  • 1. Data: 2009-06-10 21:56:09
    Temat: Legendy wśród ludu :)
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Tak to jakoś w (nie)świadomości zbiorowej funkcjonuje:
    WD 40 - uniwersalny smar
    Kropelka - klej do wszystkiego
    Silikon - naprawi wszystko czemu nie poradzi WD 40 i kropelka :)
    Prąd - zabija przy pierwszej próbie zblizenia się do gniazdka lub tablicy
    bezpieczników
    Gaz - podstępny zabójca-dusiciel, najlepiej o nim nie myśleć ani nie
    wypowiadać głosno jego nazwy by nie sprowadzić nieszczęścia

    --
    Jackare

  • 2. Data: 2009-06-10 22:03:08
    Temat: Re: Legendy wśród ludu :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jackare pisze:
    > Tak to jakoś w (nie)świadomości zbiorowej funkcjonuje:
    > WD 40 - uniwersalny smar
    > Kropelka - klej do wszystkiego
    > Silikon - naprawi wszystko czemu nie poradzi WD 40 i kropelka :)

    Żeby naprawić cokolwiek potrzebne są dwie rzeczy - WD40 i duct tape
    (srebrna taśma lniana), bo są tylko dwa rodzaje awarii:
    - jeżeli coś się nie rusza, chociaż powinno, należy użyć WD40
    - jeżeli coś się rusza, a nie powinno, należy użyć ducttape

> [...]
    > Gaz - podstępny zabójca-dusiciel, najlepiej o nim nie myśleć ani nie
    > wypowiadać głosno jego nazwy by nie sprowadzić nieszczęścia

    I dla dobra wszystkich warto, żeby ludzie którzy się na tym nie znają,
    tak właśnie uważali.
    Nieszczęścia się biorą właśnie z tego, że ludzie robią instalacje "po
    swojemu", a potem pożar, porażenie, albo wybuch.
    Trochę tego już w życiu widziałem.

  • 3. Data: 2009-06-10 22:18:02
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > I dla dobra wszystkich warto, żeby ludzie którzy się na tym nie znają, tak
    > właśnie uważali.

    Nie zgodzę się. Ważna jest świadomość a nie skłonność czy chęć do grzebania
    w czynkolwiek. O prądzie i gazach uczą na fizyce w podstawówce ludzie zaś
    jakoś nie potrafią przełożyć tego o czym się uczą na to z czym się spotykają
    na codzień w życiu.
    Nieznajomość tematyki instalacji nie przeszkadza tym samym ludziom w żadnej
    mierze podłączać urządzenia dużej mocy (np grzejnik 3 kW lub piekarnik
    elektr) przez przedłużacze o mizernym przekroju 0,75 lub 1 mm kw.
    Ta sama nieznajomośc nie przeszkadza eksploatować urzadzeń gazowych w
    pomieszczeniach bez wentylacji lub z niesprawnym odprowadzeniem spalin choć
    w przypadku urządzeń gazwych zbacznie bardziej niebezpieczne są spaliny niż
    sam gaz, pomijając fakt że choć od gazu łatwiej jest wybuchnąć niż się nim
    otruć, to ludzie mają w świadomości zakodowane pod numerem pierwszzym
    niebezpieczeństwo zatrucia się gazem.

    Zgadazm się by nieznający się nie grzebali - prowadzę firmę instalacyjną i
    znam temat z autopsji, ale nieświadomość ludzka i wtórny analabetyzm są
    pocieszne...

  • 4. Data: 2009-06-10 23:33:34
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 11 Jun 2009 00:18:02 +0200, "Jackare" <...@s...de.pl> wrote:

    >Zgadazm się by nieznający się nie grzebali - prowadzę firmę instalacyjną i

    Acha, no to juz wiemy jakie jest przeslanie...

    A.L.

  • 5. Data: 2009-06-11 06:11:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 10, 10:56 pm, "Jackare" <j...@s...de.pl> wrote:
    > Tak to jakoś w (nie)świadomości zbiorowej funkcjonuje:
    > WD 40 - uniwersalny smar
    > Kropelka - klej do wszystkiego
    > Silikon - naprawi wszystko czemu nie poradzi WD 40 i kropelka :)

    Moja -wtedy jeszcze nie- zona jak zachodzila do mnie do akademika to
    sie smiala ze mnie, ze w podstawowym zestawie do zrobienia wszystkiego
    mialem: denaturat, papier toaletowy, Distal, gesia skorke i zwykla
    tasme klejaca. Czasy byly takie, ze duct tape jeszcze nie wystepowal,
    a kropelka wtedy sie nazywala Cyjanopan i nie sluzyla do wszystkiego.
    Do dzisiaj, jak zabieram sie do naprawy zamka w drzwiach, plotu,
    anteny, zabawek, czegokolwiek- pyta zartujac, ktory element z tamtego
    zestawu ma mi przyniesc :-)
    Konrad

  • 6. Data: 2009-06-11 11:03:04
    Od: Józef Małczyński <a...@g...com>

    On 11 Cze, 08:11, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > Do dzisiaj, jak zabieram sie do naprawy zamka w drzwiach, plotu,
    > anteny, zabawek, czegokolwiek- pyta zartujac, ktory element z tamtego

    A już się fajnie zaczynało. Legend można przytoczyć
    kilka,kilkanaście,kilkadziesiąt. Jedną z nich jest ta, że w internecie
    jest wszystko i sama prawda.

  • 7. Data: 2009-06-11 12:32:49
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Oraz Ruski Klucz: mlotek i mesel.

    A.L.

  • 8. Data: 2009-06-11 12:38:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 10 Jun 2009 23:11:40 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >Do dzisiaj, jak zabieram sie do naprawy zamka w drzwiach, plotu,
    >anteny, zabawek, czegokolwiek- pyta zartujac, ktory element z tamtego

    Jak poczytac wspomnienie zalogi Apollo 13, to udalo im sie prezyc
    miedzy innymi dlatego ze na pokladzie mieli duct tape.

    A.L.

    P.S. W Ameryce toczy sie zazarta dyskusja czy owa tasma jest "duct
    tame" czy "duck tape"

    http://www.ducttapeguys.com/duckvsduct.html

    http://www.ideafinder.com/history/inventions/ducttap
    e.htm

    Przeciwnicy skacza sobie do oczu.

  • 9. Data: 2009-06-11 19:03:01
    Temat: Re: Legendy w ród ludu :)
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 11, 1:38 pm, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Jak poczytac wspomnienie zalogi Apollo 13, to udalo im sie prezyc
    > miedzy innymi dlatego ze na pokladzie mieli duct tape.

    Wiadomo. Prowizorka musi być!

    > P.S. W Ameryce toczy sie zazarta dyskusja czy owa tasma jest "duct
> [...]

    3M ma duct tape, reszta sobie może mieć co chce. Henkel gdyby nie
    zszedł na psy z jakością, to może by i jakieś argumenty miał...
    Konrad

  • 10. Data: 2009-06-11 19:40:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 11, 1:32 pm, A.L. <a...@a...com> wrote: