  • 1. Data: 2009-06-11 18:30:15
    Temat: klejenie drewna - wytrzymałośc spoiny wg normy D2, D3...
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Znów mam pytanko odnośnie klejenia drewna. W specyfikacji różnych klejów można
    przeczytać, że wytrzymałośc spoiny odpowiada np normie DIN EN 204 &#8211; D2, lub też

    ogólnie "wytrzymalosc/wodoodpornosc D2/D3..."
    Nigdzie nie mogę znaleźć objasnień, co oznaczają te symbole. Google pokazują mi
    tylko specyfikacje roznych klejow, a nie definicje oznaczen. Moze ktos ma jakis
    link pod ręką?:)
    pozdr
    klechu

  • 2. Data: 2009-06-12 00:26:53
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > przeczytać, że wytrzymałośc spoiny odpowiada np normie DIN EN 204 &#8211;
    > D2, lub też
    > ogólnie "wytrzymalosc/wodoodpornosc D2/D3..."
    Na przykład firma Matres podaje dane techniczne klejów, normę też można
    wpisać.

  • 3. Data: 2009-06-12 16:33:41
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > Na przykład firma Matres podaje dane techniczne klejów, normę też można
    > wpisać.

    Chyba sie nie zrozumielismy. Wiem ze w prawie kazdej specyfikacji kleju jest
    podana norma, ale nie wiem co ta norma oznacza. Interesuje mnie ze np D2
    oznacza odpornosc na zrywanie tyle i tyle MPa, a ze D3 wytrzymuje godzine w
    wodzie itp... Tego nie moge znalezc, na stronie podanej przez Ciebie firmy tez
    tego nie ma (przynajmniej nie znalazlem...)
    pozdr
    klechu