  • 1. Data: 2011-07-12 15:38:10
    Temat: Lekarstwo na oczy?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Jak oglądam TVP HD, to czasem mam wrażnie, że ślepnę w galopującym
    tempie, z dnia na dzień. Ale zanim zdecydowałem się wybrać do okulisty,
    to chciałem się upewnić, czy aby na pewno to ze mną coś nie halo. No i
    efekt tej kontroli wygląda tak http://i53.tinypic.com/152jdeg.png
    Spodziewam się, że słupki poszybują w górę w niedzielę. Wszak będziemy
    mieć transmisję festiwalu z Zielonej Góry :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2011-07-13 05:01:49
    Temat: Re: Lekarstwo na oczy?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-07-12 17:38, Big Jack pisze:

    > http://i53.tinypic.com/152jdeg.png

    znowu wklejasz zdjęcie i zonk - 404 - Not Found

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 3. Data: 2011-07-13 19:35:46
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Big Jack:
    | http://i53.tinypic.com/152jdeg.png

    wiesz , dla mnie nie jest zle , a nawet bardzo dobrze

    minimalna wartosc 4 Mbps , to naprawde bardzo duzo ,
    szczegolnie dla MPEG-4

    zauwaz , ze jest to strumien w nocy , kiedy moga to
    byc tablice informacyjne , spokojne lub marnej jakosci
    filmy , ...

    ale ja nie ogladam TVP HD , wiec trudno mi cos
    powiedziec jak to wyglada w rzeczywistosci

    nawet przy dobrym strumieniu , mozna nadawac marny
    technicznie material , wywolujacy mdlosci

    strumien niektorych przekazow TVP jest ostatnio naprawde
    wyjatkowo dobry

    przykladowo , TVP Kultura ma przekazy ~4,5 Mbps , a nawet
    jakosc Edusata sie poprawila

    na Bulsacie , na transponder przypada ~20 przekazow tv
    sygnal tnie , ale jest co ogladac

    na kanalach .lolitka przypada ~1,2 Mbps , na transponder
    wchodzi 30 - 40 przekazow , a niektorzy ogladaja to z duza
    przyjemnoscia

    no , ale miara "wiadomosci" jest zle skorelowana z miara
    "informacji"

    jp

  • 4. Data: 2011-07-14 12:48:56
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomosci:P...@s...pam.
    szczecin.pl,
    Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl> nastukal:
    > Big Jack:
    >
    > wiesz , dla mnie nie jest zle , a nawet bardzo dobrze
    >
    > minimalna wartosc 4 Mbps , to naprawde bardzo duzo ,
    > szczegolnie dla MPEG-4

    ale nie dla HD

    > nawet przy dobrym strumieniu , mozna nadawac marny
    > technicznie material , wywolujacy mdlosci

    i jeszcze trzeba placic abonament

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-07-14 21:30:57
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    VSS:

    Trudno powiedziec ktory to jest transponder TVP HD
    (widze 4), czy to jest 8PSK, czy 4PSK i czemu takie skoki
    pod koniec zapisu.

    Dzisiejsze strumienie podaje ponizej tez za:
    http://www.linowsat.de/

    i naprawde nie sa najgorsze w porownaniu z innymi
    polskimi HD.
    -=-=-=-

    Dzisiaj srednio dla TVP HD: 11449 MHz, Hor, 8PSK
    max=9274, min=6176, avr=7677
    12,5% z 61Mbps, zajetosci transpondera
    (na Channel 4 mam 21,8%, ale QPSK).

    Ale inne HD na tym transponderze, to tylko:
    TVN HD - 10,4 %,
    MGM HD - 11,7 %.
    Ogolem - 8 uslug, a przy wysokiej jakosci HD powinny
    byc tylko 3, 4 usł./tr.

    Podobnie jest na transponerze: 10834 MHz, Ver, 8PSK.
    Ale dla BBC HD na tym transponderze mamy zaledwie:
    BBC HD - 6434; 5717; 5990 i tylko 9,8% transpondera.

    Na Astrze dla TVP HD: 10862 MHz, Hor, QPSK
    jest gorzej: 9698; 5924; 4777.

    Ale upchali tam 11 uslug i TVP HD to tylko
    16,7% z 35 Mbps transpondera (QPSK 7/8).
    -=-=-

    Nie kazdego stac na Sky Sports HD: 11798 MHz, Hor, QPSK
    max 20494; min 17383; avg 19187
    43,73% z 44 Mbps, zajetosci transpondera - tylko trzy
    przekazy.
    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    | i jeszcze trzeba placic abonament

    Nie ogladam polskiej TV - zbyt malo czasu, abonament place
    za rok z gory, nie mam zdania.

    Dla mnie poziom techniczny to sprawa czesto drugoplanowa.
    Zawartosc - tresc, jest zwykle najwazniejsza.

    Za czasow Polski Ludowej moglem strawic jeden Dziennik
    TV/rok - zeby zobaczyc czy sie cos zmienilo.
    No i zmienilo sie - nie moge zdzierżyć mawet 10 min/rok.

    Pzdr.J.P.
    ___________
    Strumien z transpondera to od okolo 30 - 60 Mbps
    w zaleznosci od modulacji (4PSK - 8PSK) i stopnia
    korekcji bledow (zwykle FEC 2/3 - 7/8 - 9/10)

  • 6. Data: 2011-07-14 22:52:22
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    VSS:

    > ale nie dla HD

    A jezeli to minimum, to tablica informacyjna nadawana
    w przerwie nocnej ???

    Znalazlem tez cos takiego, dotyczy BBC HD [30-04-2011]:
    [BBC One HD gets bitrate increase just for the Royal Wedding]
    http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=1468
    302

    "...
    have seen in several one minute chunks I've looked at is
    4 mbps to 14.4 mbps but this is updated every second, so
    the range of individual frame bit rates would be even wider.
    ..."

    Czyli od 4 Mbps to 14.4 Mbps. BBC HD mialo nawet sredni
    strumien bitowy "from 20mbps at launch to just 6.6mbps
    (Oct 2010)", zaledwie 6,6 Mbps.

    Oraz:
    "... it's currently around 9mbps average, VBR ranging from 5
    to 14 mbps (and occasionally peaking even higher on action
    scenes) ..."

    Czyli aktualnie 5 ... 14 Mbps, srednio ~9 Mbps.

    jp

  • 7. Data: 2011-07-15 15:30:13
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@s...pam.szczecin.pl
    *Jerzy Pastusiak* napisał(-a):

    > Trudno powiedziec ktory to jest transponder TVP HD
    > (widze 4), czy to jest 8PSK, czy 4PSK i czemu takie skoki
    > pod koniec zapisu.

    11258 MHz, Hor, 8PSK, SR: 27500 MS FEC: 3/4 TSID: 300 ONID: 318

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2011-07-15 15:34:28
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *pawell32* napisał(-a):

    > znowu wklejasz zdjęcie i zonk - 404 - Not Found

    SOA#1 - u mnie działa (i chyba nie tylko u mnie sądząc po dyskusji).
    BTW, te "znowu" to do czego nawiązuje, bo nie mogę sobie przypomnieć?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2011-07-15 19:25:10
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    Big Jack:
    | 11258 MHz, Hor, 8PSK, SR: 27500 MS FEC: 3/4 TSID: 300 ONID: 318

    Przed chwila:
    root@dm800:~# date
    Fri Jul 15 20:57:40 CEST 2011

    zrobilem pomiary, na transponderze Astra 1KR
    10862 H tp 59 DVB-S 22000-7/8

    Dla:
    TVP HD MPEG-4/HD Videoguard
    7120 532 ; 850 Po ; 851 ; Po 852 E
    SID-VPID ; ONID-TID; APID Lang.

    http://www.lyngsat.com/astra1kr.html
    -=-=-
    Mamy dla VPID=532:
    root@dm800:~# dvbsnoop -s bandwidth 532

    (Avrg: 5498.396 kbit/s)
    (Avrg: 5501.490 kbit/s)
    (Avrg: 5511.094 kbit/s)
    (Avrg: 5512.578 kbit/s)
    (Avrg: 8457.702 kbit/s)
    (Avrg: 8349.996 kbit/s)
    (Avrg: 8379.429 kbit/s)
    (Avrg: 8318.390 kbit/s)
    (Avrg: 8335.800 kbit/s)
    (Avrg: 8370.803 kbit/s)
    (Avrg: 6106.422 kbit/s)
    (Avrg: 6119.355 kbit/s)
    (Avrg: 6129.620 kbit/s)
    (Avrg: 6140.510 kbit/s)
    (Avrg: 6147.751 kbit/s)
    (Avrg: 6148.678 kbit/s)
    (Avrg: 6146.842 kbit/s)
    (Avrg: 6145.741 kbit/s)
    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    Statystyka na dzis z:
    http://www.linowsat.de/

    tez jest:
    max = 7044; sred = 5718; min = 4134

    Rzeczywiscie jest to TRAGEDIA jak na HD.

    Pzdr.J.P.

  • 10. Data: 2011-07-15 20:00:59
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Jerzy Pastusiak wrote:

    | Big Jack:

    | http://www.linowsat.de/
    |
    | tez jest:
    | max = 7044; sred = 5718; min = 4134
    |
    | Rzeczywiscie jest to TRAGEDIA jak na HD.

    Dla podanego transpondera:
    11258 MHz, Hor, 8PSK roll-off: 0.35
    SR: 27500 MS FEC: 3/4 TSID: 300 ONID: 318

    na http://www.linowsat.de/

    mamy:
    max = 7015; sred = 4952; min = 4142 [kbps]

    czyli podobnie, a nawet gorzej.

    Jakość typu .Lolitka HD. Mało zabawne!

    Przegladalem dzisiaj kilkanascie kanalow HD, lacznie
    z arabskimi FTA (sportowymi - jest tego troche -
    cos dla Cavallino), na sat. Badr 26E, sred = ~8000,
    a zwykle ~ 12 Mbps.

    Pzdr.J.P.