  • 1. Data: 2013-03-05 10:45:11
    Temat: Legalne ubezpieczenie OC przez internet
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Znalazłem atrakcyjną ofertę OC u jednego z ubezpieczycieli, którzy
    sprzedają polisy przez internet. Wpisałem swoje dane, dane pojazdu,
    system ubezpieczyciela skalkulował składkę, zapłaciłem i otrzymałem
    najpierw e-mailem, a potem pocztą odpowiedni wydruk z polisą i
    dokumentem zaświadczającym zawarcie umowy OC. Dopiero później zaczęły
    się moje wątpliwości.
    Auto mam w 50%. Tzn. kupiłem je w całości na siebie, a potem dałem
    darowizną połowę własności auta Ulubionej Kobiecie. Kiedy udałem się do
    najbliższego wydziału komunikacji aby zarejestrować auto, Pani w okienku
    powiedziała mi, że w dowodzie rejestracyjnym będzie jako właściciel Moja
    Ulubiona Kobieta, ponieważ jest zameldowana w tym rejonie. A ja jestem
    zameldowany gdzie indziej. Moje nazwisko będzie w rubryce "Uwagi"
    mniejszą czcionką i będę jako współwłaściciel. I tak właśnie to wygląda
    w dowodzie rejestracyjnym. Wpisując dane do polisy OC wpisałem tylko
    swoje dane osobowe. O partnerce zaznaczyłem tylko jako drugi kierujący
    autem - wiek, ile lat posiadania prawa jazdy, płeć itp. ale bez danych
    osobowych. Ja mam pełne zniżki na OC, moja Dama nie ma prawie żadnych.
    Teraz pytanie - czy posiadam legalne OC?

  • 2. Data: 2013-03-05 11:12:33
    Temat: Re: Legalne ubezpieczenie OC przez internet
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-05 10:45, Poldek pisze:
> [...]
    > najpierw e-mailem, a potem pocztą odpowiedni wydruk z polisą i
    > dokumentem zaświadczającym zawarcie umowy OC. Dopiero później zaczęły
    Prawdopodobnie masz źle naliczoną wysokość składki, chociaż zależy to w
    dużej mierze od ubezpieczyciela. Czy w formularzu nie było nic na temat
    współwłaściciela pojazdu?

    Maciek

  • 3. Data: 2013-03-05 15:11:08
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 05.03.2013 10:45, Poldek pisze:
    > Moje nazwisko będzie w rubryce "Uwagi"
    > mniejszą czcionką i będę jako współwłaściciel (...)
    > Teraz pytanie - czy posiadam legalne OC?

    Tak, o ile Twój ubezpieczyciel jest legalny. :)

    W praktyce pierwsza osoba w dowodzie rejestracyjnym jest wyróżniona
    jedynie w ten sposób, że do niej przychodzą zdjęcia z fotoradarów...

    S.

  • 4. Data: 2013-03-05 18:07:23
    Od: scobowski <s...@i...pl>

> [...]
    > osobowych. Ja mam pełne zniżki na OC, moja Dama nie ma prawie żadnych.
    > Teraz pytanie - czy posiadam legalne OC?

    I niepotrzebnie dałeś się "przerobić" głupiej babie w okienku - auta
    rejestruje się w wydziale właściwym _ze względu na miejsce zamieszkania_
    (a nie zameldowania) ;) Jak biurwy uważają inaczej, należy wołać
    kierownika wydziału i żądać odmowy rejestracji na piśmie :)

    Masz legalne OC, prawdopodobnie z zaniżoną składką, ubezpieczyciel w
    przypadku zdarzenia może żądać dopłaty. Za rok nie będzie miało to
    znaczenia, twoja kobieta będzie miała twoje zniżki :P.

  • 5. Data: 2013-03-05 18:09:32
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-05 18:07, scobowski pisze:

    > Za rok nie będzie miało to
    > znaczenia, twoja kobieta będzie miała twoje zniżki :P.

    Albo on zwyżki :)

    Lewis

  • 6. Data: 2013-03-06 07:04:36
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

> [...]
    > osobowych. Ja mam pełne zniżki na OC, moja Dama nie ma prawie żadnych.
    > Teraz pytanie - czy posiadam legalne OC?

    większość TU żąda aby wszelkie zmiany w DR oraz zmiana stanu faktycznego
    podanego we wniosku były zgłaszane, więc powinieneś to zgłosić. Jeśli
    prawka nie ma mniej niż rok tudzież nie jest młodsza niż 24 to jest
    szansa że składką ci zostawią jaką masz ale to wszystko zależy od TU.

  • 7. Data: 2013-03-15 03:09:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 05 Mar 2013 10:45:11 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > zameldowany gdzie indziej. Moje nazwisko będzie w rubryce "Uwagi"
    > mniejszą czcionką i będę jako współwłaściciel. I tak właśnie to wygląda

    Pani w WK bredzi, bo w DR jest dwóch współwłaścicieli.

    Jak najbardziej.

    --
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna