  • 1. Data: 2012-09-05 20:50:43
    Temat: Mobilny internet WiFi bez umowy?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Czy jakaś sieć GSM oferuje korzystny mobilny internet nie wymagajacy umowy.
    Chodzi o to by znajoma miała u siebie w domu przez ok miesiąc internet przez
    WiFi i nie musiała się wiązać z dostawcą umową.

    Ja wpadłem na pomysł by wsadzić kartę sim np od Orange z taryfą internetową
    do specjalnego pena. Tylko to musiałby być specjalny pen i skąd by wzięła ta
    osoba go bez podpisywania umowy. Czyli raczej to odpada.

    Czy jest jakies inne rozwiązanie?

  • 2. Data: 2012-09-05 21:33:19
    Temat: Re: Mobilny internet WiFi bez umowy?
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

> [...]
    > przez
    > WiFi i nie musiała się wiązać z dostawcą umową.

    Coś chyba pokręciłeś. Przez GSM (a tak naprawdę przez GPRS/EDGE/UMTS)
    czy przez WiFi?

> [...]
    > wzięła ta
    > osoba go bez podpisywania umowy. Czyli raczej to odpada.

    Ten "pen" to modem GPRS/EDGE/UMTS. Można kupić bez umowy. I można go
    używać bez umowy kupując kartę przedpłaconą, więc to jak najbardziej
    jest prawidłowe rozwiązanie.

    > Czy jest jakies inne rozwiązanie?

    Podpiąć się przez WiFi do darmowego hot-spotu lub niezabezpieczonej
    sieci sąsiada :) Użyć modemu z kartą do darmowego netu Aero2 (jeśli masz
    zasięg). Zorientować się, czy w okolicy nie ma netu udostępnianego np.
    przez miejscową gminę. Sprawdzić, czy telefon tej pani może pracować
    jako modem - jeśli tak, to skonfigurować i używać.
    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2012-09-05 22:18:05
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...u-su-nto.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > przez miejscową gminę. Sprawdzić, czy telefon tej pani może pracować jako
    > modem - jeśli tak, to skonfigurować i używać.

    Dotychczas komputer łączył się przez WiFi tam gdzie była sieć. W tymczasowym
    miejscu nie ma hotspotów. Wiem że istnieją też takie rozwiązania jak w
    plusie czy innej sieci że do portu USB wkłada się pendrive operatora
    komórkowego często po podpisaniu umowy (Play). Nie wiem dokładnie czy ten
    pen to tylko antena i posiada wbudowany nadajnik/odbiornik WiFi czy też cała
    komunikacja sieciowa odbywa się poprzez port USB.

    Telefon też może funkcjonować jako modem jednak tego typu konfiguracje mogą
    być kosztowne nie mając odpowiedniej taryfy. I jeszcze trzeba się znać na
    tym by to skonfigurować. Niestety znajoma mieszka za daleko bym mógł jej w
    tym pomóc osobiście. Dlatego to powinno być coś takiego co by mogła sama
    zrobić.

    Z tego co wiem to nie ma tam niezabezpieczonych sieci WiFi lub wcale.
    Znajoma mówi że widziała jakieś białe anteny na dachach i twierdziła że to
    prawdopodobnie od internetu. Mówiła jeszcze że kiedyś był kiosk ruchu w
    którym mieli internet ale nie udało się jej zapytać jak bo kiosku już nie
    ma. Przypuszczam że mogła widzieć prostokątne anteny satelitarne. Nie siedzę
    w akurat w tej dziedzinie więc nie do końca mogę powiedziec co to były za
    anteny i czy za pomocą nich mozna uzyskać dostęp do internetu.

    Czy gdyby wsadzić do tego pena kartę Prepaid od np Orange i wybrać taryfę tą
    od internetu to by to działało? I czy by szybko nie zjadło kwoty z karty. O
    ile sobie dobrze przypominam 0,11 g za 100 kB.
    Czy lepiej taką kartę Aero2?

  • 4. Data: 2012-09-05 22:55:51
    Od: sumar <s...@o...eu>

    rageofhonor:

> [...]

    > do specjalnego pena. Tylko to musiałby być specjalny pen i skąd by wzięła ta
    > osoba go bez podpisywania umowy. Czyli raczej to odpada.

    Tak jak napisał "Grzexs", a z konkretnych ofert varto zobaczyć
    na przykład Orange Free i Plus SimData (v obu przypadkach nie
    płaci się za Internet sam v sobie, tylko dostaje się bonusove
    MB za doładovania, z których złotóvki można nadal vykorzystać
    na normalne połączenia, v obu 29 groszy za minutę).

  • 5. Data: 2012-09-05 23:10:36
    Od: sumar <s...@o...eu>

    rageofhonor:

> [...]
    > pen to tylko antena i posiada wbudowany nadajnik/odbiornik WiFi czy też cała
    > komunikacja sieciowa odbywa się poprzez port USB.

    To nie tylko antena, a cały modem na USB i cała komunikacja
    idzie przez niego. Można użyć takiego vłaśnie modemu i
    podłączyć go bezpośrednio do komputera albo użyć routera WiFi
    z obsługą modemóv 3G USB i vtedy router sam łączyłby się
    z Internetem, a dla komputera sieć byłaby vidoczna przez WiFi.

    > Czy gdyby wsadzić do tego pena kartę Prepaid od np Orange i wybrać taryfę tą
    > od internetu to by to działało? I czy by szybko nie zjadło kwoty z karty. O
    > ile sobie dobrze przypominam 0,11 g za 100 kB.

    V Plusie na kartę teraz jest 11 groszy za 1 MB, ale to i tak drogo.
    Raczej głóvnie trzeba patrzeć na bonusy za doładovania, jak vspomniałem
    obok i na jakieś pakiety (na przykład v Plusie pakiet 50 GB do vykorzystania
    v godzinach 0:00-8:00 za 10 złotych na 30 dni). A przykładovy bonus
    za doładovania to 1 GB za doładovanie za 25 złotych v Orange
    i 1 GB za doładovanie za 20 złotych v Plusie. I dla jasności: 1 GB
    vykorzystuje się na połączenia z Internetem, a te 20 czy 25 złotych
    można vykorzystać na inne pakiety (tak jak ten nocny) czy na normalne
    rozmovy i SMS-y.

    > Czy lepiej taką kartę Aero2?

    Lepiej, nie lepiej... Aero2 ma svoje ograniczenia. Prędkość do 512 kbps,
    poza tym rozłącza połączenie co godzinę i ma mniejszy zasięg od
    Orange/Plusa, ale jak te rzeczy nie przeszkadzają, to po co płacić,
    skoro można mieć za darmo?

  • 6. Data: 2012-09-05 23:20:04
    Temat: [OT]Re: Mobilny internet WiFi bez umowy?
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "sumar" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    >vłaśnie

    Zaginiony syn Stokrotki się odnalazł... Na pewno się ucieszy...

  • 7. Data: 2012-09-05 23:26:46
    Temat: Re: [OT]Re: Mobilny internet WiFi bez umowy?
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Iksiński:

    > Zaginiony syn Stokrotki się odnalazł... Na pewno się ucieszy...

    Lubię Stokrotkę, może nie za konkretny styl ortograficzny,
    ale za to, że napravdę vierzy v to, co robi i się nie
    poddaje, mimo takiego gnojenia. Ja natomiast reprezentuję
    "szacun dla <Vó!>", mój autorski styl.

  • 8. Data: 2012-09-05 23:30:18
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-09-05 22:55, sumar wrote:
> [...]
    > MB za doładovania, z których złotóvki można nadal vykorzystać
    > na normalne połączenia, v obu 29 groszy za minutę).

    http://allegro.pl/listing.php/search?category=441&sg
    =0&string=6gb

  • 9. Data: 2012-09-05 23:35:07
    Od: sumar <s...@o...eu>

    atm:

    > http://allegro.pl/listing.php/search?category=441&sg
    =0&string=6gb

    Zupełnie zapomniałem o słynnym, bardzo tanim, starterze
    Orange Free 6 GB z Allegro. Dzięki za linka, to jest to!

  • 10. Data: 2012-09-05 23:59:29
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Lubię Stokrotkę, może nie za konkretny styl ortograficzny,
    > ale za to, że napravdę vierzy v to, co robi i się nie
    > poddaje, mimo takiego gnojenia.

    Wierzy, bo ma z głową nie wszystko w porządku, co wiele razy udowodniła.
    Skoro wybierasz sobie takich idoli, to wiele o Tobie mówi.

    Ja natomiast reprezentuję
    > "szacun dla <Vó!>", mój autorski styl.

    A gdzie "szacun" dla ludzi, którzy muszą czytać Twoje wypociny? Chyba
    priorytety Ci się pozajączkowały.