  • 1. Data: 2009-03-31 18:20:19
    Temat: Mono, ASP.NET - DevExpress vs Telerik
    Od: Marcin Kral <k...@p...na-onecie.pl>

    Czesc!

    Chcialbym sie dowiedziec, czy ktos z was mial do czynienia z kontrolkami
    ASP.NET DevXa lub Telerika pod Mono? Mam dylemat. Po lokalnym researchu
    pod Mono 2.4, okazalo sie, ze DevX dziala prawie od strzalu, a
    przynajmniej dzialaja zalaczone dema. Z Telerikiem jest duzo gorzej. Z
    zalaczonych przykladow malo co dziala, niewiele lepiej jest z
    pojedynczymi kontrolkami.

    Problem jest jednak taki, ze Telerik twierdzi, ze prowadzi prace nad
    wersja Mono kompatybilna, niestety nie potrafili okreslic daty wydania.
    DevX z kolei oficjalnie nie wspiera Mono, acz cieszy ich fakt, ze cos
    dziala.

    Projekt do ktorego potrzebne sa te kontrolki bedzie rozwijany przez
    dluzszy czas, wiec wybor dostawcy kontrolek wydaje sie dosc kluczowy.
    Aha, kontrolki beda zakupione razem z kodem zrodlowym.
    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

    PS. FUT: alt.pl.comp.lang.csharp
    Niestety serwer gazeta.pl nie pozwala na crosspost i FUT poza pl.*

    Marcin Kral

  • 2. Data: 2009-04-01 12:18:15
    Temat: Re: Mono, ASP.NET - DevExpress vs Telerik
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

    > Chcialbym sie dowiedziec, czy ktos z was mial do czynienia z kontrolkami
    > ASP.NET DevXa lub Telerika pod Mono? Mam dylemat. Po lokalnym researchu

    generalnie sądzę, że niewiele osób ma doswiadczenia w ASP.NET na mono. przy
    tym taka subtelność jak doświadczenia z konkretnymi formantami w tym
    środowisku jest jeszcze mniej prawdopodobna.

    ja zrobiłbym tak - jesli na dziś ważna jest kompatybilność i testy wskazują,
    że formanty DevExa działają, to je wybierz. są one bardzo popularne i raczej
    nie znikną z rynku "jutro". tym bardziej, że ich komponenty są napisane
    bardzo porządnie i zawsze w kodzie można coś sprawdzić, poprawić i
    zasugerować zmiany - nasze doświadczenia w kontakcie z supportem są bardzo
    pozytywne.

    [jedyna drobna wada tego aktywnego podejścia do uwag klientów jest taka, że
    wypusty nowych wersji komponentów są dość częste]

    Wiktor Zychla