  • 1. Data: 2023-03-03 09:55:12
    Temat: Malowanie klawiatury
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W ciągu roku zmieniłem już trzy klawiatury. Nic im nie jest poza tym że
    mają powycierane klawisze. Są to klawiatury podświetlane. Czy jest jakaś
    farba, marker czy coś podobnego aby w miarę trwale podmalować wytarte
    klawisze?

  • 2. Data: 2023-03-03 09:58:12
    Temat: Re: Malowanie klawiatury
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/03/2023 09:55, Trybun wrote:
    > Są to klawiatury podświetlane.

    Jeśli bazują na jakimś sensownym switchu (w sensie: popularnym) to u
    chińczyków można kupić same klawisze.

    Oczywiście mówię o normalnej klawiaturze komputerowej, nie o
    patologicznych klawiszach w laptopach.

  • 3. Data: 2023-03-03 10:55:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-03, Trybun <L...@j...cb> wrote:

> [...]
    > mają powycierane klawisze. Są to klawiatury podświetlane. Czy jest jakaś
    > farba, marker czy coś podobnego aby w miarę trwale podmalować wytarte

    Lepiej kup czwartą i naklej na klawisze przezroczystą folię zanim
    zaczniesz używać.

    Alternatywnie, kup naklejki z literkami na obecną co może być trochę
    trudne bo zwykle litery nie są wystarczająco przejrzyste.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-03-06 10:46:54
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 03.03.2023 o 09:55, Trybun pisze:

> [...]
    > że mają powycierane klawisze. Są to klawiatury podświetlane. Czy jest
    > jakaś farba, marker czy coś podobnego aby w miarę trwale podmalować

    Dzięki za opinię, Panowie. Chyba jednak zakup następnej będzie
    najlepszym rozwiązaniem. Dodatkowo zaraz po wyciągnięciu z pudełka
    popryskam klawisze bezbarwnym lakierem, może to coś da..

  • 5. Data: 2023-03-06 17:07:58
    Temat: Re: Tłumaczenie srt
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 06.03.2023 o 04:44, Kamil pisze:

    > Dzięki za opinię, Panowie. Chyba jednak zakup następnej będzie
    > najlepszym rozwiązaniem. Dodatkowo zaraz po wyciągnięciu z pudełka
    > popryskam klawisze bezbarwnym lakierem, może to coś da..

    Co Ty za klawiatury kupujesz.
    Mnie jeszcze z żadnej farba nie zeszła.
    Kup sobie lepiej na allegro za grosze naklejki na klawiaturę. Nie
    rzucają się ordynarnie w oczy.

    --
    animka

  • 6. Data: 2023-03-07 07:01:07
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 06.03.2023 o 10:46, Trybun pisze:

    > Dzięki za opinię, Panowie. Chyba jednak zakup następnej będzie
    > najlepszym rozwiązaniem. Dodatkowo zaraz po wyciągnięciu z pudełka
    > popryskam klawisze bezbarwnym lakierem, może to coś da..

    No to zaraz będziesz kupował kolejną, przecież to się wszystko zalepi
    tym lakierem. Jeśli już chcesz taka operację wykonać to wyciągnij
    wszystkie klawisze i tylko je polakieruj - wcześniej wykonaj test na
    jakimś mało ważnym, bo rozpuszczalnik z lakieru potrafi co nieco
    rozpuścić :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2023-03-07 09:07:53
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.03.2023 o 17:07, Animka pisze:

    > Co Ty za klawiatury kupujesz.
    > Mnie jeszcze z żadnej farba nie zeszła.
    > Kup sobie lepiej na allegro za grosze naklejki na klawiaturę. Nie
    > rzucają się ordynarnie w oczy.

    Podświetlane. Mam dwie normalne klawiatury, używane przez 20lat, nie ma
    na nich najmniejszych śladów wytarć. Podświetlane przez rok trzy sztuki
    nadają się na złom.

    Prędzej piekło niż Allegro!

  • 8. Data: 2023-03-07 09:09:07
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 07.03.2023 o 07:01, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > wszystkie klawisze i tylko je polakieruj - wcześniej wykonaj test na
    > jakimś mało ważnym, bo rozpuszczalnik z lakieru potrafi co nieco

    Przecie nie będę spryskiwał klawiatury po całości.. No oczywiście że
    przed spryskaniem próba na innej klawiaturze czy lakier nie rozpuszcza
    farby i plastiku.

    A tak w ogóle mógłbyś polecić jakąś niedrogą podświetlaną klawiaturę,
    ważna dla mnie cecha - aby miała jak najmniejszy skok klawiszy.

  • 9. Data: 2023-03-07 15:15:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 09:09, Trybun pisze:
    > A tak w ogóle mógłbyś polecić jakąś niedrogą podświetlaną klawiaturę,
    > ważna dla mnie cecha - aby miała jak najmniejszy skok klawiszy.

    Niestety nie pomogę :(
    Od wielu lat (z 15 na oko) używam w domu Logitech Elite keyboard Y-BF38
    http://www.allstarshop.com/shop/assets/aux_images/51
    059016_1.jpg
    która to nie jest ani podświetlana, ani nie ma małego skoku klawiszy. Za
    to jest niewytarta i niestety trochę już głośna, więc myślę o wymianie.
    W pracy zaś używam dość płaskiej klawiatury HP ale też jest niepodświetlana.
    Mam jakąś klawiaturę gamingową podświetlaną, ale jej nie polecam :)
    Inne podświetlane to tylko w laptopach niestety więc ciężko je polecić.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 10. Data: 2023-03-07 20:56:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2023 09:55:12 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
    > mają powycierane klawisze. Są to klawiatury podświetlane. Czy jest jakaś
    > farba, marker czy coś podobnego aby w miarę trwale podmalować wytarte

    Tak się dopytam, bo czegoś nie rozumiem.
    Jak Ty masz podświtlane te klawiatury?

    Pytam, bo sam mam kilka podświetlanych, w tym w laptopach. Podświetlenie
    polaga na "inkrustacji" mlecznego tworzywa na całej grubości główki
    klawisza. Cxyli trzeba by zrobić dziurę na przelot, aby nie było widać
    napisu, ale wtedy praktycznie z klawisza zostłaby sama krawedź.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam