  • 51. Data: 2022-08-22 13:10:45
    Temat: Re: Mają wszystko...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-08-20 o 18:28, Marek pisze:

    > User widząc kłódkę i prawidłowy certyfikat uznaje
    > (bo mu tak 20 lat temu wpojono), że to "bezpieczna" strona,

    O ile pamiętam to mBank na początku pisał, aby sprawdzać odcisk palca a
    nie kłódkę.
    Ja zawsze zerkam na odcisk palca. Zapamiętuję sobie 4 cyferki, które
    uznam za łatwe do zapamiętania (obecnie dla logowania mBanku to 5545
    (sha1)). Prawdopodobieństwo, że na podstawionej stronie będzie odcisk z
    akurat tymi samymi cyferkami o tej samej wartości (= 1/65536) przyjmuję
    za dopuszczalny poziom ryzyka.
    Jak kiedyś zmienili certyfikat a nie zmienili odcisku palca podawanego
    na ich stronie o bezpieczeństwie to zapytałem, czy mogę się logować,
    skoro odcisk palca się nie zgadza. Przeprosili i natychmiast poprawili.
    P.G.

  • 52. Data: 2022-08-22 13:13:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-08-21 o 01:33, Marek pisze:

    > I co z tego, że potwierdza? Domena jest używana przez przestępców, jej
    > nazwa czy jest prosta czy krzywa nie ma znaczenia bo zwykły user nie
    > zwraca na to uwagi, bo mu kiedyś powiedziano że jak jest kłódka to jest OK.

    Rozumiem Twoją tezę, ale nie pamiętam kiedy mówiono, że jak jest kłódka
    to OK. Pierwszy internetowy był mBank i oni wyraźnie mówili aby zaglądać
    do certyfikatu.
    P.G.

  • 53. Data: 2022-08-22 13:28:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Aug 2022 13:13:34 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Rozumiem Twoją tezę, ale nie pamiętam kiedy mówiono, że jak jest kłódka
    > to OK. Pierwszy internetowy był mBank i oni wyraźnie mówili aby zaglądać
    > do certyfikatu.

    Firefox przestal malowac kłódki na zielono - zeby nie powodować
    fałszywego wrazenia bezpieczenstwa ... a to tylko szczyt góry lodowej
    możliwych oszustw.

    J.

  • 54. Data: 2022-08-22 18:15:18
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 20.08.2022 o 18:28, Marek pisze:
    > 100% oszukanych nie zwróciło uwagi na literówkę czy  podobieństwo
    > domeny, bo tego nie ogarniają

    Aha, czyli z tego, że SSL chroni skutecznie przed jakimś rodzajem ataku
    wynika, że jest nieskuteczny?

    A drzwi antywłamaniowe są bez sensu bo złodziej może wejść przez okno.
    Więc skoro może wejść przez okno to po co wogóle drzwi...
    --
    SW3

  • 55. Data: 2022-08-23 18:09:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Aug 2022 18:15:18 +0200, SW3
    <s...@p...fm.invalid> wrote:
    > Aha, czyli z tego, że SSL chroni skutecznie przed jakimś rodzajem
    > ataku
    > wynika, że jest nieskuteczny?

    Nie, wynika coś zupełnie innego.

    > A drzwi antywłamaniowe są bez sensu bo złodziej może wejść przez
    > okno.
    > Więc skoro może wejść przez okno to po co wogóle drzwi...

    Nie, w tej analogi złodziej wchodzi otwartym oknem a nie drzwiami.

    --
    Marek

  • 56. Data: 2022-08-23 18:11:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    Gałka<p...@c...pl> wrote:
> [...]
    > kłódka
    > to OK. Pierwszy internetowy był mBank i oni wyraźnie mówili aby

    Jesteś bardziej świadomy gdzie i co weryfikować.

    --
    Marek

  • 57. Data: 2022-08-23 18:26:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 12:28:31 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > www.ocean-components.com
    > www.online-chip.com
    > www.part-stock.com
    > www.sourcing-electronics.com (aka www.sourcing-components.com)
    > www.stock-chip.com
    > www.usa-inventory.com
    > www.USA-IC.net (www.usa-chips.com)
    >
    > Jestem pod wrażeniem merytorycznego dopracowana oferty, mają
    > większość chodliwych półprzewodników, dość wiarygodny interfejs
    > wyboru produktu.
    > U mnie warning she zapalił przy drugim produkcie w koszyku, gdy
    > zacząłem u nich znajdować układy których NIKT nie ma. U nich są w

    ale co - mowicie, ze firma krzak?
    Bo strona działa nadal, nikt nie zglosil, telefon podaja ...

    A ze "NIKT nie ma" ... moze i oni nie maja, ale klienta przyciągną...

    Mozna tam w ogóle kupić? Bez rejestracji chyba nie...

    J.