  • 1. Data: 2015-10-13 10:02:20
    Temat: Lenovo A5800D
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Zakupiłem dziecku ten wynalazek bo już mnie zaczęło wnerwiać... (tz. za
    karę ;-)
    Jakby ktoś myślał o zakupie tego telefonu to napiszę kilka słów.
    Zalety:
    - Cena ~280 PLN z Chin lub ~298PLN przy dostawie z Europy z gwarancją
    pokrycia cła i VATu.
    - Telefon nie wygląda na badziew, jest dobrze wykonany.
    - Polski system.

    Wady:
    - Działają tylko sieci 2G.
    - Aero2 działa w 2G, teoretycznie powinno działać LTE 2500, ale Areo2 go
    nie uruchomił...
    - Tylko 512MB RAM. Po uruchomieniu standardowego systemu mamy jakieś
    60-70 MB wolnej pamięci.
    Uruchomienie Firefoxa i wejście w pole edycji (klawiatura google)
    powodowało zamknięcie Firefoxa po kilku sekundach.
    Po jakiejś tam optymalizacji pozycji startowych po uruchomieniu telefonu
    wolnych jest 98 MB RAM i da się używać Firefoxa, ale klawiatura czasem
    potrafi się pojawiać kilka sekund.
    Tak samo inne aplikacje potrzebują zauważalnego czasu by się uruchomić.
    - Dolne klawisze nie są podświetlane więc trzeba je na pamięć naciskać,
    ale są te klawisze co dla mnie jest zaletą.
    - Córka twierdzi, że aparat robi zdjęcia znacznie gorsze niż Nokia C6-00
    - Podział na kartę SIM do 2G i kartę SIM do 2/3/4G.

    Nie udało mi się zrobić roota, ale próbowałem jak na razie jednej
    aplikacji, chciałbym pozbyć się całej masy aplikacji od Lenovo, które
    uruchamiają się przy starcie systemu. Jeśli uda się zwolnić więcej RAMu
    to może telefon zacznie działać.

    Myślę, że trzeba być idiotą by do czterordzeniowego, szybkiego, 64
    bitowego procesora dać 512 MB RAM....

    Parametry deklarowane przez sprzedawców (telefon tylko na rynek chiński
    i u producenta nie uświadczysz nic po angielsku):
    RAM: 512MB
    ROM: 4GB
    Karty SIM: Standard + Micro SIM
    TD-SCDMA,GSM,TD-LTE,TDD-LTE
    Sieci 2G: GSM 900/1800/1900MHz(B2 / B3 / B8)
    LTE: Pasma: 38 (2570-2620MHz, 50MHz), 39 (1880-1920MHz, 40 MHz), 40
    2300-2400MHz, 100 MHz)
    Przesyłanie danych: GPRS,HSDPA,EDGE,LTE
    Wi-Fi: Wi-Fi 802.11 b,g,n
    Bluetooth V4.0
    CPU: MT6732m 1.3GHz (GPU: Mali-T760)
    LCD: 5,5" (480 x 854)
    Aparat 5MP z diodą LED
    Aparat przedni 2MP
    Radio FM

    Android 4.4.4

    Jeśli ktoś ma pomysł na jakieś testy do wykonania to mogę zrobić.

    Wskazówki jak zrobić roota na tym telefonie mile widziane. :-)

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2015-10-13 10:21:38
    Temat: Re: Lenovo A5800D
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > może telefon zacznie działać.
    >
    > Wskazówki jak zrobić roota na tym telefonie mile widziane. :-)

    do spróbowania
    http://mobilego.wondershare.com/

    --
    P03

  • 3. Data: 2015-10-14 10:45:05
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-10-13 10:02, Andrzej W. wrote:

    > Myślę, że trzeba być idiotą by do czterordzeniowego, szybkiego, 64
    > bitowego procesora dać 512 MB RAM....

    chciałoby się rzec, że vice-versa - aby to kupić :P

> [...]
    >
    > Jeśli ktoś ma pomysł na jakieś testy do wykonania to mogę zrobić.
    >
    > Wskazówki jak zrobić roota na tym telefonie mile widziane. :-)

    forum androidowe pozostaje - szansa, jeśli model popularny lub zbliżony
    do innego popularnego.

    Sprawdź, czy rzeczywiście masz BT 4.0 w pełnej funkcjonalności :)
    aplikacja: BLE Checker.

  • 4. Data: 2015-10-15 19:20:01
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2015-10-14 o 10:45, AL pisze:
    > Sprawdź, czy rzeczywiście masz BT 4.0 w pełnej funkcjonalności :)
    > aplikacja: BLE Checker.

    Aplikacja nie jest zbyt wylewna, wielki napis "BLE Supported" i tyle.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2015-10-16 00:27:17
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-10-15 19:20, Andrzej W. wrote:

    > Aplikacja nie jest zbyt wylewna, wielki napis "BLE Supported" i tyle.

    i oto chodzi - tzn to wystarczy.
    Są telefony, których producent deklaruje zgosność - a zgodności brak :(

    W telefonie syna musiałem zrobić wpierw roota a potem poprawić pliki
    systemowe po producencie. Może się komuś przyda:
    https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-M/Does-Xperia-
    M-support-Bluetooth-BLE/td-p/673259/page/8
    i teraz jest OK (a na fabrycznym oprogramowaniu nie wspierał - a był BLE
    potrzebny do smartbanda)