  • 1. Data: 2013-12-08 19:17:21
    Temat: MEMORY_MAGEMENT wraca... długie (sorry).
    Od: poli <3...@g...pl>

    Witam.

    Temat stary jak Windows a jednak ciężko cokolwiek, a tak w ogóle to
    wcale, znaleźć będącego rozwiązaniem.
    W czym rzecz?
    Pewien czas temu poproszono mnie o przegląd komputera z PentiumD na
    płycie GA-945PL-SE. System XP sypał BSODami: MEMORY_MAGEMENT. Klient
    chciał więcej pamięci(było 2x256MB), uznałem go za winowajcę awarii co
    pokrywało się z wieloma opiniami w internecie więc nie sprawdzając
    starego RAMu zakupiłem 2x2GB GoodRama PC6400.
    Zainstalowałem system XP i zanim poinstalowały się poprawki wywaliło
    wspomnianego BSODa.
    Zamieniłem więc testowo system na Windows7 i problem ustąpił. Niestety
    wydawało mi się. Po 2 tygodniach klient dzwonił skarżąc się na awarie.
    Komp wrócił do mnie. Syntetyczne testy: Prime95, Orthos no i oczywiście
    Memtest nie dały absolutnie nic. Sprzęt stabilny mimo nawet ponad
    godzinnych (Memtest) sprawdzianów.
    Oddałem więc klientowi nie znajdując przyczyny. Teraz znów jest u mnie.
    Zamieniłem te 2GB RAMy na 3x512MB. Znów testy (wszystko OK, nawet po 2
    godzinach). Próbowałem zainstalować Win 8.1. Nawet nie uruchomił się
    instalator. Wersję bez "1", natomiast bez problemu postawiłem ale po
    uruchomieniu BSOD od razu popsuł mi humor.
    No to znów XP, ale w trakcie 2 prób instalacji wyskakiwał błąd
    rundll32.exe w rezultacie system odpalał się z domyślną skórką i brakiem
    możliwości uruchomienia nawet Menadżera Zadań. Czyli porażka.
    Teraz testuję go na czystym Win7 testy wytrzymuje bez problemu ale BSODa
    wywala(ale wciąż losowo) gdy chcę np. wybrać cokolwiek z menu start albo
    personalizację pulpitu.
    BIOS i drivery karty grafiki uaktualniałem na początku. Dysk Victorią
    sprawdzony.

    Jeśli ktokolwiek zna przyczyny takich problemów to proszę info, za to i
    inne rady z góry dziękuję.

    pozdr00fka
    poli.

    PS. jeszcze raz przepraszam za dłużyznę.

  • 2. Data: 2013-12-08 19:32:26
    Temat: Re: MEMORY_MAGEMENT wraca... długie (sorry).
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "poli" <3...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > W czym rzecz?
    > Pewien czas temu poproszono mnie o przegląd komputera z PentiumD na płycie

    Kondensatory na płycie ?

  • 3. Data: 2013-12-08 20:04:43
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-12-08 19:17, poli pisze:
> [...]
    > starego RAMu zakupiłem 2x2GB GoodRama PC6400.
    > Zainstalowałem system XP i zanim poinstalowały się poprawki wywaliło
    Pomijając możliwy zasilacz (spuchnięte kondensatory na +12v - otworzyć i
    sprawdzić!), to zostaje jeszcze płyta i czipset. Niestety 945 przegrzewa
    się namiętnie, a na starszej płycie z wyschniętym termopadem - jeszcze
    większa szansa na jego przegrzanie. Zdjąłbym delikatnie radiator z
    czipsetu, wyczyścił, przesmarował dobrą pastą, posadził od nowa. Jak
    masz jakiś większy radiator z odzysku (z jakieś padniętej płyty) - to
    daj mu, nie zaszkodzi. Jeśli masz jakikolwiek "lepszy" cooler na cpu
    (który lepiej chłodzi procesor, ale słabiej owiewa czipset)- to lepszy
    radiator dla czipsetu obowiązkowy.

    Jak to nie pomoże - to zostaje tylko procesor. PentiumD Presscot na s775
    nie dość że jest grzałką, nawet jak ma dwa rdzenie to komunikacja między
    nimi to katorga, i ma obecnie wartość jedynie jako breloczek do kluczy,
    a za kilka zł dostaniesz wydajniejszego C2D, nawet jakiś E2180 będzie od
    PentiumD lepszy, zimniejszy i bardziej bezproblemowy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-12-08 21:10:17
    Od: "mappl" <n...@s...pl>

    > Jeśli ktokolwiek zna przyczyny takich problemów to proszę info

    zimne luty na płycie, problemy ze stykami w sockecie, padnięta bateria na
    płycie, brak uziemienia, sporadyczne zwarcia w jakimś gnieździe (np w USB
    lub slocie), padnięty któryś kabel

    pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2013-12-08 21:49:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "poli" napisał w wiadomości grup
    > PS. jeszcze raz przepraszam za dłużyznę.

    Sprawdzałbym w tej kolejności:
    1. Zasilacz
    2. Kondensatory na płycie głównej (sekcja zasilania CPU).
    3. Taśma ata/sata (u mnie mimo błędnych wpisów w smart były podobne objawy).
    4. Podniósłbym napięcie o 0,2V (na wszystkim)
    5. Temperatury

  • 6. Data: 2013-12-09 10:38:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-12-08, o godz. 20:04:43
    BartekK <s...@d...org> napisał(a):

> [...]
    > breloczek do kluczy, a za kilka zł dostaniesz wydajniejszego C2D,
    > nawet jakiś E2180 będzie od PentiumD lepszy, zimniejszy i bardziej

    Ja na początek spróbowałbym też minimalnie (o 0,05-0,1V) podnieść
    napięcie zasilania na pamięciach. W płytach Gigabyte dość często
    spotykałem się niestabilna pracą która ustępował po takim zabiegu.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2013-12-11 13:06:23
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20131209103839.257f9be0@babcia-workstation...

    > Ja na początek spróbowałbym też minimalnie (o 0,05-0,1V) podnieść
    > napięcie zasilania na pamięciach. W płytach Gigabyte dość często
    > spotykałem się niestabilna pracą która ustępował po takim zabiegu.

    A to dziwne.
    W domowym jak i w kilkudziesięciu komputerach w firmie
    instalowałem płyty Gigabyte z pamięciami Kingstona, i nigdy
    nie musiałem zmieniać napięcia czy czasów opóźnień dla pamięci.
    Chodzą stabilnie i już
    Pozdrawiam.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 8. Data: 2013-12-18 21:57:46
    Od: poli <3...@g...pl>

    Witajcie.

    Do tej pory uwagę: "zmień zasilacz" uważałem za bardzo uprzejme "spadaj"
    dla trola ale... wymieniłem, oddałem do testów i na razie nie słyszę
    pretensji.
    Za wszystkie rady i uwagi serdeczne dzięki.
    Chociaż wciąż z tyłu głowy kołacze się myśl, że to jeszcze nie koniec,
    to jednak ogarnia mnie spokój i samozadowolenie. Czego (i nie tylko
    tego) życzę i Wam z okazji nadchodzących Świąt i w Nowym Roku :).

    --
    pozdr00fka
    poli