  • 1. Data: 2013-07-24 13:19:53
    Temat: Mikroskopy-kamery w elektronice ?
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    Witajcie. Czy możecie coś polecić lub poradzić w kwestii zastąpienia
    szkła powiększającego przez coś bardziej technicznie skomplikowanego.
    Trafiłem na mikroskopy pod usb i zastanawiam czy nie postawić sobie
    takiego na biurko żeby podsunąć czasami jakąś płytkę, rezystor i bez
    problemów odczytać. Czy ktoś stosuje coś takiego ? Oczywiście cena ma
    znaczenie i profesjonalny sprzęt jest raczej poza moim amatorskim
    zasięgiem.

    http://www.hurt.com.pl/mikroskopy-usb,c333.html

    Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.

  • 2. Data: 2013-07-24 13:39:25
    Temat: Re: Mikroskopy-kamery w elektronice ?
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 24.07.2013 13:19, Paweł Kasztelan pisze:
> [...]
    > problemów odczytać. Czy ktoś stosuje coś takiego ? Oczywiście cena ma
    > znaczenie i profesjonalny sprzęt jest raczej poza moim amatorskim

    Używam podobnego, kupionego na Allegro.
    Bardzo przydatny sprzęt.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 3. Data: 2013-07-24 14:54:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-07-24 13:19, Paweł Kasztelan pisze:
> [...]
    > problemów odczytać. Czy ktoś stosuje coś takiego ? Oczywiście cena ma
    > znaczenie i profesjonalny sprzęt jest raczej poza moim amatorskim

    Używam Eschenbacha stereo z powiększeniem 10x i 20x. Daje się kupić za
    rozsądne pieniądze, ale trzeba polować. Opłaca się, niepomiernie
    wygodniejszy niż wynalazki USB (mam, nie używam).

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2013-07-24 15:35:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Jul 2013 13:39:25 +0200, Michał
    Smolnik<m...@g...com> wrote:
> [...]

    Poszukaj w archiwum, w lutym opisywałem moje wrażenia z używania tego
    mikroskopu.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-07-24 16:05:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Wednesday, July 24, 2013, 3:35:48 PM, you wrote:

    > Poszukaj w archiwum, w lutym opisywałem moje wrażenia z używania tego
    > mikroskopu.

    A możesz wskazać archiwum nadające się do przeszukania? Bo Google
    zlikwidowało "Zaawansowane wyszukiwanie w grupach dyskusyjnych" :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-07-24 16:08:47
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):
    > A możesz wskazać archiwum nadające się do przeszukania? Bo Google
    > zlikwidowało "Zaawansowane wyszukiwanie w grupach dyskusyjnych" :(

    Wchodzisz na normalne Google, wpisujesz
    marek mikroskop pl.misc.elektronika
    klikasz pierwszy link.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2013-07-24 20:22:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Używam Eschenbacha stereo z powiększeniem 10x i 20x. Daje się kupić za
    > rozsądne pieniądze, ale trzeba polować. Opłaca się, niepomiernie
    > wygodniejszy niż wynalazki USB (mam, nie używam).

    potwierdzam, też taki mam. Jedyne czego mu brak, to że nie jest
    trinocular - byłoby wygodniej podłączyć do 3-go wyjścia kamerkę.

  • 8. Data: 2013-07-24 20:33:45
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Czy możecie coś polecić lub poradzić w kwestii zastąpienia
    > szkła powiększającego przez coś bardziej technicznie skomplikowanego.

    Poszukaj raczej jakiegoś taniego mikroskopu stereoskopowego. Bardzo
    ważna jest duża odległość pomiędzy obiektywem a oglądanym przedmiotem.
    Musi pozwalać ona na swobodne operowanie jakimiś narzędziami np. nożem,
    lutownicą itp.

    Paweł

  • 9. Data: 2013-07-24 20:46:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-07-24 20:33, Pawel2420 pisze:

> [...]
    > ważna jest duża odległość pomiędzy obiektywem a oglądanym przedmiotem.
    > Musi pozwalać ona na swobodne operowanie jakimiś narzędziami np. nożem,

    http://www.conrad.pl/Mikroskop-stereoskopowy-Eschenb
    ach-20x---40x.htm?websale7=conrad&pi=814642

    wspomniany eschenbach jest idealny do tego, sam nieraz lutuję pod nim,
    bo inaczej nie widziałbym co robię :) Zrobiłem sobie tylko w tym celu
    dodatkową szklaną płytkę chroniącą optykę przed gorącymi oparami z
    lutownicy (zwłaszcza że tam jest plastykowa lampa LED - koleś sprzedawał
    w komplecie). Odległość między obiektywem a PC to o ile pamiętam jakieś
    7 cm (nie mam pod ręką)

    Niestety nie widzę ich teraz na allegro... Ale może się pojawią (tylko
    były bez statywu, ale to można sobie zrobić samemu z rurek stalowych
    połączonych łącznikami).

  • 10. Data: 2013-07-24 21:37:29
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Niestety nie widzę ich teraz na allegro... Ale może się pojawią (tylko
    > były bez statywu, ale to można sobie zrobić samemu z rurek stalowych
    > połączonych łącznikami).

    Ja używam:
    http://allegro.pl/mikroskop-bresser-biolux-icd-20x-j
    unior-lodz-sklep-i3354816850.html
    cena <> jakość zadowalająca, a spokojnie można lutować. Niestety jak
    płytka większa trzeba kombinować, bo mała odległość od statywu, ale
    europę spokojnie można lutować.
    Ostatnio sprawdziłem pasują spokojnie inne standardowe okulary, maiłem
    dostęp do x16 zamiast x10 (co daje w całości powiększenie x32 zamiast
    x20) i spoko dawało radę.
    Przem