  • 11. Data: 2019-11-16 20:39:28
    Temat: Re: Linux w module
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.11.2019 19:37, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Ja widzę
    > różnicę między przełamaniem zabezpieczenia za parę PLN lub za darmo, a
    > pójściem do więzienia.

    No marna to pociecha, jak przełamiesz takie zabezpieczenie Samsunga albo
    Mercedesa i im zablokują sprzedaż.
    To pewnie w więzieniu będzie bezpieczniej ;)

    --
    Mirek.

  • 12. Data: 2019-11-16 21:30:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Nov 2019 19:37:53 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Nie wychodzi na jedno. W jednym wypadku jesteś karany za
    > modyfikację. W

    Zakaz używania sprzętu lub zakaz sprzedaży sprzętu umożliwiającego
    podmianę to dla konsumenta jedno i to samo bo zostaje bez sprzętu..

    --
    Marek

  • 13. Data: 2019-11-16 23:11:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mirek <m...@n...dev> napisał(a):
    > No marna to pociecha, jak przełamiesz takie zabezpieczenie Samsunga albo
    > Mercedesa i im zablokują sprzedaż.
    > To pewnie w więzieniu będzie bezpieczniej ;)

    Nie zablokują. Urządzenie miało zabezpieczenie? Miało. Wymóg spełniony.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2019-11-16 23:17:27
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Zakaz używania sprzętu lub zakaz sprzedaży sprzętu umożliwiającego
    > podmianę to dla konsumenta jedno i to samo bo zostaje bez sprzętu..

    W obu przypadkach zostaje ze sprzętem. Po prostu ma nie taki soft jakby
    chciał. Oba przypadki różnią się tym, że w jednym musi znaleźć metodę
    podmiany oprogramowania w drugim musi zadbać, żeby fakt podmiany nie został
    ujawniony. Powtórzę: tysiące osób rootuje telefony. Czy zostali bez sprzętu?
    Nie. Po prostu muszą pokombinować i jest to upierdliwe.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2019-11-17 00:33:41
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.11.2019 23:11, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Nie zablokują. Urządzenie miało zabezpieczenie? Miało. Wymóg spełniony.

    No to w końcu "ma uniemożliwiać" czy "mieć zabezpieczenie"? (jakie?)

    --
    Mirek.

  • 16. Data: 2019-11-17 00:45:01
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mirek <m...@n...dev> napisał(a):
    > No to w końcu "ma uniemożliwiać" czy "mieć zabezpieczenie"? (jakie?)

    Mówimy o luźnym pomyśle dyrektywy, który pojawił się pół roku temu i (o ile
    wiem) nie skonkretyzował się. Spodziewam się więc zabezpieczenia w rodzaju
    sprawdzania podpisu cyfrowego. Wątpię aby unijny urzędas przyczepił się, że
    na jakichś pinach wystawiony jest JTAG i można wrzucić swój soft. Ma być
    zgodność z przepisem i tyle. To coś jak wtedy, gdy wymagany jest ochroniarz
    i bierze się emeryta z grupą inwalidzką żeby na papierze się zgadzało. Czy
    np. tradycyjne żarówki zniknęły ze sklepów? Są nadal, tylko pojawił się
    dopisek, że do zastosowań specjalnych.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2019-11-17 09:18:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Nov 2019 23:17:27 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
> [...]
    > jakby
    > chciał. Oba przypadki różnią się tym, że w jednym musi znaleźć

    Jakim prawem skoro jest zakaz?? A.. zapomniałem że w pl jesteśmy.

    w drugim musi zadbać, żeby fakt podmiany nie został
    > ujawniony.

    A skąd weźmie sprzęt jak jest zakaz produkcji??

    Pierwsze i święte prawo konsumenta brzmi "nie konsumować". Niestety
    nie wszyscy jeszce konsumenci zdają sobie sprawę, że mają takie
    prawo. Skoro nie wolno używać urządzeń to nie używam, co to jest
    trudne do zrozumienia? Albo: skoro jednak są urządzenia ale nie można
    im zmienić softu na taki jaki bym chciał to je po prostu nie kupuj i
    nie używam, co w tym trudne do zrozumienia? Tak samo jak nie kupuję
    urządzeń z DRM lub nie umiejących nagrywać w wolnym formacie. Albo
    nie używam systemów, które nie są wolne. Ergo w obu przypadkach NIE
    mam urządzenia.

    Drugi przypadek w ogóle zwalnia mnie z dylematu bo zakaz produkcji
    zalatwia problem systemowo, dodatkowo zakaz produkcji implikuje z
    reguły zakaz używania więc problemu nie ma.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2019-11-17 11:02:08
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 17.11.2019 o 09:18, Marek pisze:
    [...]
> [...]
    > w tym trudne do zrozumienia? Tak samo jak nie kupuję urządzeń z DRM lub
    > nie umiejących nagrywać w wolnym formacie. Albo nie używam systemów,

    Czy to się podoba, czy nie, Windows necesse est.

    P.P.

  • 19. Data: 2019-11-17 12:21:59
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.11.2019 00:45, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Mówimy o luźnym pomyśle dyrektywy,
    A w sumie czemu albo komu taka dyrektywa miałaby służyć?

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2019-11-17 13:57:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mirek <m...@n...dev> napisał(a):
    > A w sumie czemu albo komu taka dyrektywa miałaby służyć?

    Niby chodzi o to, żeby router nie nadawał z mocą większą niż jest
    dopuszczona w danym kraju.
    https://android.com.pl/artykuly/199837-unia-europejs
    ka-openwrt/

    --