  • 11. Data: 2009-01-02 13:15:56
    Temat: Re: Monitor - zakup
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-02 13:19:30 +0100, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> said:

    > Na 100% IPS? Parametry sugerują TNa zwykłego.

    Czas 25 ms i TN?
    Mi w tym monitorze nie podoba się bardziej d-sub

    > A w Sieci zna-
    > lazłem informację, że L1930B owszem jest IPS, ale L1930S to
    > faktycznie TN.

    Za flatpanels.dk:

    LG L1930B har et 19 tommer 25 ms S-IPS (LG.Philips LM190E01-C4 =
    LM190E02) panel.
    LG L1930BQ har et 19 tommer 12 ms TN (LG.Philips LM190E03) panel.
    LG L1930P har et 19 tommer 25 ms P-MVA (CMO) panel.
    LG L1930S har et 19 tommer 25 ms S-IPS (LG.Philips LM190E01-C4 =
    LM190E02) panel.
    LG L1930SQ har et 19 tommer 12 ms TN (LG.Philips LM190E03) panel.

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-01-02 23:41:58
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > 19" panorama to *porażka*.

    Zapewne miejsze niż 19 to też porażka ? Wszystkie ekrany w laptopach
    teraz to porażki ?

    >Jeżeli już 19", to o klasycznych
    > proporcjach tylko.

    A jakie to proporcje są klasyczne dla 19 calowych lcdków ?
    5:4 ? 4:3 ?

    M.

  • 13. Data: 2009-01-03 08:56:50
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mariusz wrote:
    > Zapewne miejsze niż 19 to też porażka ? Wszystkie ekrany w laptopach
    > teraz to porażki ?

    Jesli zakup planujesz obecnie i nie masz z gory narzuconego ograniczenia
    ("bo w szafce sie nie zmiesci"), to... w sumie tak. Doplacasz niewiele i
    masz znacznie wiekszy monitor o takich samych (lub lepszych) parametrach.
    Co nie znaczy, ze za dwa lata minimum bedzie stojacy na biurku monitor
    42".
    Laptop to inna kwestia - sam uzywam 11" i mi odpowiada, ale obok czeka
    monitor 22" (wide, by sie ladnie paski narzedziowe w uzywanych przeze mnie
    programach miescily)

    > A jakie to proporcje są klasyczne dla 19 calowych lcdków ?
    > 5:4 ? 4:3 ?

    Porownaj dziewietnastki 4:3 i 16:9 - panoramiczna wyda sie malenka.

    k,

  • 14. Data: 2009-01-03 09:58:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 00:41, Mariusz pisze:
    > Zapewne miejsze niż 19 to też porażka ? Wszystkie ekrany w laptopach
    > teraz to porażki ?

    Tak.

    Weź pod uwagę, że wielkość ekranu w komputerach przenośnych
    jest złem koniecznym. To nie kwestia wygody: po prostu
    większy ekran byłby jeszcze *bardziej* niewygodny w tym
    konkretnym zastosowaniu. To ekrany do "awaryjnej" pracy
    w warunkach wymagających małego, lekkiego urządzenia.

    Dzisiaj nie ma powodów, by kupować do komputera stacjonar-
    nego ekran LCD mniejszy niż 19".

    Niepanoramiczne. Większość ma 5:4.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 15. Data: 2009-01-03 10:52:49
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz"

    > Zapewne miejsze niż 19 to też porażka ? Wszystkie ekrany w laptopach
    teraz to porażki ?

    Napisałeś, że *minimum* 19 cali, więc przedpiśca wyraził swoją opinię (z
    która nota bene całkowicie się zgadzam) że obecnie kupno 19 panoramicznej to
    w *zdecydowanej większości porażka* tak samo jak nabycie do przeciętnej
    wielkości salonu telewizora lcd czy plazmowego o przekatniej mniejszej niż
    32 cale. Są oczywiście pewne ograniczenia (np. wady wzroku, wspomniany brak
    miejsca, czy inne marginalne, ale zazwyczaj jednak nie finansowe) lecz
    ogólnie rzecz biorąc idzie to wszystko w stronę powiększania płaszczyzn
    pracy (czy zabawy) a rynek działa tak, że urządzenia rzadziej kupowane (a
    choćby mniejsze i o gorszych parametrach) stają się z czasem coraz droższe.
    Udało sie dożyć czasów kiedy monitory są tanie i dostępne jak nigdy dotąd i
    wypadałoby skorzystać z okazji, co miał zapewne na myśli R.S. Oczywiście
    jest rynek wtórny i wyprzedaże, bo skoro sporo ludzi przesiada się na
    większy sprzęt, to trzeba coś zrobić ze starym, całkiem sprawnym, ale jest
    to zawsze gonienie w piętkę (podobnie jak porównywanie ekranów stacjonarnych
    z laptopowymi). Idąc takim tokiem rozumowania można powiedzieć, że nie można
    narzekać na zbyt mała matrycę żadnego laptopa, bo co mają powiedzieć
    użytkownicy palmtopów czy telefonów komórkowych...

    Przykładowo: wg. skąpca najtańszy nowy acer 19 TN z D-Sub o proporcjach 5:4
    i natywnej 1280x1024 kosztuje 371 zł, a porównywalny jeśli chodzi o
    parametry, panoramiczny 22' 460 zł. Biorąc pod uwagę, ze ten drugi można
    nabyć w natywnej rozdzielczości zarówno 1680x1050 jaki i 1920x 1080 (nie ma
    rady - trzeba brać pod uwagę, że wspólczesne odbiorniki przestają pełnić
    jedynie funkcje monitora, stają się urzadzeniami w pełni multimedialnymi) to
    siedzę i dumam sobie, że 89 zł jest w dzisiejszych czasach barierą dla
    większości do przeskoczenia.

    Tym bardziej, że jak wymieniłeś - sprzęt ma służyć do *wszystkiego* więc
    takie sztuczne ograniczanie się nie jest wskazane.

    --
    LeP

  • 16. Data: 2009-01-03 14:44:35
    Od: "M" <...@d...ru>

    to już lepiej

    http://www.allegro.pl/item514736049.html

    SIPS 25ms DVI

  • 17. Data: 2009-01-03 15:08:00
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > 19" panorama to *porażka*. Jeżeli już 19", to o klasycznych
    > proporcjach tylko. A jeżeli panorama, to tak od 21" w górę.

    nie zgodze sie :)
    ja kupilem sobie i zonie 2x 19" samsunga, cena byla smiesznie niska, ale ze
    akurat mialem wolna gotowke to kupilem i sobie bardzo chwale.
    komputery w domu sluza mi wylacznie do sprawdzania maila czy tez www,
    praktycznie wykluczam prace na nich. ja czasami dla rozrwyki zagram w cos i
    tyle.

    jak dla mnie taka 19" panorama jest zupelnie OK do tego do czego ja
    wykorzystuje, mam panorame w T61 :) i tez jakos na niej pracuje bez
    wiekszego poswiecenia(mam zew monitor i pracuje na dwoch:)
    w domu do ogladanie filmow mam TV wiec nie korzystam z monitora przy PC

    --
    pzdr
    piotrek

  • 18. Data: 2009-01-03 15:18:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-03 10:58:24 +0100, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> said:

    > Dzisiaj nie ma powodów, by kupować do komputera stacjonar-
    > nego ekran LCD mniejszy niż 19".

    A to zależy, biorąc pod uwagę, że 19" mają tą samą rozdzielczość co
    17". Są tacy, którzy wolą gęściej upakowane matryce. Ot, degustibusy.

    de Fresz

  • 19. Data: 2009-01-03 15:22:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 16:18, de Fresz pisze:
    > A to zależy, biorąc pod uwagę, że 19" mają tą samą rozdzielczość co 17".
    > Są tacy, którzy wolą gęściej upakowane matryce. Ot, degustibusy.

    Są tacy, co lubią się ciąć żyletkami. Ja tam nie widzę powodu,
    żeby niszczyć sobie wzrok.

    "Gęsto upakowana" matryca ma sens *w połączeniu* z dużą
    powierzchnią i pod warunkiem zastosowania oprogramowania
    będącego w stanie obsłużyć wysokie dpi. Wtedy faktycznie
    mamy duży, wyraźny obraz. Ale malutkie literki na malutkim
    ekranie to masochizm.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 20. Data: 2009-01-03 15:24:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 16:08, Piotrek pisze:
    > komputery w domu sluza mi wylacznie do sprawdzania maila czy tez www,

    I w tych zastosowaniach panorama jest akurat zupełnie nie-
    ergonomiczna. Bo istotne w nich jest wyświetlenie większej
    liczby wierszy, a nie szerszego tekstu.

    19" niepanoramiczne byłoby po prostu lepsze.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |