  • 11. Data: 2019-06-28 20:15:13
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Jun 2019 19:30:06 +0200, yabba

    > A to nie jest tak, że w leasingu to bank jest właścicielem samochodu
    > i on rozlicza się z ubezpieczeniem i warsztatem?

    Nie ważne kto jest właścicielem, tylko kto płaci ubezpieczenie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2019-06-28 20:17:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Jun 2019 17:33:25 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto.

    AC masz netto?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2019-06-28 20:41:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 19:20 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > I znowu kawałek trolla wylazł -- tniesz cytaty jak ci pasuje, a prawda
    > jest
    > taka:
    > "To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
    > W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest
    > upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa
    > bezgotówkowa)."

    Masz rację, użyłem skrótu myślowego.
    Specjalnie dla Ciebie (innych proszę o przebaczenie) jeszcze raz wyjaśniam.
    Auto było w w tamtym tygodniu w ASO (przy obecności rzeczoznawcy) na
    oględzinach, z racji tego, że jest dopuszczone do ruchu - po ogledzinach
    dalej je użytkuję. Ubezpieczyciel przyjął dzisiaj odpowiedzialność za
    szkodę i ASO może zamawiać częśći. Jak będą już na stanie - wtedy dopiero
    wstawię auto do naprawy. Pismo jakie dzisiaj dostałem wkleiłem parę postów
    wcześniej.
    Pytaj dalej - doprecyzuję.

    > Hehehe, ale już napisałeś, ze to *reno*, więc dlaczego dyskusje z
    > ubezpieczycielem prowadzisz?

    Nic jeszcze nie (na piśmie) nie prowadzę, jedynie podzwoniłem dzisiaj aby
    się dowiedzieć jakie mam szanse.
    Z tym "reno" to o co chodzi?

    TG

  • 14. Data: 2019-06-28 20:44:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 19:30 yabba <...@...pl> pisze:

    > A to nie jest tak, że w leasingu to bank jest właścicielem samochodu i
    > on rozlicza się z ubezpieczeniem i warsztatem?

    Tak jest, leasing jest właścicielem, ale VAT mam ja zapłacić (którego w
    całości nie mogę odliczyć).
    Jest luka w prawie z której chetnie korzystają TU.
    Leasing mi poradził abym naprawił z AC lub poszedł z tym do sądu :-)

    TG

  • 15. Data: 2019-06-28 20:46:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 20:17 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Fri, 28 Jun 2019 17:33:25 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > AC masz netto?

    Mam brutto i trzymam to na koniec.
    Miałem już w tym roku ubezpieczeniowy szkodę z AC (pęknieta przednia
    szyba) a polisa przewiduje ochronę zniżek tylko w przypadku jednej szkody
    w roku z AC. Czyli jak zgłoszę drugą - dowalą mi "zwyżkę" (ale być może i
    tak się opłaci).

    TG

  • 16. Data: 2019-06-28 21:22:29
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Gorbaczuk w

    > Masz rację, użyłem skrótu myślowego.

    Kłamiesz albo konfabulujesz!

    > Specjalnie dla Ciebie (innych proszę o przebaczenie) jeszcze raz wyjaśniam
    [...]

    Nie prościej napisać: "konfabuluję"?

    > Pismo jakie dzisiaj dostałem wkleiłem parę postów
    > wcześniej.
    > Pytaj dalej - doprecyzuję.
    [...]
    > Nic jeszcze nie (na piśmie) nie prowadzę, jedynie podzwoniłem dzisiaj

    Przeczytaj. co napisałeś wcześniej o piśmie, masz w cytacie...

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2019-06-28 21:29:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 21:22 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > Przeczytaj. co napisałeś wcześniej o piśmie, masz w cytacie...

    Likwidowałeś kiedyś jakąś szkodę, wiesz w ogóle o czym ja tu piszę?
    To pismo to jest uznanie odpowiedzialności przez TU - standartowa formułka
    wysyłana do wszystkich.
    Zgłosiłem szkodę i dostałem taką odpowiedź kończącą procedurę
    rozpatrywania szkody.
    Mogę je przyjąć lub się odwołać - wtedy dopiero rozpocznę "prowadzenie"
    dyskusji z ubezpieczycielem.

    TG

  • 18. Data: 2019-06-28 22:04:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Miałem szkodę (auto w leasingu), starszy jegomość zaparkował mi w kufrze.
    > Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto. Warsztat po naprawie
    > będzie chciał ode mnie dopłaty całego VAT'u - a ja mogę odliczyć tylko
    > 50%.

    A dlaczego od Ciebie?
    Przecież to nie Twoje auto.
    Niech dopłaca właściciel - on odliczy całość.

  • 19. Data: 2019-06-28 22:07:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Tak jest, leasing jest właścicielem, ale VAT mam ja zapłacić (którego w
    > całości nie mogę odliczyć).

    Ale dlaczego Ty?
    Podstawa prawna?
    IMO dobrze ubezpieczyciel Ci mówi - sprawa jest między Tobą, a
    leasingodawcą.
    Oni powinni dostać odszkodowanie, dopłacić vat i wziąć fakturę całość.

  • 20. Data: 2019-06-28 22:27:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 22:04 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > A dlaczego od Ciebie?
    > Przecież to nie Twoje auto.
    > Niech dopłaca właściciel - on odliczy całość.

    Na mnie jako lisingobiorcy "spoczywa ciężar likwidacji szkody częściowej",
    ja jesten nabywcą usługi likwidacji szkody. Reguluje to owu lisingu i
    prawo podatkowe.
    Może są lisingi, które mają inaczej - tego nie wiem.
    Wg internetu to normalna praktyka leasingu.

    http://www.fmleasing.pl/oper/odszkodowanie-przy-samo
    chodzie-w-leasingu-z-VAT-em-czy-bez.pdf

    TG