  • 1. Data: 2012-07-23 22:17:39
    Temat: Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Chcę zrobić miernik temperatury oleju do motocykla. Potrzebuję przepustu,
    którym można będzie wyprowadzić styk czujnika przez korek oleju (czujnik
    w postaci DS1820 w TO-92 będzie zanurzony w oleju). Korek jest z aluminium,
    wygląda tak:

    http://allegro.pl/i2494494352.html
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=korek+ol
    eju+gsxf

    Przepust powinien być hermetyczny, odporny na olej silnikowy, na temperaturę
    do 120 stopni i na wysokie ciśnienie (nie mam pojęcia jakie - serwisówka do
    motocykla podaje jedynie ciśnienie w głównym przewodzie olejowym).

    Cena nie jest krytyczna, to ma być jedna sztuka i ma być niezawodne.

    Pomożecie? :)

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2012-07-24 13:30:12
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > motocykla podaje jedynie ciśnienie w głównym przewodzie olejowym).
    >
    > Cena nie jest krytyczna, to ma być jedna sztuka i ma być niezawodne.

    Nie pomożemy :(. Bo to razem niebanalne wymagania.
    Pomiar lepiej wykonać pośrednio, trzeba znaleźć punkt blisko miejsca
    tego oleju i umocować tam czujnik temperatury pod ciśnieniem atmosferycznym.
    Metale dobrze przewodzą ciepło, temperatura obudowy będzie zbliżona do
    temperatury oleju, o ile w czasie jazdy, wybrany punkt nie będzie dobrze
    chłodzony. Inaczej zrobi się spory gradient temperatury, jak duży łatwo
    sprawdzić poprzez zatrzymanie chłodzenia, czyli najczęściej jazdy.
    K.

  • 3. Data: 2012-07-24 16:42:07
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > temperaturę do 120 stopni i na wysokie ciśnienie (nie mam pojęcia
    > jakie - serwisówka do motocykla podaje jedynie ciśnienie w głównym

    Witam,
    w misce nie powinno być ciśnienia, pompa tłoczy olej na wał itp a w misce
    pozostaje resztka oleju i to raczej w postaci mgły olejowej która opada
    tworząc cienką warstwę na dnie, przy7najmniej tak to kojarzę.
    Lepszym rozwiązanie będzie zastosowanie czujnika z zewnątrz
    miski lokalnie zaiziolowanego.
    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2012-07-24 17:45:32
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1343074659@news.chmurka.net...

    > Cena nie jest krytyczna, to ma być jedna sztuka i ma być niezawodne.
    >
    > Pomożecie? :)

    Kupić czujnik fabryczny do samochodu?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 5. Data: 2012-07-25 09:12:09
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    John Smith <d...@b...pl> wrote:

    > Pomiar lepiej wykonać pośrednio, trzeba znaleźć punkt blisko miejsca
    > tego oleju i umocować tam czujnik temperatury pod ciśnieniem atmosferycznym.

    To wszystko jest tak zaprojektowane, że jest chłodzone w czasie jazdy.
    Boję się że przez to będą przekłamania. Chcę to zrobić raz a dobrze :)

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2012-07-25 09:17:06
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    j.r. <j...@g...pl> wrote:

    > w misce nie powinno być ciśnienia, pompa tłoczy olej na wał itp a w misce
    > pozostaje resztka oleju i to raczej w postaci mgły olejowej która opada
    > tworząc cienką warstwę na dnie, przy7najmniej tak to kojarzę.

    To tym lepiej...

    > Lepszym rozwiązanie będzie zastosowanie czujnika z zewnątrz
    > miski lokalnie zaiziolowanego.

    A jak to jest zrobione w samochodach? One są chłodzone cieczą - jest pomiar
    temperatury cieczy przez czujnik zanurzony w tej cieczy?

    Mój motocykl ma chłodzenie olejowe (dwa obiegi - wysokociśnieniowy, który
    smaruje i niskociśnieniowy, który chłodzi).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Advanced_Cooling
    _System

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 7. Data: 2012-07-25 11:05:19
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-07-25 09:12, Adam Wysocki pisze:

    > To wszystko jest tak zaprojektowane, że jest chłodzone w czasie jazdy.
    > Boję się że przez to będą przekłamania. Chcę to zrobić raz a dobrze :)

    Metoda którą Ci zaproponowałem jest właśnie "raz *i* dobrze".
    Uszczelnianie czujników pod ciśnieniem w warunkach substancji aktywnych
    chemicznie nie jest sprawą prostą, właśnie ze względu na utratę
    szczelności w najmniej oczekiwanym momencie.
    K.

  • 8. Data: 2012-07-25 11:48:32
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Adam Wysocki wrote:

    > To tym lepiej...

    > A jak to jest zrobione w samochodach? One są chłodzone cieczą - jest
    > pomiar temperatury cieczy przez czujnik zanurzony w tej cieczy?

    http://allegro.pl/czujnik-temperatury-silnika-ford-t
    ransit-86-00-i2449109330.html

    Czujnik jest zanurzony w czynniku ale całość wkręcana do środka jest
    jednolita.
    Jeśli chcesz zrobić dobrze to może zamów u tokarza odpowiednik swojego korka
    z wydrążeniem po środku na czujnik lub zastosuj taki ja w fordzie czy w
    innym
    aucie tam jest rezystor NTC.
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2012-07-26 12:46:34
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    http://www.jpcycles.com/motorcycle-oil-gauges

  • 10. Data: 2012-07-30 15:50:46
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    John Smith <d...@b...pl> wrote:

    > Metoda którą Ci zaproponowałem jest właśnie "raz *i* dobrze".

    Przeprowadziłem test i nie jest dobrze :) silnik ma ogromną bezwładność
    termiczną - aż się zdziwiłem. Przykręciłem tam TC74 i mierzy, ale z dużym
    opóźnieniem - jak silnik jest już gotowy do pracy i wkręca się na obroty
    (zimny się nie wkręca), to czujnik nadal pokazuje temperaturę otoczenia.
    Cylindry są gorące a reszta silnika zimna - a nie chcę przykręcać czujnika
    do cylindrów, bo z kolei może być za wysoka temperatura...

    Chodzi mi o temperaturę oleju :)

    > Uszczelnianie czujników pod ciśnieniem w warunkach substancji aktywnych
    > chemicznie nie jest sprawą prostą, właśnie ze względu na utratę
    > szczelności w najmniej oczekiwanym momencie.

    Wymyśliłem, że kupię PT100 w osłonie i z przewodami odpornymi na wysoką
    temperaturę, wywiercę w korku otwory na przewody (i na coś, co usztywni
    PT100, żeby nie latał podczas jazdy) i zaleję przejście masą epoksydową.
    To powinno wystarczyć?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/