  • 1. Data: 2011-06-22 12:26:22
    Temat: Lekka małka z filmami HD ?
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    Witam !

    Poszukuję lekkiego kompakta z mozliwościa nagrywania filmów w full HD.
    Jestem lekko uparty na 1920x1080. Chciałem kupić kamerę GoPro ale ona robi
    rybie oko co mnie lekko irytuje. Przeszukałem allegro i znalazłem DSC-HX5V,
    DMC-TZ20 i nic więcec sensownego. Potem juz tylko wielkie "lustrzanki". Czy
    jest jakas inna opcja do 1000PLN ?

    --
    VSS

  • 2. Data: 2011-06-22 16:53:54
    Temat: Re: Lekka małka z filmami HD ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-22 14:26, VSS pisze:
> [...]
    > DSC-HX5V, DMC-TZ20 i nic więcec sensownego. Potem juz tylko wielkie
    > "lustrzanki". Czy jest jakas inna opcja do 1000PLN ?

    Rozdzielczość obrazu to jedno, a jego jakość to drugie. Mam Samsunga
    WB600 i pomimo rozdzielczości 720p, to jakość filmów jest gorsza niż z
    Canona A640 (VGA), tyle, że format panoramiczny. I niestety sporo z
    kompaktów bardzo psuje jakość obrazu końcowego. Nie ważne czy 1080p, czy
    720p. Przejrzyj sobie przykładowe filmiki. Najlepiej po obejrzeniu
    podobnego filmiku z lustrzanki.

  • 3. Data: 2011-06-23 09:44:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011, "Paweł W." wrote:

    > I niestety sporo z kompaktów bardzo psuje jakość obrazu końcowego.

    Dość prostym wyznacznikiem pozwalającym na początek odrzucić te
    aparaty które na pewno będą "psuły" obraz jest poziom kompresji.
    Jak w reklamie/w danych widać "xx minut na gigabajt" to porażka
    jest pewna, mniej szukania :)
    Przypomnę: z kompaktowych aparatów za dobry uchodził obraz
    z serii S Canona, dla 640x480x30fps w okolicach 5 do 7 minut
    na gigabajt. Aparaty z 15 min na GB takiego obrazu wyraźnie
    ustępują jakością, aparaty z 30 min/GB to już tragedia.

    Wniosek:

    Czyli w pikselach 3x2,25 raza więcej.
    Zgadza się?

    Liczmy 6x, niech będzie 5x już z założeniem że na dużej
    powierzchni algorytm zawsze znajdzie sobie więcej danych
    do skompresowania.
    Okolice minuty-półtorej na gigabajt, żeby osiągnąć tak
    samo niski poziom kompresji co ów chwalony w Canonach.
    ...do tego trzeba dość dużej karty ;) (z nienajgorszym
    transferem dodajmy, >15MB/s).

    pzdr, Gotfryd