  • 1. Data: 2012-06-28 21:56:18
    Temat: Miliony litrów fałszywego paliwa trafiło do baków
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    O wprowadzenie do obrotu ponad 10 mln litrów fałszywego oleju napędowego
    oskarżyła krakowska Prokuratura Apelacyjna dziesięcioro mieszkańców woj.
    małopolskiego i podkarpackiego. Sprzedawany na stacjach fałszywy olej
    uszkadzał silniki diesla.

    http://auto.dziennik.pl/paliwo/artykuly/396169,milio
    ny-litrow-falszywego-paliwa-trafilo-do-bakow.html

    Ciekawe komu nie posmarowali że to wyszło.
    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2012-06-28 22:58:42
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof 45"

> [...]
    >
    > http://auto.dziennik.pl/paliwo/artykuly/396169,milio
    ny-litrow-falszywego-paliwa-trafilo-do-bakow.html

    > Ciekawe komu nie posmarowali że to wyszło.

    Całe "uszkadzanie" silników polegało na zapchaniu filtrów? Tyle to
    potrafi byle jaki PRAWDZIWY olej zimą.

  • 3. Data: 2012-06-28 23:04:04
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-06-28 22:58, Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "Krzysztof 45"

    ny-litrow-falszywego-paliwa-trafilo-do-bakow.html

    > Całe "uszkadzanie" silników polegało na zapchaniu filtrów? Tyle to
    > potrafi byle jaki PRAWDZIWY olej zimą.

    Na to samo zwróciłem uwagę. Wielki artykuł składający się z bicia piany
    o niczym. Pisane przez typową dziennikarzynę bez pojęcia....

    "Jak ustalono w toku śledztwa, paliwo takie uszkadzało silniki diesla,
    szczególnie najnowszej generacji, ponieważ temperatura krzepnięcia
    podrobionego paliwa jest dużo wyższa niż oleju napędowego (doprowadzało
    to do uszkodzenia filtrów)."

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 4. Data: 2012-06-29 08:00:39
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Na to samo zwróciłem uwagę. Wielki artykuł składający się z bicia piany
    > o niczym. Pisane przez typową dziennikarzynę bez pojęcia....

    Jak bicia piany? Ktoś sprzedawał paliwo o nieprawidłowych właściwościach.
    Zarobił na tym ok. 7 mln zł. Co prawda auta TYLKO gasły na drodze a wiadomo
    że każdy wozi w bagazniku filtr paliwa i może wymienić bez problemu na
    mrozie a paliwo spuścić do rowu po czym zatankować paliwo na porządnej
    stacji. Typowe podejście Polaka nie jest winien ten co sprzedwał lewe
    paliwo tylko ten co zatankował na mniej znanej stacji bo chciał
    zaoszczędzić.

  • 5. Data: 2012-06-29 09:42:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości

    >Jak bicia piany? Ktoś sprzedawał paliwo o nieprawidłowych
    >właściwościach. Zarobił na tym ok. 7 mln zł. Co prawda auta TYLKO
    >gasły na drodze a wiadomo

    Ale napisano "uszkodzenia filtrow", a tymczasem jak rozumiem
    wystarczylo poczekac do wiosny :-)

    A tych co musieli poczekac tez nie wiadomo czy tak duzo bylo, bo
    jednak 10 mln litrow ... ze 200 tysiecy tankowan.
    Przy czym - jak dowodzi praktyka, tym co tankowali na "lepszych"
    stacjach tez sie to zdarzalo.

    Zeby sie nie okazalo tak jak z ta sola wypadowa - proceder oczywiscie
    naganny, ale wiekszych zarzutow postawic nie mozna, bo sol okazala sie
    dosc czysta, choc kombinatorzy o tym nie wiedzieli.
    I tu kto wie czy dziennikarskie zarzuty nie sa podobnie dete - ze tak
    naprawde nikomu nic sie nie stalo, no ale ktos tam towar
    niepelnowartosciowy sprzedal jako normalne paliwo, spelniajace normy i
    atesty, ktorych wcale nie badal.

> [...]
    >porządnej stacji. Typowe podejście Polaka nie jest winien ten co
    >sprzedwał lewe paliwo tylko ten co zatankował na mniej znanej stacji

    No wiesz, od lat sie trabi co to niby na tych malych stacjach
    sprzedaja, to w sumie swiadomy wybor kierowcy - tanio, ale z ryzykiem
    ... prawie tak jak zakup taniego akumulatora w supermarkecie :-)

    Co prawda tu mamy lata 2002-2005, wiec moze jeszcze nie tak calkiem
    swiadomy.

    J.

  • 6. Data: 2012-06-29 11:37:18
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-06-29 09:42, J.F wrote:

> [...]
    > 10 mln litrow ... ze 200 tysiecy tankowan.
    > Przy czym - jak dowodzi praktyka, tym co tankowali na "lepszych"

    Nie nie.. pisano "uszkodzenia silników" :-) To brzmi lepiej... brakuje
    tylko "kosztowna naprawa" ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 7. Data: 2012-06-29 22:19:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto] wrote:
> [...]
    >
    > http://auto.dziennik.pl/paliwo/artykuly/396169,milio
    ny-litrow-falszywego-paliwa-trafilo-do-bakow.html

    > Ciekawe komu nie posmarowali że to wyszło.

    sa jakby ich nie złapali to zyskalibyśmy kolejną szacowną rodzinę inwestorów
    i biznesmenów...

    kupili by jakieś kamienice zbudowali hotele niezgodnie z pozwoleniem na
    budowę itd...

  • 8. Data: 2012-06-30 12:25:31
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2012-06-28 21:56, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    >
    > http://auto.dziennik.pl/paliwo/artykuly/396169,milio
    ny-litrow-falszywego-paliwa-trafilo-do-bakow.html

    > Ciekawe komu nie posmarowali że to wyszło.

    nie od dzisiaj wiadomo, że paliwo bez akcyzy psuje silniki.... ;)