  • 1. Data: 2014-12-31 12:07:44
    Temat: Monopod Sirui, płytka RRS - jak polaczyc?
    Od: " 666" <...@...6>

    No wiem jak, uchwytem ('clamp') lub głowiczką monopodową z uchwytem ('head
    with clamp').
    Monopod jak monopod, zapewne ze śrubą1/4 lub 3/8 (jeszcze nie doszedł).
    Płytka RRS L-Bracket kompatybilna ze standardem Arca Swiss.
    Nie wiem natomiast, jak sprawdzają się tanie niskobudżetowe uchwyty
    ('clamps').
    Uchwyty Really Right Stuff są drogie, a jak się okazuje oryginalne uchwyty
    Sirui też do tanich nie należą.
    Z drugiej strony kto kupuje tanio ten cztery razy kupuje.

    Moje pytania:

    * Czy przy monopodzie potrzebna jest głowica (kiedyś próbowałem, nie
    pasowało mi, przykręcałem monopod bezpośrednio pod gwint na spodzie korpusu,
    ale to był monopod bardzo krótki, taki do pozycji klęczącej - zwierzęta,
    dzieci)?
    * Uchwyt ('clamp') na śrubę, czy na zacisk (ci co używają standardu Arca
    Swiss wiedzą, o co chodzi - sam skłaniam się ku zaciskowi, żeby szybciej
    zmieniać format z poziomego na pionowy, po to mam L-Plate RRS)?

    Widzę trzy możliwości:

    a) uchwyt RRS (drogi jak ...);
    b) uchwyt Sirui (drogi, ale będzie do monopodu marką pasował ;))
    c) uchwyt najtańszy, jaki znajdę od małych rączek (możę polecicie jakiś
    model na eBay?), wyjdzie 60-70 zł.
    d) uchwytu prod. Arca Swiss nie biorę pod uwagę (droższy od RRS, niech sobie
    profi kupują);
    e) uchwytu prod. Gitzo też raczej nie biorę pod uwagę (mam głowicę Gizo, ale
    będę ją sprzedawał);
    f) uchwytu Giottos też raczej nie biorę pod uwagę (będę sprzedawał wieeelką
    głowicę Giottos).

    - no i albo śruba, albo zacisk.

    Albo od razu głowica monopodowa z uchwytem ('clamp').
    Tylko po jaką chustkę głowica do monopodu (zmianę formatu H na V załatwiam
    L-Bracketem RRS)?
    Czy sa tu jacyś namiętni monopodziarze?
    BTW gdy moim ulubionym szkłem był CZJ Sonnar 2,8/200mm bez monopodu się nie
    ruszałem, a chcę znów to szkło podpinać bez targania statywu i bez
    wchodzenia w wysokie czułości (czyli bez wchodzenia w czasy 1/250 - 1/500 i
    krótsze).
    Z monopodem może da się zjechać do 1/60 - 1/125?

  • 2. Data: 2015-01-01 02:35:27
    Temat: Re: Monopod Sirui, płytka RRS - jak polaczyc?
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, December 31, 2014 6:07:40 AM UTC-5, 666 wrote:
> [...]
    > krótsze).
    > Z monopodem może da się zjechać do 1/60 - 1/125?

    Wspolczuje ubostwa umyslowego i finansowego ale zycze poprawy w nowym roku.

    Slon