  • 1. Data: 2010-04-07 20:26:11
    Temat: Łupanie koła na zakrętach (Fela)
    Od: S P 1 Q X L <s...@s...pl>

    Hej, witam!

    Mam Skodę Felicję, i coraz większy problem. Otóż podczas (najczęściej)
    skrętu w PRAWO w lewym przednim kole słyszę tłuczenie, tym głośniejsze,
    im bardziej nierówna jest nawierzchnia jezdni.

    Również podczas jazdy wprost, kiedy koła są przyhamowane, i trafię na
    nierówność, w lewym kole słyszę takie dość charakterystyczne tłuczenie.

    Zaciągałem języka u znajomego mechanika, i choć nie chciał za dużo
    mówić, bąknął coś o przegubie, zewnętrznym. Może ktoś z Was się zetknął
    z takim przypadkiem i chciałby się podzielić informacjami? Nie chciałbym
    wymieniać czegoś, co wcale nie jest uszkodzone i do wymiany.

    Pomoże ktoś?

    TL

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100407-0, 2010-04-07
    Przetestowano na: 2010-04-07 20:26:12

  • 2. Data: 2010-04-07 20:29:51
    Temat: Re: Łupanie koła na zakrętach (Fela)
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2010-04-07 20:26, S P 1 Q X L pisze:
> [...]
    > z takim przypadkiem i chciałby się podzielić informacjami? Nie chciałbym
    > wymieniać czegoś, co wcale nie jest uszkodzone i do wymiany.

    Przewaznie przegub objawia sie w ten sposob. Jesli nie jestes pewien to
    skocz na diagnostyke podwozia. Koszt niewielki a wiele sie mozna
    dowiedziec co i jak.

  • 3. Data: 2010-04-07 20:34:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    S P 1 Q X L wrote:

    > Mam Skodę Felicję, i coraz większy problem. Otóż podczas (najczęściej)
    > skrętu w PRAWO w lewym przednim kole słyszę tłuczenie, tym głośniejsze,
    > im bardziej nierówna jest nawierzchnia jezdni.

    Pewnie przegub, ew. łożysko, ale musiałoby już być ostro rozwalone.
    Napraw to szybko, bo jazda z czymś takim jest niebezpieczna. Jeśli
    rozpadnie Ci się do końca to może nagle zablokować koło, a chyba nie
    muszę wyjaśniać, jakie tego mogą być skutki.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-04-07 20:36:26
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-07 20:26, S P 1 Q X L wrote:
> [...]
    > z takim przypadkiem i chciałby się podzielić informacjami? Nie chciałbym
    > wymieniać czegoś, co wcale nie jest uszkodzone i do wymiany.

    tłuczenie czyli takie terkotanie? przegub i to migiem bo jak Ci
    pieprznie to staniesz :)

  • 5. Data: 2010-04-07 21:34:55
    Od: Łukasz Tomczyk <l...@g...pl>

> [...]

    > z takim przypadkiem i chciałby się podzielić informacjami? Nie chciałbym
    > wymieniać czegoś, co wcale nie jest uszkodzone i do wymiany.

    Ha, mam dokładnie to samo w mojej Feli! Jutro się wybieram do mechanika,
    zobaczymy co powie.

    pozdr
    ŁukaszT

  • 6. Data: 2010-04-07 22:08:08
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "S P 1 Q X L" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > nierówność, w lewym kole słyszę takie dość charakterystyczne tłuczenie.
    >
    > Zaciągałem języka u znajomego mechanika, i choć nie chciał za dużo mówić,
    > bąknął coś o przegubie,

    Prawdodopobnie.
    Ew, gałka, stabilizator, itp.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-04-07 22:09:45
    Od: S P 1 Q X L <s...@s...pl>

    W dniu 2010-04-07 21:34, Łukasz Tomczyk pisze:

    > Ha, mam dokładnie to samo w mojej Feli! Jutro się wybieram do mechanika,
    > zobaczymy co powie.

    A ja już wiem :)

    Poszedłem zmienić koła na letnie (mam 2 komplety) i przy podnoszeniu
    lewego przodu i poruszeniu kluczem przy śrubach usłyszałem stuk. Zdjąłem
    koło, złapałem za tarczę hamulcową i ONIEMIAŁEM - sworzeń wahacza, luz
    że ręką można poruszać. Jutro wybieram się do sklepu (innym gratem),
    zakupię 2 szt sworzni i z obu stron wymienię.

    Na forach Skody piszą że w Felkach po zmianie z oryginału powinno się
    sprawdzać i ew. wymieniać sworznie już po 40kkm. Paranoja, ale dobrze że
    odkryłem toto.

    Tak więc dzięki za podpowiedzi, ale przegub i łożysko OK, sworzeń
    spowodował mój uzasadniony niepokój.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100407-1, 2010-04-07
    Przetestowano na: 2010-04-07 22:09:45

  • 8. Data: 2010-04-08 08:06:43
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-04-07 22:09, S P 1 Q X L pisze:

    > ale przegub i łożysko OK, sworzeń
    > spowodował mój uzasadniony niepokój.

    No to ciekawe, co to za mechanik, co ci o przegubie opowiadał.

    Jak przegub jest zużyty i ma luzy to terkocze podczas skręcania
    proporcjonalnie do prędkości obrotów koła i zazwyczaj tym mocniej, im
    mocniej skręcone są koła. Czasem może go być słychać przy jeździe na
    wprost, jak się luz nie wykasuje po skręcie. Mogę sobie wyobrazić, że
    słychać go też na nierównościach, ale wtedy przy pierwszym skręcie kół i
    próbie utrzymania prędkości powinien się już ukręcić.

    Jeśli więc coś stuka z powodu nierówności na drodze, to raczej nie jest
    to przegub, a coś, co się na nierównościach rusza i ma / może mieć
    części ruchome: od górnego mocowania amortyzatora w kielichu, przez
    wszystkie drążki, sworznie, po zaciski hamulcowe.
    Czasem warto też sprawdzić mocowanie chłodnicy, akumulatora, czy
    zbiorniczków w komorze silnika, oraz zamek maski zanim zacznie się
    wymieniać zawieszenie ;]

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2010-04-08 11:49:32
    Od: S P 1 Q X L <s...@s...pl>

    W dniu 2010-04-08 08:06, LEPEK pisze:

    > No to ciekawe, co to za mechanik, co ci o przegubie opowiadał.

    On nie widział autka, mówił na podstawie opowiadania, takiego, jak to
    które rozpoczęło wątek.

    Dziś zakupiłem markowe niemieckie sworznie, i ten wywalony już
    wymieniłem, psując przy okazji 2 klucze, zanim nie wpadłem na pomysł
    zastosowania wd40 :)

    Ten wywalony mam w ręku, normalnie szmaciarz już nie tylko luźno gania,
    ale ma możliwość ruszać się w pionie. Nowy, żeby ustawić do otworu w
    zwrotnicy, musiałem nagiąć długim, dużym śrubokrętem używając sporo siły.

    TL

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100407-1, 2010-04-07
    Przetestowano na: 2010-04-08 11:49:33