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-28 17:09, VSS pisze:
> [...]
    > ma czytać, w optyce BluRay (np. w ps3) są trzy diody i na pewno
    > poważniejsza optyka niz w zwykłym odtwarzaczu cd

    Optyka moze i jest powazna i diody sa 3 w jednej obudowie ale padaja jak
    muchy, podobnie jak w PS2.

    Wysatrczy zerknac na ebay albo na allegro .