  • 1. Data: 2019-12-09 21:16:36
    Temat: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed
    przejściem, to dość dokładna analiza.

    http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-1
    2-miesiecy-pierwszenstwa-pieszych-na-litwie/

    Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka
    zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach -
    warto poczytać, bo dość dokładnie analizują, również na większej próbie
    (ranni a nie tylko zabici), w kolejnych miesiącach, w nawiązaniu do
    ogólnego trendu. Wychodzi na to, że jednak nie przypadek.

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2019-12-09 23:08:51
    Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Shrek, 09 gru 2019 w
    news:5deeaba5$0$517$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed
> [...]
    Fantastycznie, jednak wciąż za mało - tylko 20% mniej potrąceń. Wygląda
    na to, że pierwszeństwo przed pasami wciąż nie gwarantuje nietykalności.
    Trzeba zaostrzyć przepisy, niech sobie kierowcy nie myślą, że jezdnie są
    dla samochodów. Następnym krokiem będzie znak STOP przed każdym
    przejściem, a potem nakaz wyjścia z samochodu i przeprowadzenia pieszego.

    Raczej nie doczekam się badań tego, czego nie widać, czyli ile czasu
    stracili kierowcy często niepotrzebnie zwalniając lub zatrzymując się
    przed przejsciem; o ile częściej z tego powodu przekraczają potem
    dozwoloną prędkość; ile niepotrzebnych spalin poszło w atmosferę z tego
    powodu itd.

    Nie wiem, czy trwa jakaś kampania telewizyjna, ale jako pieszy obserwuję
    ostatnio absurdalne zachowania kierowców - zatrzymują się przed
    przejściem, kiedy ja nawet tego po nich nie oczekuję, hamują nagle
    gwałtownie chociaż stoję grzecznie przed przejściem...

  • 3. Data: 2019-12-10 00:31:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.12.2019 o 23:08, pueblo pisze:

    > Fantastycznie...

    W rzeczy samej.

    https://zapodaj.net/da6cad6971d4a.jpg.html

  • 4. Data: 2019-12-10 06:26:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2019 o 23:08, pueblo pisze:

    2-miesiecy-pierws

    > Fantastycznie, jednak wciąż za mało - tylko 20% mniej potrąceń. Wygląda
    > na to, że pierwszeństwo przed pasami wciąż nie gwarantuje nietykalności.

    Oczywiście, że nie. Gwarancję daje jedynie likwidacja motoryzacji. Albo
    ludzkości.

    > Trzeba zaostrzyć przepisy, niech sobie kierowcy nie myślą, że jezdnie są
    > dla samochodów. Następnym krokiem będzie znak STOP przed każdym
    > przejściem, a potem nakaz wyjścia z samochodu i przeprowadzenia pieszego.

    I zliwkwidować światła. Światła są niebezpieczne, bo ci z zielonym
    wpierdalają się na skrzyżowania jak święte krowy, a tymczasem szwagier
    może jechać tirem!

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2019-12-10 07:29:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka
    > zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach

    tak, głównie w statystykach. Bo takie zmiany powodują zanik instynktów
    samozachowawczych. Bez nich musimy mieć pierdylion innych ostrzeżeń,
    zakazów, elementów które chronią.... nie tyle życie człowieka, co życie
    debila. 20 lat temu śmialiśmy się jacy to amerykanie są głupi, że muszą
    mieć informacje że kota nie suszy sie w mikrofalówce. My musimy zmieniać
    przepisy ruchu drogowego, bo (niektórzy) piesi wchodząc na drogę
    /przejście przestali patrzeć czy jedzie samochód czy nie.
    Sądzę że sprawa jest przegrana. Piesi będą jeszcze większymi lemingami,
    samochody będą jeździły jeszcze wolniej. może nie tyle co z mniejszą
    prędkością, ale mniej płynnie. skutki życiowej lemingowatości,
    dupowatości, nieogarnięcia mamy wokół siebie na co dzień. Ale w tym
    przypadku, drogowym przypadku, ułomność dostanie prawną ochronę.
    ToMasz
    PS. ale "wtargnięcia" nie usuną z przepisów, więc burdel tak i tak zostanie

  • 6. Data: 2019-12-10 07:35:44
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, December 10, 2019 at 3:29:12 PM UTC+9, ToMasz wrote:

> [...]
    > Sądzę że sprawa jest przegrana. Piesi będą jeszcze większymi lemingami,
    > samochody będą jeździły jeszcze wolniej. może nie tyle co z mniejszą

    Straszne! Jak prawdziwi kierownicy samochodów z cebulą we krwi to przeżyją?

    Bo że zginie kilkaset mniej osób w skali kraju, a kilkanaście tysięcy osób nie
    zostanie kalekami - to mało ważne.

  • 7. Data: 2019-12-10 07:58:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Straszne! Jak prawdziwi kierownicy samochodów z cebulą we krwi to przeżyją?
    >
    > Bo że zginie kilkaset mniej osób w skali kraju, a kilkanaście tysięcy osób nie
    zostanie kalekami - to mało ważne.

    wyrwałeś z kontekstu, pewien fragment i kpisz, ku radości tych, którzy
    istotnie wpływają na Twoje myślenie. W tym czasie kilku ludzi wsadzi
    patyk w szprychy przedniego koła, bo nie było ostrzeżenia. wypije środek
    do mycia toalet - bo nie było ostrzeżenia. zabije się na nartach, bo
    jechali za szybko, nasza kultura odebrała im zdolność do przewidywania.
    A my wszyscy będziemy płacić za te koszty. Leczenie pół mózgów,
    zapobieganie takim wypadkom, z których nasi przodkowie śmiali się.
    Nakładli Ci do głowy górnolotnych ideii. Pomyśl teraz. Tak jak sam
    napisałeś - nie o pierwszeństwie, tylko o kalekach i zabitych. zmiana
    przepisów, poprawiła na litwie bezpieczeństwo pieszych o 20%. chcesz
    poprawić bezpieczeństwo o 100%? to wprowadź nakaz zatrzymania się
    pieszego przed przejściem i sprawdzenia czy coś jedzie. Teraz spróbuję
    zacytować Twoją myśl z małą zmianą.
    Straszne! Jak pawdziwi piesi z cebula we krwi przeżyją zatrzymywanie i
    ruszanie głową przy każdym przejściu.
    Czy to zdanie które napisałeś na samej górze, na serio wymyśliłeś sam,
    czy ktoś Ci je jednak podsunął?
    ToMasz

  • 8. Data: 2019-12-10 08:06:11
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, December 10, 2019 at 3:58:06 PM UTC+9, ToMasz wrote:

> [...]
    > do mycia toalet - bo nie było ostrzeżenia. zabije się na nartach, bo
    > jechali za szybko, nasza kultura odebrała im zdolność do przewidywania.

    I to wszystko przez to, że trzeba ustąpić pieszemu? Fascynujące.

  • 9. Data: 2019-12-10 08:16:23
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Shrek, 10 gru 2019 w
    news:5def2c9f$0$17364$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Oczywiście, że nie. Gwarancję daje jedynie likwidacja motoryzacji.

    No tak - to jest jedyny sposób na 100% bezpieczeństwa na drogach.
    Oczywiście rowerów też należałoby zakazać. I hulajnog.

    > I zliwkwidować światła. Światła są niebezpieczne, bo ci z zielonym
    > wpierdalają się na skrzyżowania jak święte krowy, a tymczasem
    > szwagier może jechać tirem!

    Co do świateł. Ciekaw jestem statystyk groźnych wypadków samochodowych w
    miejscach z sygnalizacją i bez niej.

  • 10. Data: 2019-12-10 08:17:21
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 10 gru 2019 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Straszne! Jak prawdziwi kierownicy samochodów z cebulą we krwi to
    > przeżyją?
    >
    > Bo że zginie kilkaset mniej osób w skali kraju, a kilkanaście
    > tysięcy osób nie zostanie kalekami - to mało ważne.

    Ważne to by było, gdyby zrobiono coś, że tysiące osób mniej zapadałoby na
    jakąś groźną chorobę. Albo w znacznym stopniu wzrosłaby skuteczność
    leczenia jakiegoś - bo ja wiem - raka. Na choroby nie mamy dużego wpływu.
    Natomiast na to, czy zginę na przejściu mam bardzo duży wpływ - bez
    względu na przepisy mam ogromne szanse tego uniknąć.
    Bo to jest tak: najpierw w lewo, potem w prawo i znowu w lewo.